Esimese poolaastaga on konteinervedude maht raudteel suurenenud ligi 50%. Selle aasta esimese poolel on juba veetud 7464 TEUd (tinglik mõõtühik, 20jalane konteiner) ning selle aasta prognoositav maht on 15 000 TEUd.
Eesti Raudtee turundusjuhi Rene Vareki sõnul on kasv olnud viimastel kuudel oodatust kõrgem. Tõenäoliselt tuleb sügisel Eesti Raudteel sõidugraafikut tihendada ning Moskvasse suunduv rong kaks korda nädalas käima panna.
Samas on praegused konteinervedude käibed veel väikesed, jäädes paari miljoni krooni juurde kuus. Ent konteinervedudes nähakse suurt potentsiaali. Tulevikus võivad konteinerveod osaliselt asendada vähenenud naftatransiiti.
Praegu veetakse raudteel 7-10% Eestisse saabuvatest konteineritest. Ülejäänud veetakse autotranspordiga. Naftavedudest on konteinerveod Eesti Raudteele mõnevõrra kasulikumad, sest nende veotariifid on kõrgemad.
Konteinerveod toimuvad peamiselt läänest itta. Sihtpunktideks on Venemaa ning Kesk-Aasia riigid. 42% Eesti Raudtee konteinervedudest läheb Venemaale ja 26% Kasahstani.
Tschudi Logistics ASi raudteevedude osakonna juhataja Mart Loo sõnul veetakse konteinerites peamiselt valmistoodangut. Konteinerid tulevad sadamate kaudu Põhja-Ameerikast ning Euroopast. Samas veetakse ka Eesti eksportkaupu, sealhulgas ehitusmaterjale.
2006. aastal kasvas Tschudi Logisticsi ekspedeeritavate konteinervedude maht ligi 100%, sel aastal on kasv olnud ligi 40 protsenti.