Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lääne-Virumaa ettevõtete TOP aastal 2010: 'Tegijail takistusi ei ole!'

    Äripäev koostab maakonna ettevõtete edetabeleid ning Lääne-Virumaal sai seekord esimese koha puiduettevõte Reinpaul OÜ, mille nimi koosneb kahe omaniku eesnimest.
    Mõlemad mehed - Rein Möldre ja Paul Tiisler - on ettevõtte võrdväärsed omanikud. "Mõtlesime, et mida küll nimeks panna ja leidsime, et Rein ja Paul kõlavad hästi kokku, ja nii see jäigi," seletas nimevalikut Paul Tiisler. Eelmises edetabelis oli ettevõte 37. kohal.
    Küsimustele vastab Paul Tiisler.
    Kuidas möödunud aastaga rahule jäite? Tegemata ei jäänud meil möödunud aastal küll midagi. Kõik, mis oli plaanitud, sai ka tehtud ja tegelikult läks meil läks plaanitust isegi paremini. Hinnatõusud olid ka, aga mitte suured ja neid oli ette näha. Uuendasime palju tehnikat.
    Mida see aasta toob? Sel aastal tuleb võib-olla kuskil 170 miljoni kroonine käive, eelmisel aastal oli 100 ja veidi peale.
    Kui suured olid eelmise aasta investeeringud? Eelmisel aastal investeerisime palju - omavahenditest ja pangavahenditest, sel aastal jätkame investeerimisega. Tänavu oleme investeerinud 940 000 eurot, mullu investeerisime kuskil 70 miljonit eurot. Praeguse seisuga tuleb investeeringuid käesoleval aastal veel juurde.
    Majandusanalüütikud ennustavad uut kriisi.Kas teie usute, et tuleb uus pauk? Meie alal võivad kriisiks olla poliitilised otsused, hakkepuidu toetuste vähendamine. Kui meie valdkonnas tekibki tagasilöök, siis meile see ei anna nii palju tunda. Suurimad riskid on ikka poliitilised otsused. Palju sõltub ka sellest, kuidas suudame oma lepinguid täita.
    Ma väga siiralt ei usu seda, et nüüd tuleb selline kriis, nagu 2-3 aastat tagasi oli. Neil firmadel, kes biokütusega tegelesid, polnud nii rasket tagasilööki, nagu oli näiteks kinnisvaras. Eks meil oli ka siis raske aeg, aga see oli pigem lepingute ülesütlemisega seotud.
    Kas plaanite uusi töötajaid palgata? Aasta tagasi oli meil tööl kuskil 28-30 inimest, selle aasta lõpuga peaks olema kuskil 60 töötajat.
    Kas tõstate ka töötajate palku? Meil on praegu ka konkurentsivõimeline palk ja pakkumisi on rohkem, kui vajame. Kuid eks teeme korrektuure vastavalt vajadusele.
    Kuidas olete end kindlustanud uue võimaliku majanduslanguse vastu? Me pole jäänud vaid suurte jaamade peale, kes toetust saavad, vaid varustame väikseid katlaid ka. Võib-olla mõni katel jääb välja, aga me pole jätnud välja ühtegi klienti, kellega me eelmistel aastatel tegelenud oleme. Müüme suuri koguseid, kümnetele ja kümnetele ettevõtetele. Maandame oma riske sellega, et meil on palju müügikohti.
    Millised on Teie hinnangul praegu suurimad takistused ettevõtluses? Takistusi pole! Kui ise oled tegija ja jõuad teha, siis takistusi pole! Kui investeeringuid silmas pidada, siis mõne pangaga on probleeme olnud.
    Võib-olla võib takistuseks olla ka konkurents. Uued tegijaid, kes tulevad peale ja lasevad hinna alla. Kuid mingil ajal nad kaovad ära.
    Kas konkurente tuleb palju juurde? Konkurents on tihe, kuid selleks peabki head kvaliteeti pakkuma. Aeg-ajalt tekib probleeme, alati pole puitmaterjalidel niiskus paigas jne.
    Kas plaanite müügiala laiendada? Me tõmbasime just müügiala kokku. Olime ka Lätis kuni Riiani väljas, kuid lätlastega on raske koostööd teha, neile oli iga sent tähtis. Meil on Eestiski piisavalt tööd. Võib-olla hakkame alates uuest aastast haket laevaga välja vedama.
    Me oleme piisavalt tehnikat soetanud ja läbirääkimisi on ka toimunud. Taanis ja Rootsis on näiteks konkreetne huvi olemas. Kuid selleks tuleks suvel piisavalt materjali varuda, et seda talvel müüa. See olekski meie järgmise aasta plaan.
    Mis on teie jaoks suurim murekoht järgmise aasta juures? Et erimärgistatud kütus ära kaob, et üleüldised kulud tõusevad, see on meie suurim mure. Ilma vastu ju ei saa. Kui eks tuleb korralikult lepinguid täita. Kindlasti ka välismured, kuid ma arvan, et mureks on ka ilmastikutingimused. Teiseks ongi see erimärgistatud kütuse kallinemine.
    Kuidas see mure lahendada? Selle mure peab tarbija kinni maksma. Eks tuleb hinnatõus.
    Mida arvate rahandusminister Jürgen Ligi väitest, et hirm hoiab ettevõtjaid ja meie majandust tagasi? Investeerima peab, eriti meie alal. Kui me ei investeeri, siis tööd teha ei saa, kuid töö eeldab head tehnikat. Meie seda tööd vana tehnikaga teha ei saa.
    Autor: Kaisa Tahlfeld
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.