• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,02
  • 15.01.08, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukite kompassid lähevad Londoni lennujaamas hulluks

London City lennuväljalt õhkutõusvate lennukite kompassid ei käitu lennuraja all olevate rauast objektide tõtt korralikult ning seetõttu on tekkinud tõsiseid navigatsiooniprobleeme, teatas Suurbritannia õhuliikluse ohutusega tegelev ametkond.
Probleemiks on vanad naftatorud, mida on kasutatud metallarmatuurina lennuraja betooni sees. Samuti on lennuraja alla jäänud raudteerööpad ja laevade sadamakai külge kinnitamiseks mõeldud pollarid. Lennuväli paikneb Londoni idaosas vanas dokkide piirkonnas.
„Lennuohutusameti inspektori käes olev käsikompass näitas lennurajal jalutades kuni 60 kraadist viga õigest suunast,” on kirjas uurimise tulemusel valminud raportis.
Lennuväljale esitati lennuohutusameti poolt kuus soovitust ohutuse parandamiseks. Nendest olulisemaks ongi terasobjektide eemaldamine lennuraja alt ning pilootide pidev hoiatamine, et lennuraja all olevad objektid tekitavad kohaliku magnetanomaalia, mis segab lennuki navigatsiooniseadmete tööd.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Antud soovitused on uurimise tulemuseks, mis algatati pärast 2006. aasta 31. oktoobril toimunud intsidenti, kus ühel lennukil tekkisid õhkutõusmisel probleemid õige suuna leidmisel, mille tõttu otsustas piloot lennuväljale naasta.
Tegemist pole ainsa juhtumiga. Sarnaseid olukordi on tekkinud veel, kuid varem on osad neist kirjutatud pilootide eksimuste arvele.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele