• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−1,01%40 077,96
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,18
  • 04.12.07, 20:21
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müümine on nagu… seks

Just sellisele järeldusele jõudsid Valentin Pertsija ning Vladimir Ljubarov, kes võrdlevad müümist ja seksi juhtidele suunatud portaalis E-xecutive.ru.
„Nagu teada, Nõukogude liidus seksi ei olnud,“ alustavad nad. „Oli halb vorst, kahte sorti juustu, paberist viinerid, Žiguli õlu ja palju-palju muud sellist. Aga seksi ei olnud, nagu polnud ka kõigile aegadele ja rahvastele tuntut – müümist. Nõukogude liidus müüjad töötasid, mitte ei müünud.“
Seksi puudumine ning puudulikud müügioskused iseloomustavad kõiki endisi sotsialismimaid, leiavad Pertsija ning Ljubarov. Nii seksist kui müümisest on kirjutatud palju raamatuid, kuid vähe on autoreid, kes oleks neid kaht omavahel võrrelnud.
Müük on intiimne tegevus, vahendab E-xecutive.ru. Nii seksis kui müügis tuleb vastaspoolt köita, pöörata tähelepanu esimesele kontaktile, esmasele teenindusele, mulje jätmisele, püsikontaktidele, üksteise abistamisele ning lahkuminekule. Seepärast tulebki võrrelda omavahel just müüki ja seksi, mitte müüki ja tomatikasvatust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nii Pertsija kui Ljubarov peavad seksi ning müügi universaalseks mõõdupuuks kiirust. Mida vähem klient teie juures on, seda suuremat kasumit saate. Seda rohkem on ta ka ise rahul. Mida rohkem klient rahul on, seda tõenäolisemalt tuleb ta teie juurde tagasi. Teeninduskiiruse järgi saate ettevõttes ka edasisi juhtimisotsuseid langetada, ütlevad nad ning pakuvad välja omapoolsed soovitused müügiprotsessi kiirendamiseks.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 0 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele