• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 225−0,46%39 628,41
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 20.07.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eesti Raudtee konteinervedude maht kasvab

Esimese poolaastaga on konteinervedude maht raudteel suurenenud ligi 50%. Selle aasta esimese poolel on juba veetud 7464 TEUd (tinglik mõõtühik, 20jalane konteiner) ning selle aasta prognoositav maht on 15 000 TEUd.
Eesti Raudtee turundusjuhi Rene Vareki sõnul on kasv olnud viimastel kuudel oodatust kõrgem. Tõenäoliselt tuleb sügisel Eesti Raudteel sõidugraafikut tihendada ning Moskvasse suunduv rong kaks korda nädalas käima panna.
Samas on praegused konteinervedude käibed veel väikesed, jäädes paari miljoni krooni juurde kuus. Ent konteinervedudes nähakse suurt potentsiaali. Tulevikus võivad konteinerveod osaliselt asendada vähenenud naftatransiiti.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Praegu veetakse raudteel 7-10% Eestisse saabuvatest konteineritest. Ülejäänud veetakse autotranspordiga. Naftavedudest on konteinerveod Eesti Raudteele mõnevõrra kasulikumad, sest nende veotariifid on kõrgemad.
Konteinerveod toimuvad peamiselt läänest itta. Sihtpunktideks on Venemaa ning Kesk-Aasia riigid. 42% Eesti Raudtee konteinervedudest läheb Venemaale ja 26% Kasahstani.
Tschudi Logistics ASi raudteevedude osakonna juhataja Mart Loo sõnul veetakse konteinerites peamiselt valmistoodangut. Konteinerid tulevad sadamate kaudu Põhja-Ameerikast ning Euroopast. Samas veetakse ka Eesti eksportkaupu, sealhulgas ehitusmaterjale.
2006. aastal kasvas Tschudi Logisticsi ekspedeeritavate konteinervedude maht ligi 100%, sel aastal on kasv olnud ligi 40 protsenti.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele