Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas valida toit või kütus?

    Kui ÜRO peasekretär Ban Ki-moon hiljuti Antarktikat külastas, avaldas talle muljet sulav jää. Brasiilias vapustas teda, et neljandik maa autodest kasutab biokütust. Rapsiseemneõli saab kasutada diislikütusena ning maisist ja suhkrupeedist saab toota etanooli bensiini asenduseks. ÜRO ja paljude riikide arvates saab biokütuse abil võidelda kliimamuutuse vastu. USA toetab maisist etanooli tootmist, mis kasvab USAs aastas 12% ja maailmas 10%. Euroopa Liidu maad toetasid biokütuste tootmist 2006. aastal 3,7 miljardi euroga.
    Kuid kas on tõesti tark toitu mitte süüa, vaid põletada? Toidust biokütust tootes seome toiduhinna nafta omaga. Euroopas kulub aina enam põllumaad biokütustele ning toiduhinnad tõusevad.
    See ei tohi jätkuda. Mexico City protestid jaanuarikuus ennustavad meie tulevikku. USAst imporditud maisi hind kahekordistus aastaga just bioetanooli tootmise tõttu. Mehhiko püüdis lahendada olukorda, fikseerides tortillade hinna ning loobudes maisi tollimaksust.
    Kasvuhooneefekti vastu võitlejad pole öelnud, kust peaks tulema maa biokütuste kasvatamiseks. Põhimõtteliselt on selleks kolm allikat: toidu, puidu või metsiku looduse arvelt.
    Maailmas napib toitu. Seepärast halvendab esimene valik just vaeseimate elatustaset. Puit on aga peamine taastuv ehitusmaterjal. Metsalt maad võttes tõstame puidu hinda ning soodustame selle asendamist terase ja betooniga. Samuti seob mets rohkem CO2 kui biokütusekultuurid.
    Tõsi, biokütustest võib olla maailma kliimale kasu, asendamaks fossiilkütuseid. Kuid see eeldab, et biokütuste mõjul loobuksid naftašeigid naftat pumpamast. Selleta pole biokütustest mingit kasu. Fossiilkütuste hind maailmaturul lihtsalt langeks veidi ning kütusetarve kasvaks biokütuste võrra.
    Metsik loodus koosneb aga enamjaolt metsast. Selle asemele kütusekultuure istutades kasvatame CO2 hulka atmosfääris veelgi. Peasekretärile muljet avaldanud bioetanooli tootmiseks talitab Brasiilia just sedaviisi.
    Aastas kaob Iirimaa suurune metsaala. Metsaraie mõju atmosfäärile on 18% Maa aastasest CO2-toodangust - rohkem kui kogu transpordisektoril. See peab peatuma, mitte kiirenema.
    Biokütuseid on mõtet kasvatada vaid jäätmaal, kus meie jäätmed muidu lagunedes CO2 ja metaani toodaksid. Biokütust ei tohi toota metsa arvelt.
    Copyright: Project Syndicate
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Vallandatud Tallinna Hambakliiniku juht: tahtsin ise ammu lahkuda
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.
“Mõni aasta tagasi sain aru, et niipea, kui linnajuhtkond muutub, ei hakka keegi süvenema asja sisusse", ütles Maksim Volkov, keda uus Tallinna võim kolmapäeval SA Tallina Hambakliinik juhi kohalt vallandas.