• OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • OMX Baltic−0,62%299,53
  • OMX Riga−0,26%865,75
  • OMX Tallinn−0,07%1 960,1
  • OMX Vilnius−0,13%1 170,71
  • S&P 5000,06%5 528,75
  • DOW 300,28%40 227,59
  • Nasdaq −0,1%17 366,13
  • FTSE 1000,02%8 417,34
  • Nikkei 2250,38%35 839,99
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,06
  • 15.05.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saksa autotootja Daimler hülgab USA Chrysleri

Ostja on riskifond Cerberus Capital Management, mis maksab 80,1% Chrysleri osaluse eest 7,4 miljardit dollarit. Ülejäänud aktsiad jäävad Stuttgarti autotootjale, mis plaanib oma nime tagasi Daimler AGks muuta.
Chrysleri tervise- ja pensionikindlustuse kohustused, mis analüütikute hinnangul küünivad ligi 18 miljardile dollarile, jäävad Chrysleri kanda.
Hind pole võrreldav selle 35 miljardi dollariga, mille Daimler AG toonane juht Jürgen Schrempp 1998. aastal USA autotootja eest välja käis. Tegemist oli esimese suure üleatlantilise liiduga autotööstuses, mis pidi kokku laulatama Chrysleri massturu brändid luksusmarkidega, nagu Mercedes-Benz, andma suurt kokkuhoidu ja looma tugeva turupositsiooni.
Need ootused ei täitunud. Impeerium impeeriumi pärast ei hakanud tööle ning 2005. aastal lahkus Schrempp ametist kaks aastat enne töölepingu lõppu.
Chrysleri käekäik on olnud nagu Ameerika raudtee, üles ja alla. Kui üksus sai mullu 680 miljonit dollarit kahjumit, pani DaimlerChrysler selle veebruaris müüki. Võimalike ostjatena tundsid huvi üheksakümnendale eluaastale lähenev miljardär Kirk Kerkorian, kes pakkus Chrysleri eest läinud kuul 4,5 miljardit dollarit. Samuti Kanada autoosade tootja Magna International, kus äsja omandas 1,54 miljardi dollari eest osaluse Venemaa oligarh Oleg Deripaska.
Viimastel nädalatel kerkis favoriidiks aga Cerberus, põrgukoeralt nime saanud riskifond, millest saab Chrysleri ostuga USA autotööstuses kaalukas tegija. Ühtlasi on see esimene kord, kui nii kuulus tootjanimi langeb riskikapitalistide kätte.
Läinud aastal juhtis Cerberus investorite gruppi, mis ostis üles 51% teise USA autotootja General Motorsi (GM) finantsüksusest GMAC Financial Services. Üksus annab laene majade ja autode ostmiseks. Spekuleeritakse, et Cerberus võib Chrysleri ja GMi finantsüksused liita.
Varem USA turul kolme suurima autotootja sekka kuulunud Chrysler on praeguseks langenud neljandale kohale, jäädes mullu alla Jaapani Toyotale. Turuosa on kahanenud 12,6 protsendile 1999. aasta tipust, mil see oli 16 protsenti. Firmas on käimas järjekordne saneerimisprogramm, mis näeb ette 13 000 inimese koondamise.
1992. aastal 10 miljoni dollariga asutatud Cerberus on kasvanud investeerimisfirmaks, millel on vara 25 miljardit dollarit.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele