Vilberg tunnistas, et 41 registreeritud müüjat on pooleaastase tegevuse kohta vähe. Põhjusteks arvab ta olevat hirmu kontrollivate ametnike ees. "Kunagi ei tea, millise paragrahviga sulle virutatakse," märkis ta. "Lisaks on lihtne maainimene kokkuostjate röövellikkuse ohver."
Kõige rohkem kasutajaid võitnud MTÜ Virtuaalturg portaali laat.ee tegevjuht Mihkel Jürisson ütles, et kuigi keskkonda külastab kuus 25 000 inimest, võiksid ettevõtjad, arvestades, et nad saavad endale tasuta turustuskanali, seda võimalust rohkem kasutada.
"Eesti tootja on umbusklik ega suuda uskuda, et keegi hoolib temast ainult patritotismist," nentis Jürisson. "Kaubakeskused mõnitavad väiketootjaid olematu ostuhinnaga ja viskavad välja igaühe, kes tingimusi esitab."
Liivati küülikutalu perenaine Egle Jahu, kes on oma pakkumised üles seadnud enamikesse tasuta internetikanalitesse, otsib ka ise aktiivselt ostjaid. Ta ütles, et portaalides on küll väärt kontaktide loomise võimalus, aga nende külastatavus on liialt väike.
"Peab olema teadlik ja tark ostja, kes kusagil metsatalus valminud väärt kraami internetisügavustest üles leiab," märkis ta. "Kui tahta stabiilset müüki, siis peab sellega järjekindlalt tegelema."
Põlvamaal Orava vallas mahetalus köögi- ja teravilja kasvatav Rein Kraak pakub toodangut ka interneti kaudu ja leiab, et vahendajateta müügi võimalusi pole kuigi palju. "Ostja on mugav. Palju on neid, kes viitsiks Põlvamaale köögivilja järele sõita?" küsis ta retooriliselt.
Argo Vilberg, Elavtoit.com looja
Inimesed on huvitatud keemiliste lisanditeta toidust, aga ei teata, kelle käest seda hankida ja mis on sellise toidu tegelik hind.