Täna avaldatud 2007. aasta Euroopa
tervishoiuteenuste tarbijaindeksi järgi on Eesti tervishoiusüsteem parima hinna
ja kvaliteedi suhtega.
Viies kategoorias, mis käsitlevad 27 tulemuslikkuse näitajat, sai Eesti 633 punkti 1000st. Kategoorias „Bang for the Buck” (parim hinna ja kvaliteedi suhe) oli Eesti selge võitja, teatas indeksi kokku pannud organisatsioon Health Consumer Powerhouse.
Sellise hea töö jätkamisel suudab Eesti mõne aasta pärast konkureerida Euroopa parimate riikidega. „Eesti tervishoiusüsteem võib kujuneda tõeliseks edulooks, kuigi eriarstide vastuvõtu ooteajad pole küll uhkustamist väärt,” märgib ECHI (Euro Health Consumer Index) teadusdirektor dr Arne Björnberg.
„Teine valdkond, mida tuleks kiiresti kasvavas Eesti majanduses parandada, on patsientide juurdepääs uutele ravimitele, eriti vähiravimitele. Praegu on Eesti keskmise sissetulekuga riik, mis tähendab, et patsientidele pakutavad võimalused võiksid olla paremad!” leiab Health Consumer Powerhouse’i president hr Johan Hjertqvist indeksi põhjal Eesti tulemusi analüüsides.
Patsiendisõbralikkuse poolest platseerus Eesti sel aastal 13. kohale. See on märkimisväärne samm edasi eelmise aasta 20. positsioonilt ning asetab Eesti parimatest riikidest ainult natukene tahapoole ja kõvasti ettepoole sellistest riikidest nagu Ühendkuningriik, Hispaania ja Itaalia.
Pingerea esinumber on 806 punktiga Austria, järgneb Holland (2005. aasta esikoht), Prantsusmaa (2006. aasta esikoht), Saksamaa ja Rootsi.
Euro Health Consumer Index seab Euroopa riiklikud tervishoiusüsteemid igal aastal pingeritta viie tarbijale olulise valdkonna alusel: patsiendiõigused ja -info, ooteajad, ravitulemused, süsteemi pakutavad võimalused ja ravimite kättesaadavus. Esimest korda avaldati indeks 2005. aastal.
Indeksi koostab (Brüsselis asuv) analüüsi- ja teabeorganisatsioon Health Consumer Powerhouse riiklike statistikate ja sõltumatute uuringute alusel ning see esitatakse patsiendisõbralikkuse tabelina. Indeks esindab patisendikeskset vaatenurka.