Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtja, kes liigub eduni tasa ja targu

    Veiko Tuurmaa on noor edukas väikeettevõtja. Ettevõtte juhtimise kõrval õpib ta Tallinna Tehnikakõrgkoolis teedeehitust. Tema ainuosalusega ettevõte Tuurmaa OÜ on väike, kuid tänu suurele pühendumisele edukas.
    Tuurmaa OÜ loodi 2006. aastal ning koostöös juristiharidusega abikaasaga on suudetud ettevõtet arendada ning leida uusi väljundeid. Kui juhtimisest aega üle jääb, meeldib Veiko Tuurmaale spordiga tegeleda. Jõusaal ning kergejõustik on mehele südamelähedased. Lisaks peab Tuurmaa lugu reisimisest. Eksootilisematest kohtadest tõi ta välja Hiina ja Küprose. Hiinaga on mehel aga hoopiski eriline side. Ettevõttes müüdav graniit pärineb just sealt.
    Idee Hiinast graniiti tuua sündis 2009. aastal, mil ettevõte võitis Nordecon Betooni korraldatud allhanke Mäo ümbersõidu ehitamiseks. Samal aja ei olnud graniiti firmale meelepärase hinnaga saada. Hiinast jõuab graniit Eestisse meritsi ning tavaliselt võtab teekond kuni kuus nädalat aega. Võrreldes Euroopaga saab Hiinast graniiti tunduvalt odavamalt osta, kuid kallimaks teeb kivimi pikk transport.
    Graniit on importkaup. "Kuna Eestis graniiti ei kaevandata, ei ole seda siin ka saada. Betooniga võrreldes on graniit pea igavese elueaga ning kulumatu, kuid ka tunduvalt kallim kivim. Erinevus hinnas võib olla pea viiekordne," rääkis Tuurmaa. Konkurendid impordivad graniiti ka Ukrainast, Norrast, Soomest ja Itaaliast.
    Mäo ümbersõidul paigaldas Tuurmaa OÜ sildade külgedele graniitsillutised. Suuremad objektid, mis praegu töös, on Randvere tee rekonstruktsiooni äärde äärekivide paigaldus ja Olustvere mõisahoovis graniitsillutiste paigaldamine.
    Ettevõte teeb koostööd peamiselt teedeehitusel NordeconASiga, Nordecon Betoon OÜga ja Teede REV-2 ASiga. Uusi eesootavaid projekte Tuurmaa avaldada ei soovinud. "Hooaeg saab läbi ning uute projektide juures töö käib," sõnas Tuurmaa.
    Tuurmaa soovib kasvada suurimaks graniitsillutisega tegelevaks ettevõtteks Eestis. Tõenäosus selleks saada on mehe sõnul suur, kuna koostööpartnerid Hiinas on olnud usaldusväärsed ning koostöö sujuv. Ettevõtte kliendipagas on mahukas ja potentsiaalseid kliente tuleb aina juurde. "Teedeehituses läheb hästi. Sügis näitab, et hinnad on tõusevad," rääkis Tuurmaa hetkeolukorrast.
    Laienemisplaanide kohapealt jäi mees napisõnaliseks, sest Baltimail pole head arenemiskeskkonda. "Kui soov laieneda väljaspool Eestit, siis ahvatlevad kohad äritegevuseks oleks pigem arengumaad," arvas Tuurmaa.
    Veiko Tuurmaa sõnul on neil plaanis ehitada laoplats Tallinna lähistele, kuhu hakatakse ladustama graniittooteid, mis on üks suuremaid ettevõtmisi järgmiseks hooajaks.
    Edasi tasa ja targu. Veiko Tuurmaa sõnul on ettevõtte stabiilne kasv tingitud ettevaatlikult astutud ja hästi kaalutud sammudest.
    Tuurmaa OÜ tegevusalad on graniidist sillutiskivide import ja müük. Esindatud on nii betoonist kui ka munakivist sillutuskivid. Ettevõte tegeleb kivide paigalduse, killustikaluste rajamise, haljastuse, transpordi, kaevetööde ning tõstetöödega.
    Ettevõte pakub ehitusmasinate renditeenust ning talveperioodil lumetõrje teenust. Pikaajalised kogemused, usaldusväärsus ja tähtaegadest kinnipidamine ning eelkõige kvaliteet on Tuurmaa OÜ-l aidanud saavutada ja aastate vältel säilitada klientide usalduse.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.