• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,47%6 227,42
  • DOW 30−0,02%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,14%39 706,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,09
  • 28.02.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kevad toob turule uuendused läbinud Renault Maxity

Aprillis täiustatuna üle maailma müügile jõudvat masinat müüdi mullu ühtekokku 15 000.
Maxity kuulub 2,8-4,5tonniste veokite segmenti, mida võib liigitada kergeks kommertsveokiks. Maxity on üks kolmest Renault' musketärist (lisaks veel Master ning Mascott).
Maxityga mööda Prantsuse kitsaid mägiteid ringi sõites aimasin, kui oluline on selle kompaktsus. Eelkõige väljavaade kabiinist, mis on avar ja mida toetavad piisavalt ka küljepeeglid. Tõsi küll, manööverdamisel tundsin puudust topeltpeeglitest, mis on juba enamikul suurkaubikutelgi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rooli taga istudes võis end samuti väga koduselt tunda. Ehkki reguleeritav rool oli suur nagu veokitel kombeks, oli selle keerutamiseks piisavalt ruumi ja istumisasend ainult soodustas juhtimist. Tõsi, juhiistme kõrgust ei olnud võimalik reguleerida. Maxity miinuseks konkurentidega võrreldes on käigukangi asetsemine põrandal, mitte rooli kõrval armatuuril.
Muidu aga veavad veomasinale iseloomulikud lühikesed käigud täiskoorma kindlalt kohalt. Käigukastide valikus on nii viie- kui ka kuuekäiguline manuaal.
Kuna tegemist on kabiinveokiga, põksuvad võimsad mootorid otse juhi istme all. Sellel on ka vähemalt üks miinus, nimelt väiksem turvalisus. Seda ennekõike lauskokkupõrke ajal.
Mootorivalikusse kuulub 110, 130 DXi 2,5 VGT diisel ning 150hobujõuline turbodiisel.
Renault Maxityl on põhivarustuses mägipidur - EHS (easy hill start). See seade lubab sõidukil kallakul tagasi veeremata startida. Mugav on see linnaliikluses valgusfooride taga või ummikutes seistes. Tänapäeval on õnneks enamik veokeid sarnase seadmega varustatud.
Märkimisväärt on pidurdusteekond. Nimelt lubab tootja, et äkkpidurduse korral 100kilomeetrisel tunnikiirusel sõites suudab veok lõplikult seisma jääda 44 meetriga. Veoki kohta tundub see isegi uskumatu, kui kas või maasturitega võrrelda.
Arvestades, et linnad ummistuvad üha enam, on Maxity näiteks Tallinnas vedusid tehes omal kohal. Kergeveokite hulka liigitatava Maxity laiuseks 1870 mm, vähendatud on ka masina pikkust, mis teeb võimalikuks 4,8meetrise pöörderaadiuse. Viimane näitaja on üks paremaid tulemusi oma segmendis.
Töötajale on masinas igatahes mõeldud. Seda näitavad ka rohked panipaigad.
Renault Trucks ise on ristinud Maxity oma tulevaseks müügihitiks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele