Saku Õlletehas on läbi aegade korraldanud erinevaid tarbijamänge, millel on alati olnud palju osalejaid. Seni kõige edukama tarbijamängu korraldas firma mullu suvel. Saku Originaali kampaanias "2 autot korraga" saadeti firmale üle 1,2 miljoni koodi, mis on läbi aegade kõige suurem number.
Mängus osalejatel oli võimalus võita kaks Audit. Saku Õlletehase turundusdirektori Karin Sepa sõnul ei ole tarbijakampaaniate eesmärgiks mitte ainult lühiajalise lisamahu saavutamine, kampaaniad on olulisemaid vahendeid brändikuvandi arendamisel. Loosimised korraldab firma elektrooniliselt.
Ka Eesti Päevaleht, kes mullu neli maasturit välja loosis, heidab liisku elektroonilise baasi juhuvaliku kaudu. "Mäng oli läbi ajaloo parim," rõõmustas lehe juhatuse liige Tarvo Ulejev.
Tarbijamänguga püüavad kliente ka kinnisvaraarendajad. Peipsi järve äärsesse Mustvee linna kortereid ehitav Epitome OÜ loosib sõnumi saatnute vahel välja 1,2 miljonit krooni maksva korteri. Kampaania kestab juuni keskpaigani ja firma esindaja Rodney Josephsoni sõnul on praeguseks saadetud 4500 sõnumit.
Eesti Pagar korraldab tarbimismänge juba aastaid. Ka praegu on käimas Õnne leiva ja saia kampaania, mille auhinnaks on reis kahele Hiinasse. Firma müügidirektori Ragnar Kõivu sõnul on paaril viimasel aastal auhinnaks olnud nii reisid kui ka autod ja kolme-neljakuulise kampaania jooksul saadetakse 50 000 kirja. Kampaanias osalejad peavad leivapakkidelt kümme logo välja lõikama ja Eesti Pagarile saatma.
Kõivu sõnul see leivasööjatele keeruline ei ole ja sel viisil osaleb isegi rohkem inimesi. "SMSe ei kiputa eriti saatma ja pole mõtet lihtsaid asju keeruliseks ajada," põhjendas ta. Kuna aga SMSide saatmine on tavaliselt tasuline, on võimalik seeläbi ka kampaania kulud tasa teha. See aga Kõivu ei huvita. "Oleneb, kuidas tulu tahetakse teenida. Meie müüme leiba ja saia," leidis Kõiv.
Ants Nõmper, Raidla & Partnerid advokaat
Kampaania tingimused peavad olema selgelt sõnastatud. Kui need on tarbija suhtes liigselt piiravad, siis on need tühised. Eelkõige on tühised tingimused, kus tarbijale on antud liiga lühike aeg võidu kättesaamiseks või seotakse võidu kättesaamine mõne tarbija omadusega (näiteks nahavärviga).
Tiina Hiob, Tallinna Ülikooli reklaami ja imagoloogia osakonna juhataja
Tarbijamängud rõhuvad inimloomusele omasele saamahimule. Tarbijamäng ahvatleb, kui hõlptulu võimalus on suur. Mänge korraldatakse, kui on vaja kiiret müügiedu. Mängudega lojaalsust ei loo, küll võib tekkida kliendil lühiajaline brändieelistus. Näiteks võid oleks inimene ostnud niikuinii, aga nüüd ostab just mänguga seotud toote.
Auhind võiks olla harmoonilises suhtes tootega. Siis tekib ka kaubaga tugevam seos ja inimestel on hiljemgi meeles, millega tegemist oli. Sisuline seos aitaks tugevdada ka müüdavat brändi. Samuti tuleks näidata, kui suur on võiduvõimalus. Tarbijad annavad ju aru, kas auhindu on üks või 1000. Kuna ostmise motiiviks on ikka kasu, siis ei maksa alahinnata tarbijate kalkuleerimisoskust.