• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 08.08.07, 16:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kopteri uurimiskomisjon: Sikorsky ei taha meiega arusaadavatel põhjustel nõustuda

Kaks aastat tagasi Tallinna lahel alla kukkunud kopteri muutis uurimiskomisjoni andmetel juhitamatuks rootori servo rike. Helikopteri tootja Sikorsky aga ei taha aruande tulemustega nõustuda.
"Tegemist oli konstruktsiooniveaga. Arusaadavatel põhjustel ei taha Sikorsky uurimiskomisjoni tulemustega päris nõustuda," selgitas Ader majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis peetud pressikonverentsil.
Augusti esimestel päevadel ilmus meediasse teade sellest, et Sikorsky on otsustanud hukkunute omastele kohtuvaidluste vältimiseks kahjutasu maksta. Selle kohta komisjonil aga kinnitus puudub. "Seda, kas nad midagi üldse maksid, ei ole teada. Sikorsky ei pea meile selle kohta aru andma ja seetõttu ei ole meil ka vastavat infot," ütles uurimiskomisjoni esimees Taivo Kivistik, lisades, et uurimiskomisjoni eesmärk ei ole välja selgitada süüdlasi, vaid õnnetuse põhjused.
Tõnu Aderi sõnul tekitas õnnetuse uus ja seninägematu põhjus. "Niisugust riket ei ole varem täheldatud ja seetõttu tulevad õnnetuse lõpparuandesse lennuohutusalased soovitused, mille kohaselt tuleks süvendatud tähelepanu pöörata servode käitamis- ja hooldamistingimustele," rääkis Ader.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võimalik on seegi, et lõpparuandesse tulevad ohutussoovitused. "Praegusel juhul kaotas kopter esirootori servo rikke tõttu juhitavuse ja piloodid ei saanud seda taastada. Hetkest, mil rike tekkis ja millal kopter vastu vett põrkas, kulus vaid 37 sekundit. Seega ei õnnestunud meeskonnal käivitada helikopteris olevat nelja täispuhutavat ujukikotti. Võib juhtuda, et lõpparuandesse tulevad ka sellekohased juhised," selgitas Ader.
Uurimiskomisjoni lõpparuanne peaks komisjoni esimehe Taivo Kivistiku sõnul valmima kevadel. "Seni ei ole lõpparuanne valmis, kuna õnnetuse põhjused osutusid keerulisemaks, kui keegi alguses oletada oskas. Uuringute käigus on tulnud välja uusi seiku, mis vajasid taas lisauuringuid. Üks viis teiseni," selgitas Kivistik aruande viibimist.
"Faktiline info on meil praktiliselt koos. Kui, siis mõned numbrilised täpsustused lisada," lisas Ader.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 23 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele