• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,81%39 662,18
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,69
  • 15.10.09, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Küsimused viivad taipamiseni

Eelmisel nädalal oli kahel päeval ainulaadne võimalus osa saada Dr. Graeme Codringtoni väga heal tasemel ettekannetest.
Esimeses ettekandes tõi Codrington välja, et praegused muutused on ajendatud viiest olulisest tegurist: tehnoloogilised-, institutsionaalsed-, demograafilised-, keskkonna- ja inimeste väärtuste muutumised. Iga ettevõtja peaks Codringtoni arvates oma firma strateegiat koostades küsima, kuidas need muutused mõjutavad tema äri. Näiteks, mis muutusi toob tema ärile kaasa suhtlemise muutumine aina enam virtuaalmaailma- ehk internetikesksemaks? Või mida toob kaasa rahvastiku vananemine tema kliendibaasis?
Arvata võib, et iga muutuse valdkonna kohta endalt küsimusi küsides näeb iga ettevõtja, kuidas meie suhtlemine ja praegused ümberkorraldused ühiskonnas tervikuna loovad vajaduse uuendada oma äriplaane ja tegevuskava. Seda nii lähtuvalt majanduslike väärtuste ümberhindamisest kui ka tänapäevaste keskkonnaprobleemide valguses. Codringtoni sõnum on lihtne: kes suudab endalt küsida uusi küsimusi, ümber orienteeruda ning tegutseda uue strateegia alusel, väljub kriisist võitjana. Kes mitte, kaotab turgu. Kuhu kategooriasse kuulud sina? Ja mis on sinu jaoks uus normaalne elu- ja ühiskonna korraldus? Sellele tasub mõelda. Kindel on see, et kõik uued ideed pärinevad reeglina teisiti tegutsemise soovist või vajadusest. Nagu Codringtongi välja tõi - Skype'i ei loonud mõni fiksvõrgu telefonioperaator oma suure kogemuse baasil.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teises ettekandes noortele või alustavatele ettevõtjatele tõi Codrington välja vajaduse suhelda erinevalt erinevate generatsioonidega. Igal põlvkonnal on oma tõekspidamised ja sellest tuleneb ka paljudele oma elust teada mõistetamatus vanematega või nooremate inimestega suheldes.
Ettevõtlusega tegeledes on lihtne sattuda rutiini. Kas me aga vajame rutiine, et olla edukas? Minu jaoks leidis kahte loengut kuulates kinnitust vana tõde - küsimused viivad taipamiseni. Taipamine võimaldab aga aru saada nii oma senise tegevuse kui ka teisti tegutsema hakkamise vajadusest.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele