• OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • OMX Baltic0,61%306,9
  • OMX Riga0,00%875,55
  • OMX Tallinn0,57%1 908,44
  • OMX Vilnius0,69%1 189,09
  • S&P 500−0,01%6 114,63
  • DOW 30−0,37%44 546,08
  • Nasdaq 0,41%20 026,77
  • FTSE 100−0,37%8 732,46
  • Nikkei 225−0,79%39 149,43
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%95,5
  • 15.01.08, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukite kompassid lähevad Londoni lennujaamas hulluks

London City lennuväljalt õhkutõusvate lennukite kompassid ei käitu lennuraja all olevate rauast objektide tõtt korralikult ning seetõttu on tekkinud tõsiseid navigatsiooniprobleeme, teatas Suurbritannia õhuliikluse ohutusega tegelev ametkond.
Probleemiks on vanad naftatorud, mida on kasutatud metallarmatuurina lennuraja betooni sees. Samuti on lennuraja alla jäänud raudteerööpad ja laevade sadamakai külge kinnitamiseks mõeldud pollarid. Lennuväli paikneb Londoni idaosas vanas dokkide piirkonnas.
„Lennuohutusameti inspektori käes olev käsikompass näitas lennurajal jalutades kuni 60 kraadist viga õigest suunast,” on kirjas uurimise tulemusel valminud raportis.
Lennuväljale esitati lennuohutusameti poolt kuus soovitust ohutuse parandamiseks. Nendest olulisemaks ongi terasobjektide eemaldamine lennuraja alt ning pilootide pidev hoiatamine, et lennuraja all olevad objektid tekitavad kohaliku magnetanomaalia, mis segab lennuki navigatsiooniseadmete tööd.
Antud soovitused on uurimise tulemuseks, mis algatati pärast 2006. aasta 31. oktoobril toimunud intsidenti, kus ühel lennukil tekkisid õhkutõusmisel probleemid õige suuna leidmisel, mille tõttu otsustas piloot lennuväljale naasta.
Tegemist pole ainsa juhtumiga. Sarnaseid olukordi on tekkinud veel, kuid varem on osad neist kirjutatud pilootide eksimuste arvele.

Seotud lood

Uudised
  • 24.01.08, 07:28
Lennuohutuse spetsialistid hukkusid lennuõnnetuses
Poolas kukkus eile õhtul alla sõjaväe transpordilennuk, mis vedas lennuohutuse konverentsist osavõtjaid. Tänastel andmetel on hukkunud 19 inimest.
  • ST
Sisuturundus
  • 14.02.25, 11:51
SEB: digilahenduste võidukäik ei vabasta ettevõtteid küberturvalisuse vajadusest
Küberründed sagenevad
Viimastel aastatel on pangateenused liikunud hoogsalt digilahenduste suunas. SEB ettevõtete segmendijuhi Maarja-Maria Aljase sõnul kasutab juba pea pool äriklientidest lisaks internetipangale ka mobiilipanka ja erinevaid pangaliideseid.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele