Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Moskvasse lenda rongi, Vilniusesse bussiga

    29. märtsist kehtivas lennuplaanis on Tallinnast Euroopa pealinnadesse 23 otseühendust. Äripäev arvutas, kui paljudesse Euroopa pealinnade lennujaamadesse on võimalik jõuda järgmise esmaspäeva hommikul kella 8ks, et jõuda 9-10ks linna kas kohtumisele või messile. Otse Tallinnast jõuab nii nädala alguseks kohale nelja linna - Kopenhaagenisse, Riiga, Stockholmi ja Helsingisse. Läbi Riia lennates jõuab ka Berliini. Osa otselendudega kaasneb paar-kolm ööbimist sihtkohas, sest välja tuleb lennata päev-paar varem.
    Suurim ajaline lõhe on ärireisijale otselennu puhul Rooma, kuhu väljub Tallinnast üks lend nädalas - esmaspäeval kell 13.05 ehk kui soovitakse töönädala alguse hommikuks kohal olla, kaasneb selle lennuga nädala jagu ööbimisi Itaalia pealinnas. Nii tasub ajasäästu huvides äriasjus Rooma minna kas läbi Milano, kuhu viib Tallinnast laupäevane otselend, rongiga või siis organiseerida kohalejõudmine läbi mõne teise linna, näiteks Berliini.
    Tallinnast Rooma lendava Estonian Airi PR-direktori Ilona Eskelineni sõnul on sellel liinil peamiseks reisijaks turist. "Sihtkohta lendamiseks on kaks võimalust: kas otse või ümberistumisega Kopenhaagenis, Stockholmis või Brüsselis," lisas Eskelinen.
    "Küsima ei peaks tegelikult seda, mis ajaks jõuab Eesti ärimees Rooma, vaid kas Itaalia ärimehel on mugav Tallinna lennata, et siia investeerida. Riia lennujaamas on väga head ühendused, enamikul juhtudel ei pea üle kahe tunni ootama," kommenteeris airBalticu asepresident Janis Vanags logistikauudised.net-ile.
    Siiski tunnistas ta, et enamikku kohtadesse on hommikuseks koosolekuks või konverentsi alguseks raske jõuda ka Riiast. "Peab eelmisel õhtul kohale lendama, aga samas palju varem ka lahkuda ei ole vaja. Kui sa oled ärimees, küll sa leiad viisi," lisas ta. Eestist Euroopasse minejale on Riia abiks Berliini jõudmisel, kuhu saab samal päeval lennates ka tööpäeva alguseks jõuda.
    Lendamine pole samas Euroopa pealinnadega ühenduse pidamiseks ainus võimalus. Näiteks Vilniusesse minekul tasub kaaluda ka bussiga reisimist. Pühapäeva õhtul väljub lennuga samal ajal Tallinnast Leedu pealinna Eurolinesi buss, mis jõuab kohale hommikuks. Tõsi, ööbimine bussis ei ole just mugavaim tegevus, ent samas pääsed nii öösel lennujaamast linna kolistamisest ning säästad ööbimiskulud, samuti maksab bussisõit vähem.
    Ka pakub lennusõidule Moskvasse alternatiivi rong, mis väljub Tallinnast õhtul 17.10 ja jõuab kohale 9.20. Kupees saab mugavalt ka silma looja lasta.
    Põhjanaabrite pealinna puhul on suveperioodil hea alternatiiv kiirlaev, mis soodsa ilmaga randub Helsingi kesklinnas kella 9 paiku.
    Air Tours Estonia juhatuse esimees Leho Nõlvak ütles kuukirjale Logistika, et praegu on hommikul Euroopasse jõuda võimalik vaid Helsingi ja Kopenhaageni kaudu. Tööreisidel on ikka kindel eelistus, et saaks hommikul kohale lennata ja õhtul tagasi. Tallinnast on aga ainult õhtused otselennud. "Pole ju mõtet pileti hinnast mõnisada krooni lõigata, et siis ekstra öö eest 1000-2000 krooni juurde maksta," nentis Nõlvak.
    Kohalejõudmise probleem on lisaks Euroopale ka mujal maailmas. OÜ Columbus Travel tegevjuht Marina Teetlok ütles samas, et pärast hommikuse Tallinna-Frankfurdi lennu mahavõtmist ei ole võimalik kombineerida interkontinentaalseid lende samal päeval. Reisijad on sunnitud ööbima transiitlinnades.
    Logistika kuukiri küsis Eesti reisibüroodelt, millised sihtkohad Tallinnast peaksid kindlasti säilima, et tagada Eestist kvaliteetne ärireiside võimalus. Kolmeteistkümne reisibüroo vastustest eristusid selgelt kolm sihtkohta - Amsterdam, London, Frankfurt -, mida nimetati 11 korral.
    airBaltic paneb lennugraafikut kokku lainete kaupa. Nn esimeses laines on ettevedu, et hommikul kell 5-7 Riiga jõudvad Soome, Rootsi, Leedu ja Eesti reisijad saaksid sealt edasi sõita.
    Siis läheb välja teine laine Lääne-Euroopasse. Samamoodi on organiseeritud ida-lääne vahelised liinid, et näiteks Gruusiast ja Kasastanist tulijatel oleks võimalikult mugav Euroopasse suunduvatele lennukitele ümber istuda. "Liinide paikapanemine on väga oluline ja me üritame leida võimalusi, kuidas kliente kõige paremini teenindada," ütles airBalticu asepresident Janis Vanags.
    "Näiteks on väga hästi sattunud Palanga lend, mis on käigus olnud vaid kaks nädalat ja on 100 protseni välja müüdud," märkis Vanags.
    Loomulikult tuleb Vanagsi sõnul arvestada ummikutega taevas ja lennujaamadega, näiteks Londonis saab lennufirma vaid aja, mida pakutakse.
  • Hetkel kuum
IT-ettevõtte juht: tehisaru tuleb taltsutada
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Tehisintellekt, mis tänavu hakkab mõjutama mitut valdkonda meditsiinist julgeoleku ja keskkonnani, aitab teha hüppe, mis toob Eesti taas digitaalse arengu eesliinile, kirjutab Tietoevry Create’i Baltikumi juht Valērija Vārna.
Airbus sõlmis Türgiga ligi 20 miljardi dollari suuruse tarnelepingu
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Turkish Airlines sõlmib Rolls-Royce Holdings ja Airbusiga lepingu lennukikomponentide kodumaiseks tootmiseks, mille väärtus on 20 miljardit dollarit, mis on osa eelmisel aastal välja kuulutatud suuremahulisest ostust.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Luige inkassokontsern sai tehingule heakskiidu loodetust hiljem
Ärimees Hans H. Luigele kuuluv inkassokontsern Aktiva Finance Group ostis mullu Rootsi börsiettevõttelt Intrum 30 miljoni euro eest selle Baltikumi ärid, kuid sai Leedu üksuse omandamiseks heakskiidu alles nüüd.
Ärimees Hans H. Luigele kuuluv inkassokontsern Aktiva Finance Group ostis mullu Rootsi börsiettevõttelt Intrum 30 miljoni euro eest selle Baltikumi ärid, kuid sai Leedu üksuse omandamiseks heakskiidu alles nüüd.