Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Vaarik: mulle meeldiks peaminister, kes suudaks arutelu korraldada

    Daniel Vaarik kirjutab enda ajaveebis, et ootaks peaminister Andrus Ansipilt pigem diskussiooni tekitamist, mitte selle lämmatamist.

    "Tundub, et kogu mõttevahetus sisaldab vastuolusid ja möödarääkimisi mõlemalt poolt. Humoorikas oli see, et peaminister avaldas kahtlust, kas manifest on legitiimne ettevõtjate arvamus. Samuti ei olnud ettevõtjad seepeale kindlad, kas peaministri reaktsioon oli ikka tema enda oma,"  kirjutas Vaarik.
    Poliitikauuringute keskuse PRAXIS nõukogu esimees Vaarik on siiski veendunud, et Andrus Ansip vastas Äripäeva küsimustele ise.
    "Olles piisavalt kaua siinkandis ringi liikunud, usun ma, et mõlemal puhul on tegemist siiski päris inimestega, ettevõtjad said kokku ja panid oma arvamused kirja ja peaminister vastas neile ise. Pigem on mõned vaoshoitumad peaministerlikud avaldused kellegi teise tehtud … karmimad ütlused meediale saadetud vastustes on enamasti ikka juhi enda omad," leidis Vaarik.
    Vaarik tunnistas, et ka temal on kõhklusi, kas tööandjate manifesti täielik elluviimine muudaks Eesti elu paremaks. "Võib ju karta, et  kui kõik tööandjate ettepanekud täita, siis elaksime riigis, mis meenutaks tammsaarestatud versiooni lasteulmejutust Totu kuul. Töölepingud oleksid nii paindlikud, et vallandada saaks päevapealt ja ravikindlustus oleks enda kanda. Haridus oleks tasuline. Toetusstreigid oleksid keelatud, pensionile ei saa (või ei saa enne kui ära sured) ja nii edasi," arutles ta.
    Teisest küljest aga ei saa Vaarik aru, miks see dokument ei ole üldse arutamist väärt, kui see räägib samas ka aktiivsetest tööjõuturumeetmetest, Eesti keskkonna avamisest välistööjõule, tasakaalus eelarvepoliitikast, stabiilsest maksusüsteemist ja muudest sellistest asjadest.
    "Juba pensionide ja tööjõulise elanikkonna küsimuski on väga oluline ja kui tööandjate jutt ei ole hea, siis oleks ikkagi nüüd, valimiseelsel perioodil väga tähtis ja oluline kuulata, milline on siis erakondade lahendused sel teemal. Ma tõesti ei tahaks, et jutt viidaks mingile mugavale teemale, mis reklaamibüroodes juba ette on valmistatud," märkis Vaarik.
    Talle meeldiks dialoog just neil teemadel. "Minule meeldiks see just nüüd enne valimisi. Minule meeldiks pigem peaminister, kes suudaks seletada, mis talle meeldib selle dokumendi juures ja mis mitte ning seepeale teha ettepanekud diskussiooni edasiseks korraldamiseks," rõhutas Vaarik.
    "Selle loo moraal on loodetavasti see, et sidusus sünnib läbi erakordsete sammude ja läbi tõelise soovi midagi muuta. Nagu ka peaministri puhul peaks sidususest rääkimisega kaasnema ka tõeline soov midagi siduda," lisas kogenud suhtekorraldaja ja valitsuse kommunikatsioonibüroo kunagine juht.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.