• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Raie: tütarettevõtte loomine välisturul on kõige kulukam 

    Traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad, sõnas Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie.

    "Keskmist välisturule sisenemise hinda ei ole võimalik välja arvutada," rääkis Raie välisturgudele mineku kulust. "Olemasolevate toodete pakkumine eBays või mõnes muus rahvusvahelises online poes ei pruugi olla väga kulukas. Mida loomingulisemalt ja nutikamalt läheneda, seda odavamalt saab," lisas ta.
    Ta tõdes, et traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad. "Tihti Eesti ettevõtetele ka kättesaamatud."
    "Ettevõtja peab arvestama, kõikide kuludega, mis on seotud kauba või teenuse lõpptarbijani jõudmisega nii tootmises, transpordil kui turunduses. Lõpphind ei võrdu kulud pluss kasumimarginaal vaid on maksimum, mida tarbijad on nõus saadava hüve eest maksma. Meie ettevõtete hinnakujundus on aga tihtipeale kulupõhine," tõdes Raie.
    Ta rääkis, et turu-uurimise ja ettevalmistustöö hind sõltub sellest, kui palju on ettevõtja ise nõus vaeva nägema. "Muidugi on võimalik 50 000 kuni 500 000 krooni eest tellida konsultandilt või instituudilt turu-uuring koos kontaktidega. Lihtsam on aga ise olemasolevatest raportitest, uuringutest ja avalikust infost ülevaade kokku panna."
    "Siis talletub rohkem infot ja teadmisi teie ettevõttesse. Mõlemal juhul tuleb aga enne läbi mõelda, mis infot otsima minnakse. Turu-uuringu lähteülesande koostamine on teinekord olulisem ja keerulisem kui vajamineva info otsimine," märkis Raie.
    Raie ütles, et mida kiiremini välisturgudele minekuga seotud kulud ennast ära tasuvad, seda parem. "Eksportimisel kasvab hüppeliselt ettevõtte vajadus finantsarvestuse järgi. Juhtida tuleb mitte ainult kulusid ja investeeringuid vaid ka käivet," lausus ta.
     
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Tarmo Ulla: kui kukud, tõuse ja proovi uuesti!
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Arvamuskonkursi Eduka Eesti toetaja, Swedbank Eesti juhatuse liige, eraisikute panganduse juht Tarmo Ulla teeb üleskutse panustada konkursile ideedega, mis aitavad suunata meie noori rohkem tegelema huviharidusega, et väärtustada meeskonnatööd.
Tallinna Sadama kommertsjuht ostis 10 000 euro eest aktsiaid
Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman ostis eelmisel nädalal enam kui 10 000 euro eest Tallinna Sadama aktsiaid, selgub finantsinspektsiooni andmetest.
Tallinna Sadama juhatuse liige ja kommertsjuht Margus Vihman ostis eelmisel nädalal enam kui 10 000 euro eest Tallinna Sadama aktsiaid, selgub finantsinspektsiooni andmetest.
Põllumajandustootjate TOP: olukord on pinev, aga samas ka põnev
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Tänavuse Põllumajandustootjate TOPi võitnud teraviljatootja Aru Põllumajanduse OÜ arendusjuhi Karl Lindami sõnul on olukord põllumajandussektoris pinev, ent samas ka põnev.
Digi-Eesti lööb Dubai Expol laineid burgeriga
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.
Dubai maailmanäitusele Expo 2020 läks iga riik oma looga. Eesti sõnum on olla maailma kõige edasijõudnum digiühiskond, kuid muljet avaldab ka eestlaste burger.