Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line'i uus laev seisab riiklike toetuste taga

    Esmaspäeval teatasid Viking Line ja STX Europe ASA, et on sõlminud esialgse kokkuleppe uue aluse ehitamiseks Turu laevatehases, kuid sellega ei ole laevaehitus veel lõplikult otsustatud – see seisab Soome riigi ja riiklikke toetusi puudutavate otsuste taga.

    „Hind on nüüd selline, et see on mõlemale poolele vastuvõetav ja saab kaupa teha,“ tsiteeris Kauppalehti Viking Line’i tegevjuhti Mikael Backmani, kes on krõbedate sõnadega kritiseerinud laevaehitajate hinnapoliitikat.
    Suvel jäi just sobimatu hinna tõttu katki Viking Line’i plaan  tellida Turu-Stockholmi liinile uus alus, samas kui Soome riigiga oldi toetuste osas põhimõttelisele kokkuleppele jõudnud. Riik oli valmis andma innovatsiooni- ja keskkonnatoetust ning riiklikke garantiisid ELis lubatud piires. Nüüd loodab Backman, et toonased kokkulepped on jätkuvalt jõus.
    „Seekord tegutsesime teistmoodi ning sõlmisime esmalt kokkuleppe laevaehitusfirmaga. Oletan, et varasem kokkulepe (riigiga – toim.) on jõus,“ ütles Backman.
    Soome transpordiminister Anu Vehviläinen ütles aga Soome päevalehele Helsingin Sanomat, et mingeid lubadusi toetuste osas pole riik veel ühelegi laevafirmale andnud. Valitsuse lisaeelarves on küll selleks aastaks ette nähtud 30 miljonit eurot laevafirmade keskkonnatoetusteks, kuid selle jaotamise kord on alles ettevalmistamisel ning ühtegi taotlust pole veel vastu võetud. Toetusele on teisigi pretendente, mis tähendab, et kogu summat ei pruugi saada Viking Line üksi. „See pole võimatu, kuid seda näeme alles siis, kui kõik taotlused on laual,“ ütles Vehviläinen.
    Viking Line’i uus alus oleks keskkonnatoetusele sobiv kandidaat. Tegemist oleks esimese nii suure reisilaevaga maailmas, mis kasutab kütuseks vedeldatud maagaasi. Tegemist oleks kõigi aegade kõige keskkonnasõbralikuma reisilaevaga. Vastavad terminalid Turus ja Stockholmis on valmis ehitama Gasum. Vajalikud mootorid saaks ehitada Soome Wärtsilä.
    Tellimus, mille maksumuseks on 240 miljonit eurot ning mis kokku tähendaks mahult 2800 inimtööaastat (koos allhankega 7500), oleks päästja õlekõrs Turu laevaehitajatele. Neljapäeval antakse tehasest üle viimane suurtellimus, kruiisilaev Allure of the Seas firmale Royal Caribbean Cruises. Vikingi tellimus annaks väikese pausi järel tehasele jälle tööd – vastasel juhul saabuks vaikus.
    210 meetri pikkune uus alus on 24 meetrit pikem kui Vikingi 2008. aastal valminud Viking XPRS, mis seilab Helsingi ja Tallinna vahel ning mis oli firma esimene uus laev 19-aastase intervalli järel. Aluse ehitas Aker Yards Helsingis. Kavandamisel olev uus alus võtaks lisaks 200 meeskonnaliikmele pardale 2800 reisijat. Aluse maksimumkiiruseks on 23 sõlme. Kokkuleppes on olemas ka võimalus teise sarnase aluse tellimiseks.
    Soodsat hinda otsides võttis Viking Line pakkumised üheksalt laevaehitajalt. Kui nüüd esialgsele kokkuleppele järgneb ka päris tellimus, võib laevaehitus Turus lahti minna 2011. aasta sügisel. Uus alus tuleks sellisel juhul Turu ja Stockholmi vahelisele liinile, kus praegu seilavad Viking Line'i Isabella (ehitatud 1989) ja Amorella (ehitatud 1988) 2013. aasta alguses.
    Surve Viking Line’ile uue laeva tellimiseks on olnud suur nii Soome riigi kui rahva poolt. Suhtlusvõrgustikus Facebook on loodud isegi oma lehekülg, kus fännid lubavad seilata Vikingi laevadel, kui uus alus tellitakse Soomest. Ka Vikingile võib see pärast nurjunud tellimust Hispaania laevaehitajalt Astlleros de Sevilla tunduda turvalisem alternatiiv.
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Poliitmuda lendab mis kole, aga tegelikult pole katki midagi
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Uue haigla ja raudtee rahastamisest taganemise otsust hinnates tuleb eristada kaht mõõdet – poliitilist ja sisulist, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Marek Kiisa nipid iduinvesteeringute valimiseks
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Riskikapitalifondi Nordic Ninja kaasasutaja Marek Kiisa rääkis InvesteerimisFestivalil, et idufirmade puhul on kõige tähtsam asutaja suutlikkus rasketes olukordades toime tulla ja vajaduse korral suunda muuta.
Neinar Seli: mul on praegu täpselt samasugune tunne nagu 2008. aastal
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Äripäeva Rikaste TOPi esiotsas figureeriv ja Eesti ärimaailma suurim otsustaja Neinar Seli soovitas praegu hoida kainet mõistust ja uskuda, et varsti läheb paremaks. “Tark ei torma, see aeg tuleb üle elada,” ütleb Seli.
Investeerimisplatvormi juht: rikkusest pole kasu, kui meil planeeti enam pole
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
“Kui me ühel hetkel oleme väga rikkad, aga meil pole enam planeeti, siis on sellest rikkusest väga vähe kasu,” ütles jätkusuutliku investeerimisplatvormi Grünfin juht ja asutaja Karin Nemec InvesteerimisFestivalil.
Soomlastelt Mandatumi ostnud Invalda siseneb Eesti turule
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.
Tänavu Sampo panga Mandatum kindlustuse Balti äride ostust teatanud Leedu varahaldur Invalda alustab pärast lubade saamist tänasest kindlustusäri Eestis, Lätis ja Leedus.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.