• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 06.09.10, 10:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Viking Line ei kiirusta Turu tehase päästjaks

Turu laevaehitustehas, kus tööd on lõppemas, loodab Viking Line'i peale, et see telliks oma uued alused kodumaisest tehasest.
Sama lootust kordas läinud nädalal Soome majandusminister Mauri Pekkarinen.
Viking Line aga ei kiirusta – juunis teatas laevafirma, et loobub uute aluste tellimisest, kuna pole saanud piisavalt soodsaid pakkumisi.
Tänases Kauppalehtis ütleb Viking Line'i juht Mikael Backman, et juunist saadik pole laevaehitajatega ühendust olnud ei uute tellimuste ega hindade osas. Samas eitab ta kuuldusi, et uute laevade tellimise asemel plaanib Viking Line hoopis vanad alused renoveerida.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Ei ole renoveerimisplaane, ei ole ka uusi pakkumisvoorusid käimas," ütles Backman, eitades ka seda, et laevaehitustehase korealastest omanikud võiksid tahta Viking Line'i aluseid Koreas ehitada.
Backman kordas taas, et Viking Line'il ei ole uute aluste tellimisega kiiret. "Mingil hetkel tuleb alus tellida, kuid minu strateegias ei ole seda, et laevu tuleks tihti vahetada," ütles Backman, kelle sõnul on laeva eluiga vähemalt 30-40 aastat.
"Viking Line'i laevad on vanuses 20+. Neil on eluaega veel küllalt järel," ütles Backman, lisades, et oluline on muutustega kaasas käia laeva sees pakutavate teenuste osas.
Turu tehases lõpeb sügisel töö, kui Royal Caribbean Cruises'i tellitud Allure of the Seas oktoobri lõpus valmis saab. Viking Line'i uued alused Turu-Stockholm liinile aitaks üle elada need ajad, mil suured kruiisifirmad pole majanduskonjunktuuri tõttu uusi tellimusi esitanud. Kui uusi tellimusi ei tule, riskib töötus Turu linnas ja lähiümbruses kasvada 13 protsendilt 17 protsendile.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele