• OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic−0,04%302,02
  • OMX Riga0,02%893,1
  • OMX Tallinn−0,01%2 069,25
  • OMX Vilnius0,33%1 201,53
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,25%8 738,92
  • Nikkei 225−1,24%39 986,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 16.06.11, 12:52
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

RM: eesmärk on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda

Eile riigikogus vastu võetud erimärgistatud kütuse seaduse muutmise seadus tõstab maksusüsteemi tulemuslikkust ja tõhusust, vähendades maksuerisusi ja süsteemi halduskulu ning muutes soodustused ja toetused senisest enam vajaduspõhiseks, edastas rahandusministeerium.
Vedelkütuse erimärgistamise seaduse muutmise seadusega lõpetatakse erimärgistatud vedelkütuse kasutamine paiksetes mootorites ning kaevandus-, metsandus- ja ehitustöödel alates 2012. aastast.
Seaduse teine etapp näeb ette allesjäävatele soodustatud valdkondadele (reisijate ja kaupade raudteevedu, laevaliiklus, soojuse ja elektrienergia tootmine ning põllumajandus) soodusmääraga kütuse kasutamise asemel toetusskeemide või otsetoetuste rakendamise. Eesmärgiks on vedelkütuse erimärgistamisest täielikult loobuda. Valitsuse tegevusprogrammist tulenevalt töötavad majandus- ja kommunikatsiooniministeerium ning põllumajandusministeerium toetusskeemid välja 2011. aasta jooksul.
Eestis on seni lubatud kasutada soodusmääraga diislikütust ja kerget kütteõli peaaegu kõigis energiamaksustamise direktiiviga lubatud valdkondades. See on kaasa toonud märkimisväärsed halduskulud ja koormuse maksu- ja tolliametile.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rahandusministeeriumi hinnangul on kõige suurem kulu kogu erimärgistatud vedelkütuse tarneahela kontrollimine erimärgistusainete eemaldamise riskide vähendamiseks, samuti reidid teedel erimärgistatud vedelkütuse väärkasutamise avastamiseks ning kütusemüüjate igakuiselt esitatavate kütuse liikumise ja müügiga seotud aruannete kontrollimine. Vedelkütuse erimärgistamisega kaasnevad kulud ka sellega otseselt või kaudselt kokkupuutuvatele kütusekäitlejatele.
Samuti ei ole maksusoodustusega fossiilse kütuse kasutamise toetamine õige keskkonnakaitse ja säästva tarbimise seisukohast. Praegune olukord ei motiveeri diislikütuse ja kerge kütteõli kasutajaid otsima keskkonnasõbralikumaid lahendusi ega ka investeerima säästlikumasse tarbimisse ja kokkuhoidu.
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 20 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele