Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Iraak – kas järgmine suur autoturg?
Naftavarudelt maailma viies riik, kiirelt kasvava majandusega Iraak äratab tähelepanu autotootjate seas, sh General Motors, Ford ja Volkswagen.
Kauaaegne Iraagi diktaator Saddam Hussein keelas võimule tulles läänest autode toomise ning sealne autopark on iganenud. Seda ilmestavad hästi vahemikus 1983 kuni 1990 naftavarude tehinguga Brasiiliast hangitud vanad Volkswagen Passatid.
Iraagi tänavuseks majanduskasvuks prognoositakse 10%. Enam kui 30 miljoni elanikuga riigis tähendab suurem sissetulek ka suuremat kulutamist ning autotootjad näevad sealsel turul potentsiaali.
Fordi edasimüüja Niva Car plaanib järgmise kolme aasta jooksul investeerida Iraagis 200 miljonit dollarit, et avada uusi müügiesindusi. Sama plaan on ka Volkswageni kontsernil ja General Motorsil.
Seejuures müüs GM möödunud aastal sealsel turul 32 000 autot. Huvitava faktina on Iraagi üheks populaarseimaks autoks Dodge Charger, mis kohalike seas kannab hüüdnime Obama.
Seoses Euroopa Liidu ja USA poolt kehtestatud sanktsioonidega, millega piiratakse Iraani juurdepääsu välisvaluutale, on iraanlastele kallis uusi autosid osta.
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.