Esmane valik tuleb kõigepealt teha eri tsiklistiilide vahel. Viis aastat tsikliga sõitnud Sverre Lasn nimetab, et jõudis oma õige stiilini alles kolmanda mootorrattaga. Enne bike'ini jõudmist sai proovitud nii cruiser'it kui ka matkaratast.
ASi Bike & Boat World tegevjuhi Helen Rea meelest võiks sõidustiil ja soov selguda juba juhilube tehes mööda tänavaid sõites. Müüja ei suuda iialgi öelda, millise stiili esindaja keegi on. Helgo Äkke Velt Motocenterist annab nõu lisaks ka iseennast ja oma füüsilisi võimeid vaadata ning võrrelda neid soovitava tsikli vajadustega.
Helen Rea vihjab, et esimene ratas võiks olla midagi lihtsamat: "Esimeseks rattaks soovitaksin midagi lihtsamat, nagu näiteks naked, mis ei ole nii raske, mida on kergem juhtida ja mis ei ole nii võimas nagu näiteks bike." Esimeseks rattaks ei soovita Rea kindlasti bike'i, sest meie teed on väga auklikud ja kiire tsikliga on seal väga raske laveerida. Sedaviisi võib lõhkuda nii ennast kui ka ratast. Rea sõnul võib esimeseks rattaks valida ka chopper'i, sest neidki tuleb siiakanti eri võimsustasemetega.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Sverre Lasni hinnangul tuleks esimeseks rattaks ikkagi midagi rahulikku vaadata. Rahulikust rattast tähtsam on aga pea külmana hoida ja mitte üle oma võimete sõita.
Paljud valivad esimeseks rattaks kasutatud tsikli ja seda just põhjendusel, et äkki lõhun ära ja siis pole kulutused nii suured. Rea soovitab jääda uute juurde, sest kunagi ei tea, mis pruugitud tsikliga on juhtunud või kas sellega on ka kukutud. Kui osta uus, on kindlasti kõik korras ja tehas annab ka kaheaastase garantii.
Helgo Äkke Velt Motoenterist selgitab samuti, et tsikkel peab olema ideaalses korras: "Kui autojuht võib endale lubada logisevat vedrustust või kehva amorti, siis mootorratas peab olema alati laitmatus tehnilises korras."
Igasugune tehniline viperus muutub kergesti ohtlikuks nii endale kui ka teistele. Äkke sõnul tulekski esialgu suruda maha suured ihad ja soovid ning lihtsalt proovida, mis see mootorratas üldse on. 80% tsiklisõidu olemusest saab teada ka vähem võimsa masinaga ja Äkke soovitab 20% hilisemaks jätta.
Müüjad on küll üritanud keelitada inimesi lahjema tõmbega rattaid ostma, kuid on olnud ka juhuseid, kus vale otsuse teinud klient on juba sada meetrit poest eemal külili lennanud.
Äkke sõnul on olemas ka võimsuse vähendamise komplektid. Kui sõitmine selgeks saab lihtsalt piiraja eemaldada ja sama mootorrattaga edasi sõita.