Nagu samadel lehekülgedel aeg-ajalt varemgi soovitatud on, pikema vaatega investor ei peaks investeerimisotsuse tegemisel juhinduma kvartalitulemustest või igast uuest uudisest, vaid vaatama ettevõttes pigem kaugemaleulatuvaid näitajaid.
Lisaks juhtkonna kvaliteedile, pikaajalistele eesmärkidele, üldisele finantspositsioonile ja valdkonna seisukorrale tervikuna, võiks üheks pikaajalise rahapaigutuse lähtepunktiks olla ka innovatsioon.
Enam kui aasta tagasi, 2008. aasta novembris, rääkis General Electricu juht Jeffrey Immelt sotsiaalse vastutuse teemalisel konverentsil, et just kriisi ajal tuleb ettevõte täiesti selgelt ümber organiseerida.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Majanduskriis ei väljenda tsüklit. See väljendab uuesti käivitamist. Seda nii emotsionaalses, sotsiaalses kui ka majanduslikus mõttes. Need, kes sellest aru saavad, rikastuvad. Need, kes seda ei mõista, jäetakse maha," sõnas ta.
Ettevõtete strateegiate arendamisele pühendunud konsultatsioonifirma Jump Associates asutaja Dev Patnaik kirjutas hiljuti, et innovatsioon vajab kasvu ning kasv omakorda kolme komponenti - empaatiat, loovust ning täideviimist. Ja neid kõiki on vaja korraga.
Empaatia, kui selle all silmas pidada organisatsiooni tasandit, kus ettevõte saab aru, mida kliendid temalt ootavad, ja oskab arvata, mida nad tegelikult vajavad (soovitavalt enne, kui nad seda vajavad), peaks juba ettevõtte loomisel olema üks olulisemaid kriteeriume.
Kas ettevõtmine täidab augu mõnel lünklikul teel või loob ise kühmu, mis varsti siledaks sõidetakse?
Üheks edasiviivaks jõuks peetavat loovust on paljud suurettevõtted viimasel 12 kuul valusalt lämmatanud. Kulusid oli vaja kokku hoida ning uurimis- ja arendustegevus oli nii mõnegi jaoks suurepäraseks kärpevõimaluseks.
Aga see pärsib arengut, kui maailm taas end paremusele pöörab ja silmad uute lahenduste otsimiseks avab. Seega võiks pikemaajalist kasu otsiv investor oma radaril pigem hoida neid, kel on eesmärk tuua pidevalt turule uusi ja põnevaid lahendusi, mis tarbijate seas edukad on.
Või siis neid, kes nukralt kodus istuvaid tööta jäänud teadlasi taas enda ridadesse nopivad, mis kindlasti on hea märk tulevasteks aastateks juhul, kui ettevõte on üles näidanud oskust teadmisbaasi uuteks toodeteks või teenusteks vormida.
Konsultatsioonifirma Boston Consulting Group koostab iga aasta esimese kvartali lõpus maailma kõige innovaatilisemate ettevõtete pingeridu. Ta saadab laiali küsimustikud mitmele tuhandele tippjuhile üle maailma, kes vastavad, milline ettevõte pakub nende arvates pidevalt uusi leidlikke tooteid või teenuseid, ärimudeleid või protsesse (enda poolt hääletada ei saa).
Hetkel kuum
Peakangelane sai kuriteosüüdistuse
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seejärel lisab BCG mõõdikusse veel ettevõtete finantssaavutused ja aktsia käitumise.
Vähemalt eelmised neli aastat on selle edetabeli kõige kõrgemal kohal kindlalt seisnud tehnoimedega laialdast populaarsust võitnud Apple.
Ilmselt pole vaja põhjuseid kaugemalt otsida kui keskmise ameeriklase (ja pisut üle keskmise eestlase) laualt, kus lebavad sõbralikus üksmeeles Maci arvuti ja iPhone'i nutitelefon.
Ka selleaastases, veel mitteavaldatud edetabelis, on ettevõttel üsna head šansid korjata juba harjumuspäraseks kujunenud koht pärast tahvelarvuti iPad avaldamist eelmisel kuul.
Täpselt sama kaua, kui Apple on nautinud esikoha hiilgust, on internetigigant Google hoidnud edetabeli teist kohta.
Ka tema võimalused seal selgi aastal kindlalt püsida on päris kõrged arvestades koostöös HTCga loodud uue Android süsteemil töötava Google'i telefoni väljatoomist alles loetud kuud tagasi.
Lisaks kavandab ettevõte ülikiire internetivõrgu loomist, esialgu küll USA valitud kohtadesse. Ning juba eelmise nädala lõpust ilutseb Gmaili kasutajate meilikaustade juures Buzz- keskkond piltide ja videote vahetamiseks sõpradega ning nende tegemistel silma peal hoidmiseks, millega Google püüab konkurentsi pakkuda suhtlusportaalile Facebook.
Innovatsiooni võiks investeerimisraha panna siis, kui sel on piisavalt aega kasvada või siis täpselt vastupidi, spekulandihingega kaupleja saab kasu lõigata uue toote või teenuse avalikustamise ajal. Viimasel juhul on oht pisut ajaliselt mööda panna, mis kokkuvõttes toob hoopis kaotuse.
Kindlasti peab arvestama, et uuenduslikkusele panustavad ettevõtted kasumit investorite vahel välja ei jaga, vaid suunavad selle uute arenguvõimaluste avastamisele.