• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,06%38 510,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,91
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 2250,06%38 510,71
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%89,91
  • 22.05.07, 14:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa ehitab naftajuhtme ümber Valgevene

Venemaa valitsus otsustas anda naftaveoettevõttele Transneft loa ehitada naftajuhe Läänemere Primorski sadamani selle asemel, et ehitada toru läbi Valgevene.
Venemaa valitsus andis eile korralduse teise Balti torujuhtme (BTS-2) ehituse jaoks. Vene tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad rõhutavad, et BTS-2 ehitamine ei tähenda naftajuhtme Družba (e.k. Sõprus) töö lõpetamist. Analüütikud on aga teisel arvamusel, kirjutas Kommersant.
Praegune Valgevenet läbiv naftajuhe Družba varustab Saksamaad, Poolat, Slovakkiat ja Tšehhit.
Venemaa peaminister Mihhail Fradkov on heaks kiitnud tööstuse ja energeetika ministeeriumi ettepanekud BTS-2 ehitamise kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tulevane naftajuhe, mis kulgeks marsruudil Unetša-Primorsk, toodaks 20 miljonit tonni naftat aastas. Samas on Transnefti esindajad öelnud, et ei välistata naftajuhtme võimsuse kasvu 75 miljoni tonnini. Naftajuhtme ehitamine võtab aega kuni poolteist aastat ja läheb maksma 2-2,5 miljardit dollarit (23-29 miljardit krooni).
Idee ehitada naftajuhe ümber Valgevene kerkis üles 2007. aasta algul, kui Venemaa ja Valgevene vahel oli tekkinud konflikt gaasi pärast ning mille tõttu keeras Venemaa läbi Valgevene kulgeva Družba kinni, sest Valgevene hakkas nõudma suuremat transiiditasu.
Venemaa tööstuse ja energeetika ministeeriumi esindajad kinnitasid eile, et BTS-2 ehitamine ei tähenda, et naftajuhtme Družba naftaga varustamine katkeks. "BTS-2 ehitamine on osa Venemaa energiastrateegiast, mille eesmärk on Baltimaade naftatoru võimsuse suurendamine. Praegu on Družba maht 74 miljonit tonni naftat aastas," teatas ministeerium.
Analüütikud siiski kahtlevad, kas Venemaa jätkab praeguse naftatoru varustamist, kui valmib BTS-2. Ainuüksi majanduslikust seisukohast ei ole Venemaal mõistlik käigus hoida kaht üksteist dubleerivat naftatoru.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele