Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Viking Line'i uus laev seisab riiklike toetuste taga

    Esmaspäeval teatasid Viking Line ja STX Europe ASA, et on sõlminud esialgse kokkuleppe uue aluse ehitamiseks Turu laevatehases, kuid sellega ei ole laevaehitus veel lõplikult otsustatud – see seisab Soome riigi ja riiklikke toetusi puudutavate otsuste taga.

    „Hind on nüüd selline, et see on mõlemale poolele vastuvõetav ja saab kaupa teha,“ tsiteeris Kauppalehti Viking Line’i tegevjuhti Mikael Backmani, kes on krõbedate sõnadega kritiseerinud laevaehitajate hinnapoliitikat.
    Suvel jäi just sobimatu hinna tõttu katki Viking Line’i plaan  tellida Turu-Stockholmi liinile uus alus, samas kui Soome riigiga oldi toetuste osas põhimõttelisele kokkuleppele jõudnud. Riik oli valmis andma innovatsiooni- ja keskkonnatoetust ning riiklikke garantiisid ELis lubatud piires. Nüüd loodab Backman, et toonased kokkulepped on jätkuvalt jõus.
    „Seekord tegutsesime teistmoodi ning sõlmisime esmalt kokkuleppe laevaehitusfirmaga. Oletan, et varasem kokkulepe (riigiga – toim.) on jõus,“ ütles Backman.
    Soome transpordiminister Anu Vehviläinen ütles aga Soome päevalehele Helsingin Sanomat, et mingeid lubadusi toetuste osas pole riik veel ühelegi laevafirmale andnud. Valitsuse lisaeelarves on küll selleks aastaks ette nähtud 30 miljonit eurot laevafirmade keskkonnatoetusteks, kuid selle jaotamise kord on alles ettevalmistamisel ning ühtegi taotlust pole veel vastu võetud. Toetusele on teisigi pretendente, mis tähendab, et kogu summat ei pruugi saada Viking Line üksi. „See pole võimatu, kuid seda näeme alles siis, kui kõik taotlused on laual,“ ütles Vehviläinen.
    Viking Line’i uus alus oleks keskkonnatoetusele sobiv kandidaat. Tegemist oleks esimese nii suure reisilaevaga maailmas, mis kasutab kütuseks vedeldatud maagaasi. Tegemist oleks kõigi aegade kõige keskkonnasõbralikuma reisilaevaga. Vastavad terminalid Turus ja Stockholmis on valmis ehitama Gasum. Vajalikud mootorid saaks ehitada Soome Wärtsilä.
    Tellimus, mille maksumuseks on 240 miljonit eurot ning mis kokku tähendaks mahult 2800 inimtööaastat (koos allhankega 7500), oleks päästja õlekõrs Turu laevaehitajatele. Neljapäeval antakse tehasest üle viimane suurtellimus, kruiisilaev Allure of the Seas firmale Royal Caribbean Cruises. Vikingi tellimus annaks väikese pausi järel tehasele jälle tööd – vastasel juhul saabuks vaikus.
    210 meetri pikkune uus alus on 24 meetrit pikem kui Vikingi 2008. aastal valminud Viking XPRS, mis seilab Helsingi ja Tallinna vahel ning mis oli firma esimene uus laev 19-aastase intervalli järel. Aluse ehitas Aker Yards Helsingis. Kavandamisel olev uus alus võtaks lisaks 200 meeskonnaliikmele pardale 2800 reisijat. Aluse maksimumkiiruseks on 23 sõlme. Kokkuleppes on olemas ka võimalus teise sarnase aluse tellimiseks.
    Soodsat hinda otsides võttis Viking Line pakkumised üheksalt laevaehitajalt. Kui nüüd esialgsele kokkuleppele järgneb ka päris tellimus, võib laevaehitus Turus lahti minna 2011. aasta sügisel. Uus alus tuleks sellisel juhul Turu ja Stockholmi vahelisele liinile, kus praegu seilavad Viking Line'i Isabella (ehitatud 1989) ja Amorella (ehitatud 1988) 2013. aasta alguses.
    Surve Viking Line’ile uue laeva tellimiseks on olnud suur nii Soome riigi kui rahva poolt. Suhtlusvõrgustikus Facebook on loodud isegi oma lehekülg, kus fännid lubavad seilata Vikingi laevadel, kui uus alus tellitakse Soomest. Ka Vikingile võib see pärast nurjunud tellimust Hispaania laevaehitajalt Astlleros de Sevilla tunduda turvalisem alternatiiv.
     
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.