Ekstreem õhus, maal ja vees

Signe Sillasoo 20. juuli 2007, 00:00

36tunnise multispordi ürituse peakorraldaja Siiri Mere sõnul on mitmetunnisele võistlusele oodatud pea kõik, kel tahtmist ja soovi ennast proovile panna ja mõnel nädalavahetusel metsas sõpradega hästi aega veeta.

"Võistlustel on tavaliselt jalgsi osa, ratta- ning kanuu- või süstasõit. Kogu võistlus baseerub orienteerumisel," selgitab Mere. "Mingit kindlat kilometraaži erinevate võistluse käigus läbitavate alade jaoks paika pole pandud. Iga kord pannakse rada kokku täiesti nullist."

Ettevõtmise käigus tuleb korraldaja sõnul läbida ka mitmeid lisaülesandeid. "Nende hulgas võib olla rulluisutamist ja köietöid, alates sõlmede abil ronimisest ja lõpetades laskumistega ligi 60 meetri kõrguselt." Valmis tasub olla ka rongi katusel jooksmiseks, ratsutamiseks ja paljuks muuks.

Võistlusel osalejatele annavad korraldajad eelnevalt ka kohustusliku varustuse nimekirja, et sportlased rajal hätta ei jääks. Vajaminevate asjade hulka kuulub näiteks enda toidu- ja joogivaru, korralikud jalanõud ja sobilik riietus, joogisüsteemiga seljakott, ratas, kiiver, pealamp, kompass ning kindad. Päästevarustus ja kanuu on korraldajate poolt.

Suurtel võistlustel võidakse nõuda sertifikaati erinevate programmi kuuluvate lisaülesannete läbimiseks, ent Eestis korraldatavatel sarjadel seda veel vaja pole läinud. "Sageli tahetakse näha tunnistust, et inimene oskab näiteks ronida ja kasutada selleks vajalikku varustust. Korraldajate jaoks on oluline, et inimene suudaks enda eest ise vastutada, et ta teaks, mida ta teeb ja et teda enam õpetama ei peaks."

Pika võistluse käigus palju aega puhkamiseks pole. Siiri Mere sõnul magatakse võistluse käigus minimaalselt. 36tunnise rassimise sisse üldjuhul unetunnid ei mahu. "Pikematel võistlustel aga magatakse vahetustega, enamasti kuni poole tunni kaupa. Kunagi ei tehta seda korraga, sest vastasel juhul võib juhtuda kõige halvem - kõik võistkonna liikmed jäävad lihtsalt väga sügavasse unne."

Kindlasti tasuks huvilistel enne võistlusele minekut erinevad alad järele proovida ja nendeks ka meeskondlikult valmistuda. "Vähemalt korra enne võistlust tasuks proovida kanuu- ja rattasõitu. Natuke võiks ka eelnevalt joosta," mainib ta.

Võistluse käigus tuleb taluda ränka väsimust. "Võimalik on ratta seljas täitsa magama jääda. Kõige ohtlikum on, kui keegi ennast selle käigus vigastab," selgitab Mere.

Tegemist on väga mitmekülgse ja vaheldusrikka alaga. Tempo on aeglasem kui ratta- ja jooksumaratonidel ning peaks olema igaühele vastuvõetav. Rada on seiklusrohke ja põnev, võimaldab sõpradega metsas mütata.

Kindlasti võib võistlusele minna eelnevalt treenimata, kuid soovitav oleks siiski kaks-kolm korda nädalas enne võistlust natukene rattaga sõita ja joosta. Mida rohkem, seda uhkem. Harjutada tasuks ka orienteerumispäevakuid. Võistluse käigus tuleb mõnikord teha ka köieharjutusi. Midagi rasket seal pole, nendega saab ka algaja hakkama.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    06. December 2011, 19:34
    Otsi:

    Ava täpsem otsing