Pärast kolme aasta tagust blokeerimist Hiinas kaalub Facebook taas Hiina turule sisenemise võimalust, kuid ettevõtte edulootus 1,3 miljardi elanikuga turul on analüütikute hinnangul üsna väike, kirjutab uudisteagentuur Reuters.
Vaid vähesed välismaised Interneti-firmad on Hiinas edukad olnud. Siiani pole riigis suuremat kõlapinda suutnud saavutada ei EBay, Google, Amazon, Yahoo ega ka Groupon. Hong Kongis töötava analüütiku Elinor Leungi sõnul on Facebook tegelikult laienemisega ka hiljaks jäänud, sest turg on täis kohalikke tegijaid nagu Sina Corp, Renren, Tencent jne.
Esmakordselt üritas Facebook Hiina Interneti-maastikule siseneda 2008. aastal, kuid Peking blokeeris sotsiaalvõrgustiku 2009. keskpaigas pärast rahvamässu, mis võimude sõnul leidis suuremat toetust just tänu Facebookile. Leungi sõnul on Facebookil hetkel väga raske tulla välja millegagi, mis neid Hiinas konkurentidest eristaks.
Valitsuse andmetel kasutab juba praegu ligi pool Hiina 500 miljonist Interneti-kasutajast sotsiaalportaale. Riigi ühe tuntuma sotsiaalvõrgustiku Renren tegevjuht Joe Chen ütles, et Hiina sotsiaalportaalide maastikul on konkurents palju tihedam kui USA-s ja juba praegu on seal mitu tugevalt kanda kinnitanud portaali. Lisaks teeb Cheni sõnul olukorra Facebooki jaoks raskemaks lisaks bürokraatiale veel Läänest erinev kultuur ja ärimaastik.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hetkel saavad välismaalased ja hiinlased Facebookile ning teistele valitsuse blokeeritud veebilehtedele Hiinas ligi läbi spetsiaalse VPN-tarkvara, mille tõttu on seni vaid vähestel Hiina kodanikel Facebooki kontod.
Autor: Maarja-Liis Mitri