• OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • OMX Baltic0,73%307,03
  • OMX Riga0,2%870,38
  • OMX Tallinn1,38%2 035,86
  • OMX Vilnius0,12%1 213,57
  • S&P 5000,7%5 958,38
  • DOW 300,78%42 654,74
  • Nasdaq 0,52%19 211,1
  • FTSE 1000,59%8 684,56
  • Nikkei 2250,00%37 753,72
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,9
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%90,5
  • 31.01.07, 07:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuselastis Weserstern jääb madalikule teist tankerit ootama

Viimase ööpäeva jooksul langenud meretase ei lase madalikule jäänud tankerit lasti vähendamata vabastada, mistõttu hakkas kindlustusselts otsima kütuselasti ümberpumpamiseks sobilikku laeva.
Piirivalve hinnangul võib laeva vabastamine kesta veel päeva või isegi mitu, sest omanik pole leidnud tankerit, mille mahutid oleks nii puhtad, et sinna saaks pumbata laeva lastiks oleva kerge kütteõli, kirjutas Postimees.
Tankeri kindlustusselts ja omanik jõudsid otsusele last ümber pumbata rohkem kui pool ööpäeva pärast seda, kui piirivalve oli neile esimest korda sellise ettepaneku teinud.
Kuigi piirivalve oli pakkunud tankeri Weserstern kaptenile lasti ümberpumpamise võimalust juba esmaspäeva õhtul, arvas too pärast omanikuga nõupidamist, et hommik on õhtust targem. Ilmselt lootis omanik laeva eile puksiiride abil lahti tõmmata.
Esmaspäeva õhtuga võrreldes näitasid eilsed mõõtmistulemused, et veetase oli Tallinna sadamas langenud umbes pool meetrit, mis tegi ka laeva vabastamise raskemaks.
Kuigi veel teisipäeva hommikul tehti ettevalmistusi laeva lahtitõmbamiseks ja Muuga sadamast oli Vene-Balti sadama puksiiridele suurem kolleeg appi tellitud, jäi töö siiski katki, sest kapten teatas kell 10.24, et vasaku parda esimeses ballastveepaagis on auk. Ilmselt kivi otsa sõitmisel saadud vigastuse tagajärjel paaki immitsev merevesi muutis olukorda, mistõttu soovisid kapten ning aluse kindlustusselts lasta laeva seisukorda täiendavalt uurida.
Leket topeltpõhjaga tankeril ei avastatud, õhust kontrollis laeva ka piirivalve helikopter.
Põhja piirivalvepiirkonna ülem kolonel Tõnu Hunt ütles eile ajakirjanikele, et piirivalve merevalvekeskus pakkus pärastlõunal Wesersterni kaptenile veel kord lasti ümberpumpamist, kuid kapten vastas, et ootab Kopenhaagenist kindlustusfirma Lloyd’s spetsialisti, kes vaatab laeva üle ning teeb pärast seda otsuse.
«Ilm oli lasti ümberpumpamiseks soodne ning kütteaine ümberpumpamine teisele alusele võinuks laeva madalikult lahti kergitada,» rääkis Hunt.
Kuna laev sõitis karile, otsustavad selle edasise päästmise üle kindlustuse ja omaniku esindajad, järelevalvega tegeleb aga veeteede amet. Hunt selgitas, et piirivalve saab laeva kaptenit käsutada ja päästetöid tegema hakata alles siis, kui tekib reostus.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele