Katre Pilvinski • 18. detsember 2010 kell 13:40

Raie: tütarettevõtte loomine välisturul on kõige kulukam 

Traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad, sõnas Kaubandus-Tööstuskoja peadirektor Siim Raie.

"Keskmist välisturule sisenemise hinda ei ole võimalik välja arvutada," rääkis Raie välisturgudele mineku kulust. "Olemasolevate toodete pakkumine eBays või mõnes muus rahvusvahelises online poes ei pruugi olla väga kulukas. Mida loomingulisemalt ja nutikamalt läheneda, seda odavamalt saab," lisas ta.

Ta tõdes, et traditsioonilised turule sisenemise viisid nagu tütarettevõtte loomine ja tarbijateni jõudmine läbi massiivse reklaami on kõige kulukamad. "Tihti Eesti ettevõtetele ka kättesaamatud."

"Ettevõtja peab arvestama, kõikide kuludega, mis on seotud kauba või teenuse lõpptarbijani jõudmisega nii tootmises, transpordil kui turunduses. Lõpphind ei võrdu kulud pluss kasumimarginaal vaid on maksimum, mida tarbijad on nõus saadava hüve eest maksma. Meie ettevõtete hinnakujundus on aga tihtipeale kulupõhine," tõdes Raie.

Ta rääkis, et turu-uurimise ja ettevalmistustöö hind sõltub sellest, kui palju on ettevõtja ise nõus vaeva nägema. "Muidugi on võimalik 50 000 kuni 500 000 krooni eest tellida konsultandilt või instituudilt turu-uuring koos kontaktidega. Lihtsam on aga ise olemasolevatest raportitest, uuringutest ja avalikust infost ülevaade kokku panna."

"Siis talletub rohkem infot ja teadmisi teie ettevõttesse. Mõlemal juhul tuleb aga enne läbi mõelda, mis infot otsima minnakse. Turu-uuringu lähteülesande koostamine on teinekord olulisem ja keerulisem kui vajamineva info otsimine," märkis Raie.

Raie ütles, et mida kiiremini välisturgudele minekuga seotud kulud ennast ära tasuvad, seda parem. "Eksportimisel kasvab hüppeliselt ettevõtte vajadus finantsarvestuse järgi. Juhtida tuleb mitte ainult kulusid ja investeeringuid vaid ka käivet," lausus ta.

 

Hetkel kuum