• OMX Baltic−0,46%302,5
  • OMX Riga−0,11%869,91
  • OMX Tallinn−0,34%1 988,2
  • OMX Vilnius0,2%1 194,52
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,3%8 556,89
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,25
  • OMX Baltic−0,46%302,5
  • OMX Riga−0,11%869,91
  • OMX Tallinn−0,34%1 988,2
  • OMX Vilnius0,2%1 194,52
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,3%8 556,89
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%94,25
  • 01.10.07, 11:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna ajaloos: areenile astub Ford T

Ford T oli Henry Fordi autotehase esimene tõeline hitt, mis on kuulus siiani. Mudelit toodeti aastatel 1908 kuni 1927 kokku üle 15 miljoni eksemplari. Ford T on esimene auto, mida sai lubada endale ka keskklassi kuuluv inimene. See auto pani Ameerika ratastele.
Ford T oli mitmes mõttes revolutsiooniline auto. Näiteks oli auto rool vasakul, mida peagi hakkasid kopeerima ka paljud teised autotootjad. Peamiseks edu pandiks oli aga auto hind – kõigest 825 dollarit oli summa, mis lubas auto soetamisele mõelda mitte ainult rikastel, vaid ka tavalist palgatööd tegevatel inimestel.
Ford viis auto tutvustamiseks läbi massiivse reklaamikampaania, müügiesindused avati igas suuremas Ameerika linnas ning see andis ka tulemusi – mitme aasta vältel suurenes läbimüük üle saja protsendi.
Alles 1926. aastal sundisid vähenenud läbimüüginumbrid Fordi uue mudeliga turule tulema. Selleks sai Model A, mis osutus samuti väga edukaks.
Ford T oli 38-liitrine bensiinipaak, neljasilindriline 2,9 liitrine mootor, tagasillavedu, võimsuseks 20 hobujõudu ning maksimaalseks kiiruseks 72 km/h. Kütusekulu oli 11 kuni 18 liitrit sajale kilomeetrile. Algselt sai kütusena kasutada nii bensiini kui etanooli, kuid peagi osutus võitjaks bensiin ning on seda siiani.
Ka plekkliisuks nimetatud Fordi mudel on tunnistatud 20. sajandi kõige mõjukamaks autoks.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele