• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 06.09.10, 10:40

Viking Line ei kiirusta Turu tehase päästjaks

Turu laevaehitustehas, kus tööd on lõppemas, loodab Viking Line'i peale, et see telliks oma uued alused kodumaisest tehasest.
Sama lootust kordas läinud nädalal Soome majandusminister Mauri Pekkarinen.
Viking Line aga ei kiirusta – juunis teatas laevafirma, et loobub uute aluste tellimisest, kuna pole saanud piisavalt soodsaid pakkumisi.
Tänases Kauppalehtis ütleb Viking Line'i juht Mikael Backman, et juunist saadik pole laevaehitajatega ühendust olnud ei uute tellimuste ega hindade osas. Samas eitab ta kuuldusi, et uute laevade tellimise asemel plaanib Viking Line hoopis vanad alused renoveerida.
"Ei ole renoveerimisplaane, ei ole ka uusi pakkumisvoorusid käimas," ütles Backman, eitades ka seda, et laevaehitustehase korealastest omanikud võiksid tahta Viking Line'i aluseid Koreas ehitada.
Backman kordas taas, et Viking Line'il ei ole uute aluste tellimisega kiiret. "Mingil hetkel tuleb alus tellida, kuid minu strateegias ei ole seda, et laevu tuleks tihti vahetada," ütles Backman, kelle sõnul on laeva eluiga vähemalt 30-40 aastat.
"Viking Line'i laevad on vanuses 20+. Neil on eluaega veel küllalt järel," ütles Backman, lisades, et oluline on muutustega kaasas käia laeva sees pakutavate teenuste osas.
Turu tehases lõpeb sügisel töö, kui Royal Caribbean Cruises'i tellitud Allure of the Seas oktoobri lõpus valmis saab. Viking Line'i uued alused Turu-Stockholm liinile aitaks üle elada need ajad, mil suured kruiisifirmad pole majanduskonjunktuuri tõttu uusi tellimusi esitanud. Kui uusi tellimusi ei tule, riskib töötus Turu linnas ja lähiümbruses kasvada 13 protsendilt 17 protsendile.

Seotud lood

Uudised
  • 27.10.10, 12:14
Viking Line'i uus laev seisab riiklike toetuste taga
Esmaspäeval teatasid Viking Line ja STX Europe ASA, et on sõlminud esialgse kokkuleppe uue aluse ehitamiseks Turu laevatehases, kuid sellega ei ole laevaehitus veel lõplikult otsustatud – see seisab Soome riigi ja riiklikke toetusi puudutavate otsuste taga.
Uudised
  • 04.06.10, 09:49
Viking Line uusi laevu ei telli
Turu ja Stockholmi liinile uusi laevu plaaninud Viking Line ei saanud ehitajatelt piisavalt soodsaid pakkumisi ning teatas, et jätab laevade tellimise praegu katki.
Uudised
  • 06.09.10, 13:40
Reisilaevade äris raske seis
Soome reisilaevaehitajail on keerulised ajad, töötuks võib jääda mõni tuhat laevaehitajat. Ehitame kuni 100meetriseid laevu ja seega suurte laevade ehitajate mõõn meid ei puuduta, teatas BLRT.
  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele