• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 10.08.10, 18:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Venemaa utsitab autotootjaid kohalikke jubinaid kasutama

Venemaa plaanib muuta välismaiste autotootjatega sõlmitud tööstusliku montaaži lepinguid, et utsitada riigi territooriumil tegutsevaid tootjaid kasutama rohkem kohalikke autoosi.
Uued koostereeglid on praegustest rangemad, kirjutas Kommersant. Esmakordselt räägiti neist juba aprillis, kuid siis varasemate kokkulepete muutmisest juttu ei olnud. Uued reeglid oleks toonase plaani kohaselt rakendunud vaid uutele lepingutele.
Uued autode tootmise reeglid näevad ette vähemalt 300 000 sõiduki tootmist aastas ja 200 000 mootori või ülekandesüsteemi tootmist kuue aasta jooksul. Kere markeerimine peaks toimuma ka Venemaal asuvas tehases. Kohalike detailide osakaal tuleb tõsta 60%ni, seejuures ulatub investeeringute maht uutesse projektidesse 750 miljoni dollarini. Vastutasuks lubab riik kaheksaks aastaks impordisoodustusi ülejäänud autokomponentidele.
Need tehased, mis juba komplekteerivad sõidukid Venemaal toodetud detailidest ja sõlmivad tööstus-kaubandusministeeriumiga kokkuleppe, saavad soodustusi, näiteks 500 miljoni dollarilise investeeringukohustuse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ministeeriumi allika väitel sõlmitakse montaažikokkulepped vabatahtlikena, seejuures tehakse kokkuleppe sõlmimise ettepanek vaid neile ühisettevõtetele, mis kuuluvad gruppi ja väljastavad sõidukeid ühisel platvormil. Näitena tuuakse Renault-Nissan-AvtoVAZ, Sollers-Fiat, Peugeot-Citroen-Mitsubishi, Volkswagen-Škoda ja Hyundai-Kia. Kõnealuseid kokkuleppeid Fordi, Toyota ja General Motorsi Venemaa tehastega ei tule.
Karmistatud komplekteerimise projekti vaatab praegu läbi majandusministeerium, mis suhtub ideesse skeptiliselt. Kaheldakse, kas välismaised tootjad soovivad Venemaaga selliseid kokkuleppeid sõlmida ning kahtlustatakse, et projekt on tehtud kahe kontserni Sollers-Fiati ja Renault-Nissan-AvtoVAZi huvides.
Praegu kasutavad Venemaal tööstuslikku montaaži General Motors, Nissan, Toyota, Ford, Renault ja Volkswagen. Lisaks komplekteeritakse välismaiseid mudeleid Sollersis, Avtotoris ja TagAZis, oktoobris ühineb nendega IžAvto. Seejuures on suudavad enda kinnitusel toota üle 300 000 auto aastas vaid Sollers-Fiat ja Renault-Nissan-AvtoVAZ ning Hyundai, millel pole Venemaal ühtegi käigus olevat tehast.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 15 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele