• OMX Baltic−0,04%291,92
  • OMX Riga0,06%911,42
  • OMX Tallinn−0,18%1 893,21
  • OMX Vilnius0,15%1 263,21
  • S&P 5000,98%6 858,38
  • DOW 300,53%47 457,36
  • Nasdaq 1,6%23 575,69
  • FTSE 100−0,04%9 641,74
  • Nikkei 2252,46%50 512,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • OMX Baltic−0,04%291,92
  • OMX Riga0,06%911,42
  • OMX Tallinn−0,18%1 893,21
  • OMX Vilnius0,15%1 263,21
  • S&P 5000,98%6 858,38
  • DOW 300,53%47 457,36
  • Nasdaq 1,6%23 575,69
  • FTSE 100−0,04%9 641,74
  • Nikkei 2252,46%50 512,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,22
  • 15.01.08, 14:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lennukite kompassid lähevad Londoni lennujaamas hulluks

London City lennuväljalt õhkutõusvate lennukite kompassid ei käitu lennuraja all olevate rauast objektide tõtt korralikult ning seetõttu on tekkinud tõsiseid navigatsiooniprobleeme, teatas Suurbritannia õhuliikluse ohutusega tegelev ametkond.
Probleemiks on vanad naftatorud, mida on kasutatud metallarmatuurina lennuraja betooni sees. Samuti on lennuraja alla jäänud raudteerööpad ja laevade sadamakai külge kinnitamiseks mõeldud pollarid. Lennuväli paikneb Londoni idaosas vanas dokkide piirkonnas.
„Lennuohutusameti inspektori käes olev käsikompass näitas lennurajal jalutades kuni 60 kraadist viga õigest suunast,” on kirjas uurimise tulemusel valminud raportis.
Lennuväljale esitati lennuohutusameti poolt kuus soovitust ohutuse parandamiseks. Nendest olulisemaks ongi terasobjektide eemaldamine lennuraja alt ning pilootide pidev hoiatamine, et lennuraja all olevad objektid tekitavad kohaliku magnetanomaalia, mis segab lennuki navigatsiooniseadmete tööd.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Antud soovitused on uurimise tulemuseks, mis algatati pärast 2006. aasta 31. oktoobril toimunud intsidenti, kus ühel lennukil tekkisid õhkutõusmisel probleemid õige suuna leidmisel, mille tõttu otsustas piloot lennuväljale naasta.
Tegemist pole ainsa juhtumiga. Sarnaseid olukordi on tekkinud veel, kuid varem on osad neist kirjutatud pilootide eksimuste arvele.

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele