• OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−1,24%42 188,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,39
  • OMX Baltic0,06%296,36
  • OMX Riga−0,29%916,96
  • OMX Tallinn0,09%2 021,13
  • OMX Vilnius−0,06%1 224,93
  • S&P 500−0,64%6 460,26
  • DOW 30−0,2%45 544,88
  • Nasdaq −1,15%21 455,55
  • FTSE 100−0,32%9 187,34
  • Nikkei 225−1,24%42 188,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,39
  • 01.03.09, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ohutum sebra, puhtam tald

Et Eestis tekiks innovaatiline ühiskond, selleks tuleks rohkem ära kasutada kõikide inimeste ideid.
Koolides ei tuleks mitte korraldada ideekonkursse, vaid anda klassidele idee ette ja oodata sellele lahendusi. Näiteks küsida noortelt, kuidas ehitada "sebra" selliselt, et ei oleks enam hukkunuid. Või millised peaksid olema jalanõud, et nad ei kannaks pori tuppa ega oleks samas ka libedad. Andes õpilastele ette aina uusi ideid ja pannes võitjatele välja rahalised auhinnad, harjutame me neid probleemidele lahendusi otsima. Varsti saavad noored ka aru, et heade tehniliste lahenduste leidmiseks on tarvis tunda füüsikat, matemaatikat jne. Nii jõutaksegi märkamatult reaalainete õppimiseni.
Kui õppivate noorte analüüsivõime areneb, hakkavad nad juba iseseisvalt kitsaskohti nägema ja nendele lahendusi otsima. Ning siis juba võibki ütelda, et on tekkinud innovaatiline ühiskond.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele