• Jaga lugu:

    Viking Line'i uus laev seisab riiklike toetuste taga

    Esmaspäeval teatasid Viking Line ja STX Europe ASA, et on sõlminud esialgse kokkuleppe uue aluse ehitamiseks Turu laevatehases, kuid sellega ei ole laevaehitus veel lõplikult otsustatud – see seisab Soome riigi ja riiklikke toetusi puudutavate otsuste taga.

    „Hind on nüüd selline, et see on mõlemale poolele vastuvõetav ja saab kaupa teha,“ tsiteeris Kauppalehti Viking Line’i tegevjuhti Mikael Backmani, kes on krõbedate sõnadega kritiseerinud laevaehitajate hinnapoliitikat.
    Suvel jäi just sobimatu hinna tõttu katki Viking Line’i plaan  tellida Turu-Stockholmi liinile uus alus, samas kui Soome riigiga oldi toetuste osas põhimõttelisele kokkuleppele jõudnud. Riik oli valmis andma innovatsiooni- ja keskkonnatoetust ning riiklikke garantiisid ELis lubatud piires. Nüüd loodab Backman, et toonased kokkulepped on jätkuvalt jõus.
    „Seekord tegutsesime teistmoodi ning sõlmisime esmalt kokkuleppe laevaehitusfirmaga. Oletan, et varasem kokkulepe (riigiga – toim.) on jõus,“ ütles Backman.
    Soome transpordiminister Anu Vehviläinen ütles aga Soome päevalehele Helsingin Sanomat, et mingeid lubadusi toetuste osas pole riik veel ühelegi laevafirmale andnud. Valitsuse lisaeelarves on küll selleks aastaks ette nähtud 30 miljonit eurot laevafirmade keskkonnatoetusteks, kuid selle jaotamise kord on alles ettevalmistamisel ning ühtegi taotlust pole veel vastu võetud. Toetusele on teisigi pretendente, mis tähendab, et kogu summat ei pruugi saada Viking Line üksi. „See pole võimatu, kuid seda näeme alles siis, kui kõik taotlused on laual,“ ütles Vehviläinen.
    Viking Line’i uus alus oleks keskkonnatoetusele sobiv kandidaat. Tegemist oleks esimese nii suure reisilaevaga maailmas, mis kasutab kütuseks vedeldatud maagaasi. Tegemist oleks kõigi aegade kõige keskkonnasõbralikuma reisilaevaga. Vastavad terminalid Turus ja Stockholmis on valmis ehitama Gasum. Vajalikud mootorid saaks ehitada Soome Wärtsilä.
    Tellimus, mille maksumuseks on 240 miljonit eurot ning mis kokku tähendaks mahult 2800 inimtööaastat (koos allhankega 7500), oleks päästja õlekõrs Turu laevaehitajatele. Neljapäeval antakse tehasest üle viimane suurtellimus, kruiisilaev Allure of the Seas firmale Royal Caribbean Cruises. Vikingi tellimus annaks väikese pausi järel tehasele jälle tööd – vastasel juhul saabuks vaikus.
    210 meetri pikkune uus alus on 24 meetrit pikem kui Vikingi 2008. aastal valminud Viking XPRS, mis seilab Helsingi ja Tallinna vahel ning mis oli firma esimene uus laev 19-aastase intervalli järel. Aluse ehitas Aker Yards Helsingis. Kavandamisel olev uus alus võtaks lisaks 200 meeskonnaliikmele pardale 2800 reisijat. Aluse maksimumkiiruseks on 23 sõlme. Kokkuleppes on olemas ka võimalus teise sarnase aluse tellimiseks.
    Soodsat hinda otsides võttis Viking Line pakkumised üheksalt laevaehitajalt. Kui nüüd esialgsele kokkuleppele järgneb ka päris tellimus, võib laevaehitus Turus lahti minna 2011. aasta sügisel. Uus alus tuleks sellisel juhul Turu ja Stockholmi vahelisele liinile, kus praegu seilavad Viking Line'i Isabella (ehitatud 1989) ja Amorella (ehitatud 1988) 2013. aasta alguses.
    Surve Viking Line’ile uue laeva tellimiseks on olnud suur nii Soome riigi kui rahva poolt. Suhtlusvõrgustikus Facebook on loodud isegi oma lehekülg, kus fännid lubavad seilata Vikingi laevadel, kui uus alus tellitakse Soomest. Ka Vikingile võib see pärast nurjunud tellimust Hispaania laevaehitajalt Astlleros de Sevilla tunduda turvalisem alternatiiv.
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Avatus ja liberaalsus teenib Eesti huve ka Euroopa kaksikpöördes
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Euroopa Liit peab selgitama, kuidas tasakaalustada vabakaubandusest saadavat kasu tugevneva sooviga kestlikuma ja õiglasema arengu järele, kirjutab välisministeeriumi kaubanduspoliitika ja majandusorganisatsioonide büroo lauaülem Karl-Gerhard Lille.
Change'i tulemused viisid osaku langusesse
Funderbeamis kauplev krüptoraha platvorm Change avalikustas kolmapäeval teise kvartali tulemused, mis olid väga sarnased esimesele kvartalile.
Funderbeamis kauplev krüptoraha platvorm Change avalikustas kolmapäeval teise kvartali tulemused, mis olid väga sarnased esimesele kvartalile.
Raadiohommikus: tulemuste sadu ning Hiina hirmud börsil
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Hommikuprogrammis tulevad enda värskeid kvartalitulemusi kommenteerima Tallink Grupi juht Paavo Nõgene ning Arco Vara juht Marko-Ove Niinemäe. Juttu tuleb aga muustki.
Lahkuv juht: Ragn-Sells saab endale ägeda uue juhi
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.
Ragn-Sellsist lahkuv juht Rain Vääna kiidab mantlipärijat Kai Realot ja valmistub talle tööd üle andma, enne kui ise uusi väljakutseid otsima asub.