• OMX Baltic0,21%307,5
  • OMX Riga−0,02%866,96
  • OMX Tallinn0,08%2 080,03
  • OMX Vilnius0,01%1 202,56
  • S&P 5000,41%5 935,94
  • DOW 300,08%42 305,48
  • Nasdaq 0,67%19 242,61
  • FTSE 1000,02%8 774,26
  • Nikkei 2250,07%37 498,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • OMX Baltic0,21%307,5
  • OMX Riga−0,02%866,96
  • OMX Tallinn0,08%2 080,03
  • OMX Vilnius0,01%1 202,56
  • S&P 5000,41%5 935,94
  • DOW 300,08%42 305,48
  • Nasdaq 0,67%19 242,61
  • FTSE 1000,02%8 774,26
  • Nikkei 2250,07%37 498,06
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,88
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%90,2
  • 23.10.12, 12:47
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestisse tramme müüv Stadler sattus hätta

Eestisse miljonite eurode eest ronge müüva Stadleri uhiuus toodang hakkas Saksamaal lagunema. Eestisse lubab tootja praakmudeleist erinevat kaupa müüa.
Šveitsi tootja Stadler jäi Saksamaal Münchenis hätta, kuna nende trammide rattad polnud nii töökindlad, kui hankija eeldas. Ettevõte lubab, et Eestisse tuuakse kvaliteetsed rongid ja trammid.
Stadler võitis Elektriraudtee elektri- ja diiselrongide hanke ja osaleb Tallinna 4. trammiliini hankes. Ronge ostab Eesti ettevõttelt ligi 190 miljoni euro eest. Trammihanke võidu puhul saaks tootja siit tööd kokku ligi 240 miljoni euro eest.
Ettevõte ebaõnnestus veeremi pakkumisel Saksamaal Münchenis, kus tänavu kevadel selgus, et Stadleri tarnitud sõiduvahendid ei vasta kohaliku tehnilise järelvalveasutuse nõuetele ja veeremi rataste kummiosad lagunevad. Vigased kummidetalid põhjustavad velgedel mõrasid. Kohalik transpordiamet leidis vähemalt kahel liinil sõitva trammi töös sarnaseid kahjustusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Stadleri kommunikatsioonijuht Csaba Kiss möönis, et aasta alguses oli neil tõesti Variobahni-tüüpi trammidega Münchenis probleeme. Kissi sõnul ei pakuta Tallinnae Variobahni tramme, vaid Tango-seeriast pärit veeremit, mis on teistsugune.
Kuidas reageeris praagiuudisele eestipoolne trammihankija, loe tänasest Äripäevast.
Autor: Mariliis Pinn, Ave Lepik

Seotud lood

Artikkel jätkub pärast reklaami

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Äripäeva esilehele