London City lennuväljalt õhkutõusvate
lennukite kompassid ei käitu lennuraja all olevate rauast objektide tõtt
korralikult ning seetõttu on tekkinud tõsiseid navigatsiooniprobleeme, teatas
Suurbritannia õhuliikluse ohutusega tegelev ametkond.
Probleemiks on vanad naftatorud, mida on kasutatud metallarmatuurina lennuraja betooni sees. Samuti on lennuraja alla jäänud raudteerööpad ja laevade sadamakai külge kinnitamiseks mõeldud pollarid. Lennuväli paikneb Londoni idaosas vanas dokkide piirkonnas.
„Lennuohutusameti inspektori käes olev käsikompass näitas lennurajal jalutades kuni 60 kraadist viga õigest suunast,” on kirjas uurimise tulemusel valminud raportis.
Lennuväljale esitati lennuohutusameti poolt kuus soovitust ohutuse parandamiseks. Nendest olulisemaks ongi terasobjektide eemaldamine lennuraja alt ning pilootide pidev hoiatamine, et lennuraja all olevad objektid tekitavad kohaliku magnetanomaalia, mis segab lennuki navigatsiooniseadmete tööd.
Antud soovitused on uurimise tulemuseks, mis algatati pärast 2006. aasta 31. oktoobril toimunud intsidenti, kus ühel lennukil tekkisid õhkutõusmisel probleemid õige suuna leidmisel, mille tõttu otsustas piloot lennuväljale naasta.
Tegemist pole ainsa juhtumiga. Sarnaseid olukordi on tekkinud veel, kuid varem on osad neist kirjutatud pilootide eksimuste arvele.
Seotud lood
Poolas kukkus eile õhtul alla sõjaväe
transpordilennuk, mis vedas lennuohutuse konverentsist osavõtjaid. Tänastel
andmetel on hukkunud 19 inimest.
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.