Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line'i uus laev seisab riiklike toetuste taga

    Esmaspäeval teatasid Viking Line ja STX Europe ASA, et on sõlminud esialgse kokkuleppe uue aluse ehitamiseks Turu laevatehases, kuid sellega ei ole laevaehitus veel lõplikult otsustatud – see seisab Soome riigi ja riiklikke toetusi puudutavate otsuste taga.

    „Hind on nüüd selline, et see on mõlemale poolele vastuvõetav ja saab kaupa teha,“ tsiteeris Kauppalehti Viking Line’i tegevjuhti Mikael Backmani, kes on krõbedate sõnadega kritiseerinud laevaehitajate hinnapoliitikat.
    Suvel jäi just sobimatu hinna tõttu katki Viking Line’i plaan  tellida Turu-Stockholmi liinile uus alus, samas kui Soome riigiga oldi toetuste osas põhimõttelisele kokkuleppele jõudnud. Riik oli valmis andma innovatsiooni- ja keskkonnatoetust ning riiklikke garantiisid ELis lubatud piires. Nüüd loodab Backman, et toonased kokkulepped on jätkuvalt jõus.
    „Seekord tegutsesime teistmoodi ning sõlmisime esmalt kokkuleppe laevaehitusfirmaga. Oletan, et varasem kokkulepe (riigiga – toim.) on jõus,“ ütles Backman.
    Soome transpordiminister Anu Vehviläinen ütles aga Soome päevalehele Helsingin Sanomat, et mingeid lubadusi toetuste osas pole riik veel ühelegi laevafirmale andnud. Valitsuse lisaeelarves on küll selleks aastaks ette nähtud 30 miljonit eurot laevafirmade keskkonnatoetusteks, kuid selle jaotamise kord on alles ettevalmistamisel ning ühtegi taotlust pole veel vastu võetud. Toetusele on teisigi pretendente, mis tähendab, et kogu summat ei pruugi saada Viking Line üksi. „See pole võimatu, kuid seda näeme alles siis, kui kõik taotlused on laual,“ ütles Vehviläinen.
    Viking Line’i uus alus oleks keskkonnatoetusele sobiv kandidaat. Tegemist oleks esimese nii suure reisilaevaga maailmas, mis kasutab kütuseks vedeldatud maagaasi. Tegemist oleks kõigi aegade kõige keskkonnasõbralikuma reisilaevaga. Vastavad terminalid Turus ja Stockholmis on valmis ehitama Gasum. Vajalikud mootorid saaks ehitada Soome Wärtsilä.
    Tellimus, mille maksumuseks on 240 miljonit eurot ning mis kokku tähendaks mahult 2800 inimtööaastat (koos allhankega 7500), oleks päästja õlekõrs Turu laevaehitajatele. Neljapäeval antakse tehasest üle viimane suurtellimus, kruiisilaev Allure of the Seas firmale Royal Caribbean Cruises. Vikingi tellimus annaks väikese pausi järel tehasele jälle tööd – vastasel juhul saabuks vaikus.
    210 meetri pikkune uus alus on 24 meetrit pikem kui Vikingi 2008. aastal valminud Viking XPRS, mis seilab Helsingi ja Tallinna vahel ning mis oli firma esimene uus laev 19-aastase intervalli järel. Aluse ehitas Aker Yards Helsingis. Kavandamisel olev uus alus võtaks lisaks 200 meeskonnaliikmele pardale 2800 reisijat. Aluse maksimumkiiruseks on 23 sõlme. Kokkuleppes on olemas ka võimalus teise sarnase aluse tellimiseks.
    Soodsat hinda otsides võttis Viking Line pakkumised üheksalt laevaehitajalt. Kui nüüd esialgsele kokkuleppele järgneb ka päris tellimus, võib laevaehitus Turus lahti minna 2011. aasta sügisel. Uus alus tuleks sellisel juhul Turu ja Stockholmi vahelisele liinile, kus praegu seilavad Viking Line'i Isabella (ehitatud 1989) ja Amorella (ehitatud 1988) 2013. aasta alguses.
    Surve Viking Line’ile uue laeva tellimiseks on olnud suur nii Soome riigi kui rahva poolt. Suhtlusvõrgustikus Facebook on loodud isegi oma lehekülg, kus fännid lubavad seilata Vikingi laevadel, kui uus alus tellitakse Soomest. Ka Vikingile võib see pärast nurjunud tellimust Hispaania laevaehitajalt Astlleros de Sevilla tunduda turvalisem alternatiiv.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Dmitri Fefilov: mida rohkem edasi, seda ohtlikumaks läheb
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Euroopa Keskpank jättis eile ootuspäraselt intressimäärad muutmata – ja seda hoolimata euroala majanduse väga süngest olukorrast ja peaaegu ideaalsele tasemele jõudnud inflatsioonimäärast. Kuid tundub, et kriis pole piisavalt tugev, et EKP jõulise otsuse ära teeks, kirjutab börsitoimetaja Dmitri Fefilov.
Suur analüüs: üks vana strateegia aitab laisal investoril turgu edestada
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Investorid otsivad pidevalt head strateegiat, et anda oma portfellile hoogu. Üks lihtsamini mõistetav on Dow’ koerte strateegia, mis sobib laisemale investorile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Graafikud: võrdle, kuidas sinu maakonnas ärid hakkama saavad
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Kogu Eesti tundis 2023. aastal, kuidas majanduslikult keeruline aeg tegi oma töö. Ettevõtete koondamiste ja pankrottide tagajärjel vähenes töökohtade arv ja suurenes töötute hulk. Kuigi palgakasv jätkus, oli see hulga väiksem kui aasta varem. Vaatluse alla võtsime sel korral kaks maakonda, mis jäävad Harjumaalt ja Tallinnast vaadates Eesti teise otsa: Valgamaa ja Võrumaa. Need naabermaakonnad külgnevad Läti­ piiriga, mis võiks anda vähemalt geograafilise eelise ekspordiks.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Nike juht süüdistab kehvas innovatsioonis kaugtööd
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Turul on keeruline ellu viia suurt muutust, kui inimesed töötavad kodukontoris, põhjendas Nike tegevjuht John Donahoe ettevõtte mahajäämust innovatsioonis.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Eesti 200 saab Tallinnas kaks abilinnapea kohta
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Tallinna linna uues võimukoalitsioonis saab erakond Eesti 200 kaks abilinnapea kohta.
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.