Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kas uus või taastatud rehv?

    Kliendil tuleb eelkõige otsustada, kas valida uus või taastatud rehv. Suurem osa rehvidest on taastamiseks sobilikud. Nii nagu sõiduautode rehvitööstuses, pole ka ehitusmasinate puhul võõras rehvide taastamine.
    Industech Baltic OÜs müügi ja hooldusega tegelev Peeter Treial propageerib rehvide taastamist. "Teeme koostööd Euroopa suurima ehitusmasinate rehve taastava firmaga Marangoni. Taaskasutuse temaatika on päevakohane ja ka tehnoloogia on juba väga heal tasemel," kinnitab Peeter Treial.
    Ehitusmasinate rehvide taastamise kasuks otsustamisel on olulised taastamisele kuluv aeg ja hinnasuhe uue rehviga. Peeter Treiali sõnul võib taastamisele kuluda kuni kaks kuud, ent nii kaua ei saaks ükski ehitusmasin seista.
    "Saades kliendilt rehvi, mille karkass on taastamiskõlbulik ja sarnane meil laos olemasolevaga, vahetame selle kohe eelnevalt taastatud rehvi vastu," selgitab ta.
    Treiali andemetel saab umbes üheksakümmend protsenti rehvidest taaskasutuskõlblikeks töödelda ning kokkuvõttes tuleb hind odavam kui uue rehvi ostu puhul. Samas lisab ta, et taastamise mõttekus on otseselt seotud rehvi kasutustingimustega ja sellele esitatavate nõuetega.
    Industech Baltic OÜ pakub oma töökojas rehvide vahetamise teenusele lisaks ka kliendi juurde sõitmise teenust, et siis võimalusel objektil rehv suurema ajakuluta parandada. "Taastatud rehvidele lisaks on laos ka uusi rehve," räägib Treial.
    Solideal Baltic ASi tegevjuht Tarmo Männasalu võtab rehvide taastamise teemal pigem pessimistliku hoiaku. Rehvide taastamise tehnoloogia on küll arenenud, kuid tulemus polevat ikkagi võrreldav uuega. Kvaliteedi ja hinna suhet vaadates ei näe Männasalu mõtet otsustada taastatud rehvi kasuks: "Taastamiseks peab rehvi karkass heas seisukorras olema, paraku näitab praktika vastupidist ja üldiselt tuleb uus rehv kasutusele võtta."
    Solideal Baltic AS seega rehvide taastamisega ei tegele ning müüb ainult uusi rehve, mille valik laos on Eesti turu mahtu arvestades piisav. Ka ei paku firma teenust rehvide vahetamiseks.
    Männasalu selgitab, et võrreldes sõiduautode rehvidega on ehitusmasinate rehvide turg keerulisem, kuna erinevaid sektoreid on seal tunduvalt rohkem. "Tuleb arvestada tööde iseloomu, kasutustingimusi, rehvide koormusindekseid ja teisi olulisi parameetreid." Rehve omavahel võrrelda ja liigitada on tema sõnul keeruline ülesanne.
    Küll aga nimetab Männasalu rehvitootjaid hinnaklassi järgi. "Levinuimad margid on kaubamärk Solideal ja samuti meie otsene konkurent Mitas." Tarmo Männasalu arvates on tegemist keskklassirehvidega. Kallimal ja kõrgemal tasemel on Michelin, Goodyear ja Bridgestone oma tootevalikuga. Peeter Treial nimetab kolmele kõrgklassirehvile lisaks ka üha enam turul positsiooni kindlustavat Techkingi tootjafirmat. Neid nelja rehvitootjat esindab ka Industech Baltic OÜ, lisaks muidugi Marangoni taastatud rehve.
    Intrac Eesti AS müügiesindaja Ramon Kaunismaa räägib, et nende praktikas on iga päev probleeme rehvide vastupidavusega. Põhjus pole ühe või teise tootja toodetud rehvide erinevas kvaliteedis, vaid ikkagi töökeskkonnas, kus masin töötab.
    "Kulumise mõttes võib rehv kas või kolm aastat vastu pidada, kuid igapäevase torkekahjustuse vastu kaitset pole," ütles Kaunismaa. Peeter Treial Industech Baltic OÜst kinnitas samuti, et rehvi vastupidavusest rääkides pole võimalik üldistusi teha, kuna rehvidele esitatavad tingimused ja koormused pole võrreldavad.
    Kuna sarnased probleemid on tõesti küllaltki sagedased, on Intrac Eesti AS sõlminud rehvide parandamiseks lepingud, kus parandajafirma sõidab objektile masina juurde ja võimalusel parandab tekkinud kahjustuse kohapeal. Ramon Kaunismaa lisab, et kui rehvi eluiga kulumise tõttu peaks lõppema hakkama, eelistab Intrac Eesti ikkagi uut rehvi taastatule.
    Cramo Estonia ASi rendidirektori Toomas Linamäe arvates on rehvide purunemise tõttu tekkivad tööseisakud harukordsed. "Loomulikult tuleb ette probleeme rehvidega, kuid seda juhtub väga harva." Väiksema kahjustuse korral parandatakse rehvid ise, suuremate probleemide puhul kasutatakse asjatundjate abi, lisab ta.
    Tootjafirmasid ja -mudeleid, mida eelistada ja kasutada, Linamäe välja ei too, kuna masinad ja seadmed on erinevad ning igaühele on ette nähtud spetsiaalsed rehvid. Kasutatakse ainult neid rehvimarke, mida Eesti turul kindlasti ja vajadusel ka kiiremas korras saada on.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eelarvenõukogu: riigivõlg kasvab kiirelt
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Eelarvepuudujääk ulatub järgmistel aastatel koguni 5%ni SKPst ja riigivõlg jätkab kiiret kasvu. Selline eelarvepoliitika seaks ohtu Eesti majanduse stabiilse arengu ega vastaks eelarvereeglitele, selgub pressiteatest.
Everaus rajab Rae valda uue elukvartali
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.
Everaus Kinnisvara rajab Rae vallas asuvasse Järvekülla uue elamukvartali, alustades ehitusega suvel.