Pool mln eurot tuntuse kasvuks

Katre Pilvinski 18. november 2011, 09:47

Eesti Spa Liit kasutab EASist saadud 680 000 eurot selleks, et kasvatada Eesti tuntust terviseturismi sihtkohana.

"Kõige suurema hulga saadud toetusest tahame kulutada turundamisele, et klastri partnerid oleksid tuntud lähi- ja välisturgudel," ütles liidu president Irene Väli.

EASi klastriprogrammi koordinaator Tiiu Evert pidas positiivseks, et Eesti spaad turundavad selle valdkonna võimalusi üheskoos. "Meie finantseerime kogu projekti mahust kuni 70% ja 30% peavad nad ise panema. Kas paneb liit või partnerid eraldi, see on nende omavaheline kokkulepe," selgitas ta.

Väli sõnul on klastri partnerid liidu ravispaad. "Heaoluspaad on jäänud äraootavale seisukohale, kuidas programm ja tegevus käivituvad. Loodame näha neid liitumas lähiajal."

Bernhard Spa Hotelli omanik Madis Mutso nentis, et mõnes mõttes annab see programm osalistele konkurentsieelise. Otepääl asuv Bernhard Spa Hotell spaaliitu ei kuulu. "Ilus oleks, kui riik toetaks toote- ja teenusepõhiselt, mitte niivõrd organisatsioonipõhiselt. Üldisemas plaanis on oluline ikkagi, et kogu sektor areneb. Kes soovivad ja väärivad, võiksid sellest toetusest väikese tükikese saada, mitte ainult valitud klubid," leidis Mutso.

Tingimused igaühele ei sobi. Mutso oleks spaaliidu liige küll, kui tingimused oleksid vastuvõetavad. "Spaaliidu aasta liikmemaks päris korralik, paar aastat tagasi oli vist 150 000 krooni. Praegu oleme Hotellide ja Restoranide Liidu liige, oleme käinud messidel ja see on kasuks tulnud, ikkagi otsene turundustegevus," lausus ta.

Liitu ei kuulu ka Hotell Saaremaa Thalasso Spa. "Seal on oma nõuded, mis on vaja täita. Me küll tegutseme selles suunas, et saaksime liikmeks, aga seda ilmselt ei juhtu niipea. See puudutab nõudmisi teenustele," rääkis hotell-spaa tegevjuht Ulvi Lehtsalu.

Samast klastri toetamise meetmest sai 2009. aasta lõpus raha ka Pärnumaa Turism SA, et turundada Pärnumaad sihtkohana. Summa oli 17 716 eurot.

Pärnumaa Turism SA juht Kaire Ilus jäi toetusega väga rahule. "See aitas meid edasi. Panime kokku strateegia, kuidas edasi minna nii, et Pärnu külastatavust kogu aasta läbi suurendada," rääkis Ilus.

Karm mõõdik
EASi koordinaatori Tiiu Everti sõnul ei saa sellest projektist kindlasti mitte "Welcome to Estonia" kordus, sest see on väga spetsiifiliselt sihtturgudele suunatud kampaania spaade teenuste müümiseks. ""Welcome to Estonia" oli väga üldine kampaania Eesti tutvustamiseks," märkis ta

Tema sõnul vaadatakse tulemuse hindamisel raha sihipärase kasutamise kõrval ka konkurentsivõime tõusu, ekspordikäivet, lisandväärtuse kasvu. "Tahame kindlasti näha uusi tooteid, teenuseid ja rahvusvahelistumist - näiteks, kas nad on rahvusvaheliselt edendanud oma müüki nii, et välisturistide arv on kasvanud rohkem, kui nad arvasid," lisas ta.

 

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
21. November 2011, 14:56
Otsi:

Ava täpsem otsing