Lähiaastatel kallineb kaupade ja reisijatevedu merel, sest laevafirmad on sunnitud 2015. aastal jõustuva Euroopa Liidu direktiivi tõttu vähendama väävli hulka laevakütustes.
Direktiivi eesmärk on oluliselt vähendada väävliühendite kogust õhus ning pikemas perspektiivis loodetakse sellest muudatusest kasu ka inimese tervisele.
Laevaomanikud, keda muudatus otseselt puudutab, on keskkonnahoidmisega päri, kuid ei nõustu direktiivi tähtajaga, mis on nende hinnangul liigne kiirustamine. Eesti Laevaomanike Liit (ELL) saatis möödunud kuul keskkonnaministeeriumile pöördumise, kus loetleti üles, kuidas uued reeglid laevandust mõjutama hakkavad.
Olulisim muutus on nii kauba- kui ka reisijateveo kallinemine, mis hinnanguliselt võib jääda vahemikku 25-50%. Hinnatõusu põhjustab esialgu peamiselt asjaolu, et uus kütus osutub laevaomanike hinnangul kallimaks kui praegu kasutusel olev masuut. Sõltuvalt kütuseliigist prognoositakse kütusekulu suurenemist 25 miljoni euro võrra aastas.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Praegu laevad ei sõida diislikütusega, see on liiga kallis - hetkel kolmandiku võrra kallim kui masuut," ütles Tallinki ohutus- ja tehnikajuht Tanel Hinno, kes on ka Euroopa Laevaomanike Liidu väävlitöögrupi liige. Kütuse hinda hakkab samuti tõstma nõudlus, sest ELLi tegevjuhi Enn Kreemi sõnul puudutab direktiiv ligikaudu 10 000 alust: "Praegu on selliseid laevu, mis nõuetele vastavad, üldse kolm või neli olemas."
Loe lähemalt laevaomanike hinnangust uuele direktiivile ja selle mõjudest meretranspordile tänasest Äripäevast.
Autor: Kadri Põlendik, Ave Lepik
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!