Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Partsil on lühike mälu

    Tallinna visioonikonverentsil arutleti muu hulgas võimaluse üle rajada tulevikus Tallinna metroo. Arvestades, kui kiiresti muutub meie elu, pole välistatud, et minu tütar näeb maa all vuravaid ronge. Aga loodan, et enne, kui ma vanaemaks saan, saame näha tramme Laagna kanalis.
    Plaan rajada trammiliin Lasnamäele pole uus - mõte tekkis juba nõukogude ajal. Ajad muutusid ja plaan jäi kahjuks teostamata. Uuesti pöörduti selle plaani juurde 1990. aastate keskel, siis 1999 ning veel üks katse projekt taaselustada tehti 2003-2004. Siis tegi Prantsuse konsultatsioonifirma SYSTRA Tallinna ühistranspordi uuringu ja soovitas probleemide paremaks lahendamiseks ehitada trammitee Laagna teele ja edasi läbi kesklinna Mustamäele (umbes 17,5 km).
    Selle uuringu põhjal algatati Tallinna linnavalitsuse korraldusega 22. juunil 2005 välisrahastusega projekt "Tallinna tramm", millele järgnes ka volikogu otsus.
    Tallinn on kolme aastaga teinud kõik, et projekt saaks teoks: tehti teostatavusuuringuid, analüüsiti trasse ja trammiliinide rajamise tehnoloogiaid, valmistati ette kogu dokumentatsioon toetuse saamiseks Ühtekuuluvusfondist. Pärisin ühes infotunnis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsilt aru, milliseid Tallinna projekte on kavas kaasrahastada Ühtekuuluvusfondist ja kas Ülemiste liiklussõlm ja tramm on nende seas. Trammiprojekti kohta kostis Parts: "Mis puudutab seda projekti, mille nimi mul läks meelest ära... selle teemaga tegeleb Tallinna linn, neil on väliskonsultandid, küllap väga kallilt võetud, ma ei tea, kui kallilt. Tulemusi veel ei ole."
    2007-2013 Ühtekuuluvusfondist rahastatavate projektide seas Tallinna trammiprojekti ei ole. Partsi põhjendused kõlasid meedia vahendusel järgmiselt: trammiteede arendamise plaan on halvasti läbi töötatud ega arvesta reaalseid võimalusi ning vajadusi. Polevat ära tõestatud, et Tallinna liiklusprobleemid lahendaks trammitee ehitamine.
    Milline lühike mälu on meie majandusministril… Tal on meelest läinud isegi selle projekti nimi, mille algatasid tema enda parteikaaslased 2005. aastal, kui Res Publica oli koalitsioonis Keskerakonnaga ja linnapea oli Tõnis Palts.
    Tundub, et praeguse valitsusliidu üks kirjutamata koalitsioonilepingu punkt on Tallinnale n-ö ära teha iga hinna eest. Aga uued trammiliinid tulevad Tallinna niikuinii, see on aja küsimus. Ja kui riik ei pane õlga alla kallimale kiirtrammile, on linnal valmis varuvariant Lasnamäe ja kesklinna ühendamiseks trammiga.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.