• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 2250,84%40 487,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,1
  • 27.12.06, 12:09
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti kaubalaevnikud saavad riigilt 60 miljonit krooni

Maksumaksja toetab 60 miljoni krooniga Eesti kaubalaevade omanikke, et tõsta nende konkurentsivõimet ja soosida laevade jätmist Eesti lipu alla, teatas majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium.
Ministeerium sai laevanduse toetamiseks selle aasta lisaeelarvest ja tuleva aasta riigieelarvest kummastki 30 miljonit krooni. Ministri käskkirjaga kinnitatud toetuste jagamise korra järgi võivad toetust taotleda laevandusettevõtjad, kellele kuulub Eesti lippu kandev kaubalaev või kes sellist laeva prahtimislepinguga opereerib.
Kokku on Eesti laevaregistris 18 kaubalaeva.
„Summad, mida täna kasutada saame, on kordades väiksemad, kui tahaksime,” kommenteeris majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar. „Samas on rõõmustav, et saame toetamisega vähemasti algust teha ja aidata just suurimaid abivajajaid ehk kaubalaevandust. Olukorras, kus laevandust toetatakse kõikjal Euroopas, oleme jäänud sabassörkijaks ning pole ime, et kaubalaevu meie lipu all nii vähe sõidab.”

Artikkel jätkub pärast reklaami

Toetuseks ettenähtud summad jagatakse taotlejate vahel välja proportsionaalselt, vastavalt sellele, kui palju maksis ettevõtja eelmisel kalendriaastal kaubalaevade laevapere pealt sotsiaalmaksu. Arvesse võetakse sotsiaalmaks, mis on makstud sissetuleku kaht miinimumpalka ületava osa pealt.
Toetuse juures ei võeta arvesse sotsiaalmaksu, mis on makstud aja eest, kui laev seisis dokis või ei saanud sellega muul põhjusel sõita. Samuti läheb arvesse ainult sotsiaalmaks, mis on tasutud laevapere liikmetelt, mitte isikutelt, kes teevad laeval töid vaid siis, kui see sadamas seisab.
Toetuste taotlusi hakkab vastu võtma ja toetusi välja maksma Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, kes töötab välja ka taotlusvormi ja jagab taotlemise kohta täiendavat infot. 2006. aasta eest läheb jagamisele 30 miljonit krooni, toetusetaotlusi võtab sihtasutus vastu 1. maini 2007.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele