Jaga lugu:

E-kauplejatele hakkas kehtima kaks uut kohustust

Tänavu 15. mail jõustusid kaubandustegevuse seaduse muudatused, mille eesmärk oli reguleerida e-kaubanduse valdkonda ja sätestada Eestis esmakordselt e-kaubanduse definitsioon.

See määratleb e-kaubanduse kui kauba või teenuse müügiks pakkumise ja müügi internetis ilma osapoolte füüsilise kohalolekuta. E-kaubandus on näiteks kõik traditsioonilised veebipoed ja teenuste portaalid.

Seaduse muudatused toovad e-kauplejatele kaasa kaks uut kohustust - registreerimiskohustuse ning kohustuse avaldada täiendavat informatsiooni.

Täiendava informatsiooni esitamise kohustuse kohaselt on juhul, kui müüakse kaupu või teenuseid e-kaubanduse korras, veebipoel kohustus avaldada internetis muuhulgas oma nimi, asukoha aadress, kontaktandmed ning kauba või teenuse hind.

Lisaks tulenevad täiendavad teavitamisnõuded muudest seadustest, eelkõige võlaõigusseadusest.

Registreerimiskohustuse kohaselt peab e-kaubandusega tegelev ettevõtja end registreerima, esitades sellekohase taotluse asukohajärgsele valla- või linnavalitsusele.

Kuna tegevuskohaks loetakse e-kaubanduse korral veebilehe aadressi, on seadusandja siinkohal ilmselt silmas pidanud kohustust registreerida ennast selles valla- või linnavalitsuses, kus asub ettevõtja äriregistrisse märgitud aadress.

Ilma vajaliku registreeringuta kauba või teenuse müügi eest nähakse ette rahatrahv kuni 50 000 krooni.

Tuleb aga rõhutada, et antud muudatustes puuduvad e-kaubanduse registreerimist puudutavad üleminekusätted, mistõttu võib eeldada, et vahetult pärast muudatuste jõustumist tegutsevad praktiliselt kõik e-kauplejad registreeringu puudumise tõttu õigusvastaselt.

E-kaubandusele kehtestatud reeglid kehtivad ainult Eesti ettevõtjatele. Välisriigis tegutsev veebipood, kes suunab samuti oma pakkumised Eesti turule, ei pea end registreerima tulema.

Hetkel kuum Äripäevas

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt