• OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • OMX Baltic0,53%289,97
  • OMX Riga−0,16%875,23
  • OMX Tallinn0,39%1 831,03
  • OMX Vilnius0,45%1 132,24
  • S&P 500−0,29%6 101,24
  • DOW 30−0,32%44 424,25
  • Nasdaq −0,5%19 954,3
  • FTSE 100−0,73%8 502,35
  • Nikkei 225−0,07%39 931,98
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%102,75
  • 17.01.07, 12:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FT: raudtee tagasiost oli võit Eesti poliitikutele, kuid kaotus eestlastele

Financial Times kirjutas Eesti raudtee taasriigistamisest ja laiemalt investorite riskidest riikliku infrastruktuuri investeerimisel.
BRSi aktsionär olnud Pittsburghi ettevõte Railway Development Corporation esimees Henry Posner märkis, et Eesti raudtee tagasiost riigi poolt oli töövõit poliitikutele, kes osalesid selles müügiprotsessis. "Aktsionäridele tähendas see viiki jäämist, aga Eesti inimestele kaotust," märkis Henry Posner.
Eesti majandusminister Edgar Savisaar rääkis eelmise aasta novembris vastastikusest mittemõistmisest investorite ja poliitikute vahel. "Me ei saa nõustuda BRSi poolse privatiseerimislepingu, tariifide ja muude investeerimispõhimõtete tõlgendamisega," rääkis Savisaar tookord.
BRS-s osalust omanud Ameerika ettevõtja Ed Burkhardt ütles, et nad oleksid pidanud raudtee tagasimüügi eest rohkem raha saama.
BRSi juhtumi näitel võib öelda, et probleeme tekitab hind, mida võetakse infrastruktuuri kasutamise eest, kirjutas Financial Times. See küsimus on eluliselt tähtis just suurenevale infrastruktuuri investeerijate seltskonnale. Valitsustel on tihti õigus öelda, kui suureks kujuneb hind infrastruktuuri kasutamise eest.
Standard Poor'si analüütik Robert Bain märkis, et investorid tihti ignoreerisid või alahindasid poliitilist riski investeerimisel infrastruktuuri. "Samas ei või ette teada, mis juhtub halvemate stsenaariumite puhul, keegi ole ju seda testinud," rääkis Bain "See, mis lepingus on kirjas ja see, mida valitsus tegelikkuses teeb, ei pruugi olla kooskõlas."
Henry Posner nentis, et võimatu on kaitsta end poliitiliselt motiveeritud otsuste eest.
Samas BRS ei ole olnud naiivne privatiseerimislepingu sõlmimisel, märkis Posner. Leping sisaldas punkti, mis nägi ette võimalike vaidluste lahendamise Stockholmi arbitraažikohtus. Sinna vaidlus lõpuks ka jõudis ning see aitas kaasa lahenduse leidmisele valitsuse ja BRSi vahel.

Seotud lood

Uudised
  • 17.01.07, 14:53
Savisaar ei taha raudteest dividende
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Edgar Savisaar otsustas Eesti Raudtee üldkoosolekul jätta võtmata dividendid Eesti Raudteest. Riik on huvitatud eeskätt investeeringutest ettevõtte arengusse ja infrastruktuuri.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.01.25, 11:31
ESG – midagi enamat kui mood
Mõned trendid jäävad meiega kauaks, mõned kaovad sootuks ja mõned muutuvad, kohanedes hetkeolukorraga. Ettevõtete keskkonna-, sotsiaalsed ja juhtimisstandardid (Environmental, Social and Governance – ESG) peavad muutuma, seda eriti seoses eelseisvate struktuursete muutustega poliitikas. Olukord näib olevat Trumpi tulekuga kardinaalselt muutunud, kuid tegelikult on muutused toimunud juba päris pikka aega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele