Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Minister Partsil on lühike mälu

    Tallinna visioonikonverentsil arutleti muu hulgas võimaluse üle rajada tulevikus Tallinna metroo. Arvestades, kui kiiresti muutub meie elu, pole välistatud, et minu tütar näeb maa all vuravaid ronge. Aga loodan, et enne, kui ma vanaemaks saan, saame näha tramme Laagna kanalis.
    Plaan rajada trammiliin Lasnamäele pole uus - mõte tekkis juba nõukogude ajal. Ajad muutusid ja plaan jäi kahjuks teostamata. Uuesti pöörduti selle plaani juurde 1990. aastate keskel, siis 1999 ning veel üks katse projekt taaselustada tehti 2003-2004. Siis tegi Prantsuse konsultatsioonifirma SYSTRA Tallinna ühistranspordi uuringu ja soovitas probleemide paremaks lahendamiseks ehitada trammitee Laagna teele ja edasi läbi kesklinna Mustamäele (umbes 17,5 km).
    Selle uuringu põhjal algatati Tallinna linnavalitsuse korraldusega 22. juunil 2005 välisrahastusega projekt "Tallinna tramm", millele järgnes ka volikogu otsus.
    Tallinn on kolme aastaga teinud kõik, et projekt saaks teoks: tehti teostatavusuuringuid, analüüsiti trasse ja trammiliinide rajamise tehnoloogiaid, valmistati ette kogu dokumentatsioon toetuse saamiseks Ühtekuuluvusfondist. Pärisin ühes infotunnis majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsilt aru, milliseid Tallinna projekte on kavas kaasrahastada Ühtekuuluvusfondist ja kas Ülemiste liiklussõlm ja tramm on nende seas. Trammiprojekti kohta kostis Parts: "Mis puudutab seda projekti, mille nimi mul läks meelest ära... selle teemaga tegeleb Tallinna linn, neil on väliskonsultandid, küllap väga kallilt võetud, ma ei tea, kui kallilt. Tulemusi veel ei ole."
    2007-2013 Ühtekuuluvusfondist rahastatavate projektide seas Tallinna trammiprojekti ei ole. Partsi põhjendused kõlasid meedia vahendusel järgmiselt: trammiteede arendamise plaan on halvasti läbi töötatud ega arvesta reaalseid võimalusi ning vajadusi. Polevat ära tõestatud, et Tallinna liiklusprobleemid lahendaks trammitee ehitamine.
    Milline lühike mälu on meie majandusministril… Tal on meelest läinud isegi selle projekti nimi, mille algatasid tema enda parteikaaslased 2005. aastal, kui Res Publica oli koalitsioonis Keskerakonnaga ja linnapea oli Tõnis Palts.
    Tundub, et praeguse valitsusliidu üks kirjutamata koalitsioonilepingu punkt on Tallinnale n-ö ära teha iga hinna eest. Aga uued trammiliinid tulevad Tallinna niikuinii, see on aja küsimus. Ja kui riik ei pane õlga alla kallimale kiirtrammile, on linnal valmis varuvariant Lasnamäe ja kesklinna ühendamiseks trammiga.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastukaja: ärme anna Putini sõja pooldajatele lisaargumenti
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
Üleskutse vähendada vene keele osa Eesti avalikus ruumis suurendab vaid lõhet siinsete venelaste ja eestlaste vahel, kirjutab Äripäeva lugeja Igor Aleksejev vastuseks Äripäeva juhtkirjale.
USA aktsiaturud alustasid uut nädalat tõusuga
USA aktsiaturud lõpetasid kolmapäeva tõusuga, vaatamata sellele, et Hiinast ilmunud majandusandmed võimendasid globaalse majandusega seotud hirme. Hästi läks suure turuväärtusega kasvufirmadel, vahendab Reuters.
USA aktsiaturud lõpetasid kolmapäeva tõusuga, vaatamata sellele, et Hiinast ilmunud majandusandmed võimendasid globaalse majandusega seotud hirme. Hästi läks suure turuväärtusega kasvufirmadel, vahendab Reuters.
Reaalajas börsiinfo
Ametit vahetav luurejuht Mikk Marran: igaüks meist on RMK aktsionär
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Seitse aastat välisluureametit juhtinud Mikk Marran selgitas sotsiaalmeedias, miks otsustas ta kandideerida Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) juhiks.
Raadiohommikus: mida Eesti esivastuluurajalt RMK juhina oodatakse?
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Esmaspäev tõi üllatava uudise, et Riigimetsa Majandamise Keskuse (RMK) nõukogu valis asutuse uueks juhiks välisluureameti juhi Mikk Marrani, kellega asuti läbirääkimistesse. Miks niisugune valik ning mida Marranilt oodatakse, seda uurime Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis RMK nõukogu esimehelt Randel Läntsilt.
Raadiohommikus: kohvi, killustiku, tööjõu ja raamatute hinnast "Kuumal toolil" Jüri Ratas
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.
Teedeehituses küpseb konflikt - riigihangetes fikseeritud hindadega on võimatu ehitada, sest sisendhinnad on oluliselt tõusnud. Samas pole riik kui tellija valmis hinnatõusu üle läbi rääkima. Mõned taristuehitajadon olukorra lahendamiseks valmis kohtusse minema. Küsime olukorra kohta kommentaari Nordeconi juhatuse esimehelt Gerd Müllerilt.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.