• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 18.12.10, 15:40
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Raie: tütarettevõtte loomine välisturul on kõige kulukam 

Traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad, sõnas Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie.
"Keskmist välisturule sisenemise hinda ei ole võimalik välja arvutada," rääkis Raie välisturgudele mineku kulust. "Olemasolevate toodete pakkumine eBays või mõnes muus rahvusvahelises online poes ei pruugi olla väga kulukas. Mida loomingulisemalt ja nutikamalt läheneda, seda odavamalt saab," lisas ta.
Ta tõdes, et traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad. "Tihti Eesti ettevõtetele ka kättesaamatud."
"Ettevõtja peab arvestama, kõikide kuludega, mis on seotud kauba või teenuse lõpptarbijani jõudmisega nii tootmises, transpordil kui turunduses. Lõpphind ei võrdu kulud pluss kasumimarginaal vaid on maksimum, mida tarbijad on nõus saadava hüve eest maksma. Meie ettevõtete hinnakujundus on aga tihtipeale kulupõhine," tõdes Raie.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ta rääkis, et turu-uurimise ja ettevalmistustöö hind sõltub sellest, kui palju on ettevõtja ise nõus vaeva nägema. "Muidugi on võimalik 50 000 kuni 500 000 krooni eest tellida konsultandilt või instituudilt turu-uuring koos kontaktidega. Lihtsam on aga ise olemasolevatest raportitest, uuringutest ja avalikust infost ülevaade kokku panna."
"Siis talletub rohkem infot ja teadmisi teie ettevõttesse. Mõlemal juhul tuleb aga enne läbi mõelda, mis infot otsima minnakse. Turu-uuringu lähteülesande koostamine on teinekord olulisem ja keerulisem kui vajamineva info otsimine," märkis Raie.
Raie ütles, et mida kiiremini välisturgudele minekuga seotud kulud ennast ära tasuvad, seda parem. "Eksportimisel kasvab hüppeliselt ettevõtte vajadus finantsarvestuse järgi. Juhtida tuleb mitte ainult kulusid ja investeeringuid vaid ka käivet," lausus ta.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 10 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele