Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eestisse tramme müüv Stadler sattus hätta
Eestisse miljonite eurode eest ronge müüva Stadleri uhiuus toodang hakkas Saksamaal lagunema. Eestisse lubab tootja praakmudeleist erinevat kaupa müüa.
Šveitsi tootja Stadler jäi Saksamaal Münchenis hätta, kuna nende trammide rattad polnud nii töökindlad, kui hankija eeldas. Ettevõte lubab, et Eestisse tuuakse kvaliteetsed rongid ja trammid.
Stadler võitis Elektriraudtee elektri- ja diiselrongide hanke ja osaleb Tallinna 4. trammiliini hankes. Ronge ostab Eesti ettevõttelt ligi 190 miljoni euro eest. Trammihanke võidu puhul saaks tootja siit tööd kokku ligi 240 miljoni euro eest.
Ettevõte ebaõnnestus veeremi pakkumisel Saksamaal Münchenis, kus tänavu kevadel selgus, et Stadleri tarnitud sõiduvahendid ei vasta kohaliku tehnilise järelvalveasutuse nõuetele ja veeremi rataste kummiosad lagunevad. Vigased kummidetalid põhjustavad velgedel mõrasid. Kohalik transpordiamet leidis vähemalt kahel liinil sõitva trammi töös sarnaseid kahjustusi.
Stadleri kommunikatsioonijuht Csaba Kiss möönis, et aasta alguses oli neil tõesti Variobahni-tüüpi trammidega Münchenis probleeme. Kissi sõnul ei pakuta Tallinnae Variobahni tramme, vaid Tango-seeriast pärit veeremit, mis on teistsugune.
Kuidas reageeris praagiuudisele eestipoolne trammihankija, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Mariliis Pinn, Ave Lepik