Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Trendiks tellimusi tühistada

    Üritusturundusega tegeleva OÜ Fiesta Service projektijuhi Toomas Puna sõnul on teenuste hinnad langenud keskmiselt kümme protsenti, kokkuleppeni jõutakse aga ka 20-30 protsendi võrra kliendisõbralikemate hindadega. Suuremat soodustust poleks aga enam võimalik pakkuda.
    Puna tunnistab, et turgu pole enam. "Kolm kuud on olnud täielik vaikus - nullseis. Ka suvine väljavaade tundub suhteliselt tume, kuna kliendid teevad muutusi ja otsuseid kiiresti ning ootamatult. Kui varem oli populaarne pikalt-pikalt üritusi ette planeerida, siis nüüd on muutunud populaarseks üritusi ära jätta," kurdab Puna.
    "Meele teeb mõruks, kui viimasel hetkel öeldakse ära. Kui oleme juba aega ja ressursse planeerimisele kulutanud," räägib Puna.
    Puna sõnul sarnaneb Fiesta Service hetkeolukord aastaga 2004, kui turule siseneti.
    "Ainult mõned riigihanked aitavad veel toime tulla. Personal töötab projekti põhjal ja sedagi langenud palganumbritega," räägib Puna. Klientidega suheldakse Puna sõnul väga palju - pakutakse lihtsamaid lahendusi, et firma saaks siiski soovitud üritused ära korraldada, olgugi et piiratud vahenditega.
    OÜ R & Reede tegevjuht Avo Hein sõnab, et seis on eelmise aastaga võrreldes kurvem. "Hind on täna kaubeldav ning seda korrigeeritakse sõltuvalt projekti mahust. Põhjust meelt heita aga pole - see aasta on ehk kehvem eelmisest, aga töötajate väike seltskond on täies koosseisus alles ning palgadki pole langenud," räägib Hein.
    OÜ Royal Service reklaamiagentuuri juht Rika Soopa sõnul tuleb see aasta enamikule üritusturundusagentuuridele eelmistest raskem. "Hinnasurve klientidelt on väga suur, senisest rohkem tuleb teha olulisemalt agressiivset müügitööd ning näidata initsiatiivi," arvab Soopa
    "Kuigi praegu on populaarne viimasel hetkel ürituste ärajätmine, mis tuleneb pidevast eelarvete vähendamisest, pole meie igapäevane töömaht eelmise aastaga võrreldes vähenenud," räägib Soopa.
    "Oleme hinnapoliitikas varasemast paindlikumad, praeguses turusituatsioonis poleks teisiti võimalikki," räägib Soopa, pidades silmas ennekõike koostööd pikaajaliste klientidega.
    Käimasoleval aastal piiratakse tegevus- ja koolituskulude väljaminekuid. Palgakärpeid ja koondamisi pole Soopa sõnul tehtud ega esialgu ka plaanis.
    Rasked ajad sunnivad majutusettevõtteid klientidele rohkelt soodushindu pakkuma ning mitmesuguseid odavamat toimetulekut võimaldavaid lahendusi otsima.
    Läänemaal paikneva Roosta Puhkeküla müügijuht Ingrid Sieberk tunnistab, et möödunud talvel oli üsna keeruline toime tulla, mistõttu kulude kokkuhoid on ettevõttes olnud üks peateemasid.
    "Näiteks kui varem toimis tänavavalgustus automaatselt - tuled süttisid ja kustusid kindlal kellaajal, siis nüüd lülitatakse valgusallikad tööle vaid vajadusel," räägib Sieberk.
    Suveks on seevastu laekunud meeldival hulgal broneeringuid. Siiski on veel vara rõõmustada, leiab Sieberk, sest ettevõtted võivad veel ümber mõelda.
    Sieberki sõnul on klientidest ära kukkunud just suured põhikliendid, samas eraklientide külastuste arv kasvas märgatavalt pärast seda, kui mõni aeg kehtestati ajutised soodushinnad, mis olid tavahinnakirjast poole sõbralikumad.
    Puhkeküla teebki pidevalt sooduskampaaniaid, et konverentsid saaks peetud ja bowling mängitud, suusatamised suusatatud või lihtsalt vaba aeg meeldivalt veedetud.
    Näiteks oli märtsi lõpuni koolivaheaja puhuks koostatud pakett - mitmesugused mängud ja ettevõtmised - tavahinnast 50 protsenti soodsam, majutuse soodustuseks oli 25 protsenti.
    Pärnu külje all, Sauga jõe ääres tegutseva Jõekääru Kämpingu juhataja Raimo Kärbik tunnistab, et selleks aastaks pole laekunud ühtegi kindlat broneeringut, hoolimata sellest, et suvepäevade, mis on firma põhituluallikaks, hindu langetati 30 protsenti.
    "Et kokku hoida, on loobutud kõigest, millest loobuda annab. Tööjõu kulutusi vähendasime samuti," räägib Kärbik.
    Looduskaunis kohas Pärnumaal on võimalik telkida, parkida karavaniga, nautida saunamõnusid, matkata seiklusradadel, sõuda kanuuga või mängida paintball'i. Ometi pakutavad võimalused ei taga külastajaid ning Raimo Kärbik kaalub tõsiselt tegevusala vahetamist.
    "Eelmiste aastate laenukoormused on vaja tagasi maksta ja intressid on pidevalt tõusnud, see seab ellujäämise turismimaastikul küsimärgi alla," sõnab Kärbik.
    Ühe põhjusena kehvas turusituatsioonis, lisaks majanduslikult raskele olukorrale, näeb Raimo Kärbik ka Eesti kehva suve. "Ilmad on aastast aastasse aina päiksevaesemad ja inimesed eelistavad puhkust veeta soojal maal, mitte Eestis."
    Võrumaal asuva Haanjamehe talu perenaise Helve Alla sõnul pole talu olukord aga tegelikult veel üldsegi hirmus. "Eelmise aasta broneeringutega võrreldes võib täheldada üldiselt sarnast taset - märtsis ja aprillis on küll raskem kui eelmisel aastal, aga see ongi majutuses üldiselt rahulikum periood," räägib Alla.
    Vaadates suviseid broneeringuid, pole Alla sõnul põhjust aga kurvastada, jagub turismitalu perenaisel optimismi: "Suve puhul esialgu ei hõika, aga ei nuta ka."
    "Kuigi veebruaris ei olnud märgata vähem külastajaid kui samal ajal aasta tagasi ning mai alguses on meil tulemas kaks pulma, annab keeruline olukord siiski ka meile tunda," tunnistab Haanjamehe talu perenaine.
    "On korrigeeritud töötajate palku ning kulusid jälgitakse pingsalt, vältimaks sattumist rahaliselt ebameeldivasse olukorda," tõdeb Alla.
  • Hetkel kuum
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Pauligi kontserni tippu jõudnud Mariell Toiger: tuleb lihtsalt pihta hakata
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
“Julgus peale hakata on ikkagi pool võitu ja läbi selle on võimalik jõuda ka kaugemale,” ütleb Soome Pauligi kontserni juhatusse jõudnud Mariell Toiger.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Kaitsevägi värbas varasemast oluliselt rohkem tegevväelasi
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
2023. aastal asus tegevteenistusse läbi aegade suurim arv inimesi, teatas kaitseressursside amet.
Ain Kivisaar: Tallinna planeerimisamet vajab suurpuhastust
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.
Tallinna kinnisvara arendamiseks on vaja teha Tallinna linnaplaneerimisametis suurpuhastus, ütles kinnisvaraettevõtte Metro Capital juht Ain Kivisaar.