• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 31.01.07, 07:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütuselastis Weserstern jääb madalikule teist tankerit ootama

Viimase ööpäeva jooksul langenud meretase ei lase madalikule jäänud tankerit lasti vähendamata vabastada, mistõttu hakkas kindlustusselts otsima kütuselasti ümberpumpamiseks sobilikku laeva.
Piirivalve hinnangul võib laeva vabastamine kesta veel päeva või isegi mitu, sest omanik pole leidnud tankerit, mille mahutid oleks nii puhtad, et sinna saaks pumbata laeva lastiks oleva kerge kütteõli, kirjutas Postimees.
Tankeri kindlustusselts ja omanik jõudsid otsusele last ümber pumbata rohkem kui pool ööpäeva pärast seda, kui piirivalve oli neile esimest korda sellise ettepaneku teinud.
Kuigi piirivalve oli pakkunud tankeri Weserstern kaptenile lasti ümberpumpamise võimalust juba esmaspäeva õhtul, arvas too pärast omanikuga nõupidamist, et hommik on õhtust targem. Ilmselt lootis omanik laeva eile puksiiride abil lahti tõmmata.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Esmaspäeva õhtuga võrreldes näitasid eilsed mõõtmistulemused, et veetase oli Tallinna sadamas langenud umbes pool meetrit, mis tegi ka laeva vabastamise raskemaks.
Kuigi veel teisipäeva hommikul tehti ettevalmistusi laeva lahtitõmbamiseks ja Muuga sadamast oli Vene-Balti sadama puksiiridele suurem kolleeg appi tellitud, jäi töö siiski katki, sest kapten teatas kell 10.24, et vasaku parda esimeses ballastveepaagis on auk. Ilmselt kivi otsa sõitmisel saadud vigastuse tagajärjel paaki immitsev merevesi muutis olukorda, mistõttu soovisid kapten ning aluse kindlustusselts lasta laeva seisukorda täiendavalt uurida.
Leket topeltpõhjaga tankeril ei avastatud, õhust kontrollis laeva ka piirivalve helikopter.
Põhja piirivalvepiirkonna ülem kolonel Tõnu Hunt ütles eile ajakirjanikele, et piirivalve merevalvekeskus pakkus pärastlõunal Wesersterni kaptenile veel kord lasti ümberpumpamist, kuid kapten vastas, et ootab Kopenhaagenist kindlustusfirma Lloyd’s spetsialisti, kes vaatab laeva üle ning teeb pärast seda otsuse.
«Ilm oli lasti ümberpumpamiseks soodne ning kütteaine ümberpumpamine teisele alusele võinuks laeva madalikult lahti kergitada,» rääkis Hunt.
Kuna laev sõitis karile, otsustavad selle edasise päästmise üle kindlustuse ja omaniku esindajad, järelevalvega tegeleb aga veeteede amet. Hunt selgitas, et piirivalve saab laeva kaptenit käsutada ja päästetöid tegema hakata alles siis, kui tekib reostus.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele