Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ülemiste viadukti hankele pääsevad vaid ehitushiiud

    Tallinna kommunaalameti juhataja asetäitja Peep Koppeli sõnul on mitmeetapiline väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetlus taoliste objektide puhul tavaline praktika.
    "Hankemenetluse valikul arvestati objekti keerukuse astet," märkis Koppel.
    24. märtsiks peavad osaleda soovivad firmad kommunaalametit esindavale Teede Projektijuhtimise ASile esitama oma referentsid.
    "Tegemist on eelkvalifitseerumisega, kus selgub, kes sõelale jäävad ning kes pakkumuse saavad esitada," selgitas üks kandideerijatest, Skanska EMV insenerehituse divisjoni direktor Andres Aavik.
    Pärast seda järgneb juba konkreetsete pakkumuste voor, mille tähtaeg peaks jääma aprilli lõppu.
    Viidates heale hanketavale, eeldab kommunaalamet vähemalt kolme firma kvalifitseerumist, mis kõigile hankenõuetele vastaksid.
    Riigihanke tingimused lubavad teha ka ühispakkumist, mis võib esimese etapi lühikest tähtaega arvestades keeruliseks osutuda - referentside esitamiseks on firmadel aega üheksa tööpäeva.
    Ülemiste viadukti peetakse üheks keerukamaks objektiks, mida Eestis üldse kunagi on ehitatud, kuna ehitamise käigus tuleb väga palju kommunikatsioone ümber tõsta.
    Paralleeli saaks tõmmata ehk Smuuli tee viaduktiga, kus peatöövõtjad olid AS Merko Ehitus ja Tallinna Teede AS, ning samuti Merko ehitatud Muuga sadama viaduktiga.
    Merko Ehituse juhatuse liige Veljo Viitmann kinnitas hankel osalemise soovi ning ütles, et Ülemiste viadukti projekteerimistingimustega nad seni tutvunud ei ole.
    "Projekteerimistingimustega eelnev tutvumine ei ole ka kooskõlas riigihankeseadusega," lisas Viitmann.
    Hankel osalejal peab olema lisaks tehtud töödele ette näidata kolme viimase aasta jooksul vähemalt 50 miljonit krooni netokäivet aastas. Selle piiri sisse mahub napilt ka suurte sillaehituskogemustega K-Most, mille tegevdirektor Anatoli Kononenko hankel osalemist kinnitas.
    K-Mosti tehnikadirektor Georgi Berlin arvas, et huvilisi peaks viadukt kohale meelitama üsna palju. Millised nende enda šansid on, ei tahtnud Berlin ennustada.
    "Eks kõik sõltub ju lõpuks ka parimast hinnast," ütles ta.
    Mitmeid sildu ehitanud ASi Viskari projektijuht Taivo Kurg arvas, et väiksemate firmade pärusmaaks jääb selle projekti juures ilmselt alltöövõtt.
    "Hanketingimused on karmid, ainult väga suured firmad saavad peatöövõtjana osaleda," ütles Kurg.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.