• OMX Baltic−0,65%296,43
  • OMX Riga−0,15%862,55
  • OMX Tallinn−0,3%1 947,88
  • OMX Vilnius−0,38%1 143,34
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,38%8 307,24
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • OMX Baltic−0,65%296,43
  • OMX Riga−0,15%862,55
  • OMX Tallinn−0,3%1 947,88
  • OMX Vilnius−0,38%1 143,34
  • S&P 500−2,36%5 158,2
  • DOW 30−2,48%38 170,41
  • Nasdaq −2,55%15 870,9
  • FTSE 1000,38%8 307,24
  • Nikkei 225−0,17%34 220,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,5
  • 08.08.07, 16:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kopteri uurimiskomisjon: Sikorsky ei taha meiega arusaadavatel põhjustel nõustuda

Kaks aastat tagasi Tallinna lahel alla kukkunud kopteri muutis uurimiskomisjoni andmetel juhitamatuks rootori servo rike. Helikopteri tootja Sikorsky aga ei taha aruande tulemustega nõustuda.
"Tegemist oli konstruktsiooniveaga. Arusaadavatel põhjustel ei taha Sikorsky uurimiskomisjoni tulemustega päris nõustuda," selgitas Ader majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis peetud pressikonverentsil.
Augusti esimestel päevadel ilmus meediasse teade sellest, et Sikorsky on otsustanud hukkunute omastele kohtuvaidluste vältimiseks kahjutasu maksta. Selle kohta komisjonil aga kinnitus puudub. "Seda, kas nad midagi üldse maksid, ei ole teada. Sikorsky ei pea meile selle kohta aru andma ja seetõttu ei ole meil ka vastavat infot," ütles uurimiskomisjoni esimees Taivo Kivistik, lisades, et uurimiskomisjoni eesmärk ei ole välja selgitada süüdlasi, vaid õnnetuse põhjused.
Tõnu Aderi sõnul tekitas õnnetuse uus ja seninägematu põhjus. "Niisugust riket ei ole varem täheldatud ja seetõttu tulevad õnnetuse lõpparuandesse lennuohutusalased soovitused, mille kohaselt tuleks süvendatud tähelepanu pöörata servode käitamis- ja hooldamistingimustele," rääkis Ader.
Võimalik on seegi, et lõpparuandesse tulevad ohutussoovitused. "Praegusel juhul kaotas kopter esirootori servo rikke tõttu juhitavuse ja piloodid ei saanud seda taastada. Hetkest, mil rike tekkis ja millal kopter vastu vett põrkas, kulus vaid 37 sekundit. Seega ei õnnestunud meeskonnal käivitada helikopteris olevat nelja täispuhutavat ujukikotti. Võib juhtuda, et lõpparuandesse tulevad ka sellekohased juhised," selgitas Ader.
Uurimiskomisjoni lõpparuanne peaks komisjoni esimehe Taivo Kivistiku sõnul valmima kevadel. "Seni ei ole lõpparuanne valmis, kuna õnnetuse põhjused osutusid keerulisemaks, kui keegi alguses oletada oskas. Uuringute käigus on tulnud välja uusi seiku, mis vajasid taas lisauuringuid. Üks viis teiseni," selgitas Kivistik aruande viibimist.
"Faktiline info on meil praktiliselt koos. Kui, siis mõned numbrilised täpsustused lisada," lisas Ader.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele