• OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,89%36 967,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • OMX Baltic0,05%308,63
  • OMX Riga−0,03%870,55
  • OMX Tallinn−0,02%2 049,44
  • OMX Vilnius−0,19%1 208,15
  • S&P 500−1,61%5 844,61
  • DOW 30−1,91%41 860,44
  • Nasdaq −1,41%18 872,64
  • FTSE 1000,06%8 786,46
  • Nikkei 225−0,89%36 967,13
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,52
  • 21.04.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Moskvasse lenda rongi, Vilniusesse bussiga

29. märtsist kehtivas lennuplaanis on Tallinnast Euroopa pealinnadesse 23 otseühendust. Äripäev arvutas, kui paljudesse Euroopa pealinnade lennujaamadesse on võimalik jõuda järgmise esmaspäeva hommikul kella 8ks, et jõuda 9-10ks linna kas kohtumisele või messile. Otse Tallinnast jõuab nii nädala alguseks kohale nelja linna - Kopenhaagenisse, Riiga, Stockholmi ja Helsingisse. Läbi Riia lennates jõuab ka Berliini. Osa otselendudega kaasneb paar-kolm ööbimist sihtkohas, sest välja tuleb lennata päev-paar varem.
Suurim ajaline lõhe on ärireisijale otselennu puhul Rooma, kuhu väljub Tallinnast üks lend nädalas - esmaspäeval kell 13.05 ehk kui soovitakse töönädala alguse hommikuks kohal olla, kaasneb selle lennuga nädala jagu ööbimisi Itaalia pealinnas. Nii tasub ajasäästu huvides äriasjus Rooma minna kas läbi Milano, kuhu viib Tallinnast laupäevane otselend, rongiga või siis organiseerida kohalejõudmine läbi mõne teise linna, näiteks Berliini.
Tallinnast Rooma lendava Estonian Airi PR-direktori Ilona Eskelineni sõnul on sellel liinil peamiseks reisijaks turist. "Sihtkohta lendamiseks on kaks võimalust: kas otse või ümberistumisega Kopenhaagenis, Stockholmis või Brüsselis," lisas Eskelinen.
"Küsima ei peaks tegelikult seda, mis ajaks jõuab Eesti ärimees Rooma, vaid kas Itaalia ärimehel on mugav Tallinna lennata, et siia investeerida. Riia lennujaamas on väga head ühendused, enamikul juhtudel ei pea üle kahe tunni ootama," kommenteeris airBalticu asepresident Janis Vanags logistikauudised.net-ile.
Siiski tunnistas ta, et enamikku kohtadesse on hommikuseks koosolekuks või konverentsi alguseks raske jõuda ka Riiast. "Peab eelmisel õhtul kohale lendama, aga samas palju varem ka lahkuda ei ole vaja. Kui sa oled ärimees, küll sa leiad viisi," lisas ta. Eestist Euroopasse minejale on Riia abiks Berliini jõudmisel, kuhu saab samal päeval lennates ka tööpäeva alguseks jõuda.
Lendamine pole samas Euroopa pealinnadega ühenduse pidamiseks ainus võimalus. Näiteks Vilniusesse minekul tasub kaaluda ka bussiga reisimist. Pühapäeva õhtul väljub lennuga samal ajal Tallinnast Leedu pealinna Eurolinesi buss, mis jõuab kohale hommikuks. Tõsi, ööbimine bussis ei ole just mugavaim tegevus, ent samas pääsed nii öösel lennujaamast linna kolistamisest ning säästad ööbimiskulud, samuti maksab bussisõit vähem.
Ka pakub lennusõidule Moskvasse alternatiivi rong, mis väljub Tallinnast õhtul 17.10 ja jõuab kohale 9.20. Kupees saab mugavalt ka silma looja lasta.
Põhjanaabrite pealinna puhul on suveperioodil hea alternatiiv kiirlaev, mis soodsa ilmaga randub Helsingi kesklinnas kella 9 paiku.
Air Tours Estonia juhatuse esimees Leho Nõlvak ütles kuukirjale Logistika, et praegu on hommikul Euroopasse jõuda võimalik vaid Helsingi ja Kopenhaageni kaudu. Tööreisidel on ikka kindel eelistus, et saaks hommikul kohale lennata ja õhtul tagasi. Tallinnast on aga ainult õhtused otselennud. "Pole ju mõtet pileti hinnast mõnisada krooni lõigata, et siis ekstra öö eest 1000-2000 krooni juurde maksta," nentis Nõlvak.
Kohalejõudmise probleem on lisaks Euroopale ka mujal maailmas. OÜ Columbus Travel tegevjuht Marina Teetlok ütles samas, et pärast hommikuse Tallinna-Frankfurdi lennu mahavõtmist ei ole võimalik kombineerida interkontinentaalseid lende samal päeval. Reisijad on sunnitud ööbima transiitlinnades.
Logistika kuukiri küsis Eesti reisibüroodelt, millised sihtkohad Tallinnast peaksid kindlasti säilima, et tagada Eestist kvaliteetne ärireiside võimalus. Kolmeteistkümne reisibüroo vastustest eristusid selgelt kolm sihtkohta - Amsterdam, London, Frankfurt -, mida nimetati 11 korral.
airBaltic paneb lennugraafikut kokku lainete kaupa. Nn esimeses laines on ettevedu, et hommikul kell 5-7 Riiga jõudvad Soome, Rootsi, Leedu ja Eesti reisijad saaksid sealt edasi sõita.
Siis läheb välja teine laine Lääne-Euroopasse. Samamoodi on organiseeritud ida-lääne vahelised liinid, et näiteks Gruusiast ja Kasastanist tulijatel oleks võimalikult mugav Euroopasse suunduvatele lennukitele ümber istuda. "Liinide paikapanemine on väga oluline ja me üritame leida võimalusi, kuidas kliente kõige paremini teenindada," ütles airBalticu asepresident Janis Vanags.
"Näiteks on väga hästi sattunud Palanga lend, mis on käigus olnud vaid kaks nädalat ja on 100 protseni välja müüdud," märkis Vanags.
Loomulikult tuleb Vanagsi sõnul arvestada ummikutega taevas ja lennujaamadega, näiteks Londonis saab lennufirma vaid aja, mida pakutakse.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele