Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mida meie firma võiks kinkida?

    Kui varem lähtuti firmakinkide tegemisel pigem rahalisest poolest ega mõeldud nii väga toote kvaliteedile, siis praegu on kvaliteet saanud oluliselt määravamaks.

    Pigem eelistatakse praegu eestimaist ja looduslikku kingitust, selgitas Ando Laine, firmakinkidega tegeleva ettevõtte Kinkston OÜ müügidirektor. “Kõik soovivad ikkagi midagi praktilist,” lisas Laine. “Kui mingi aeg taheti eri kujusid ja imelikke tooteid, siis praegu otsitakse sellist kingitust, mida saab kasutada ja mis oleks inimesele vajalik – et see kohe prügikasti ei läheks.”
    Laine tõi välja mõned tüüpasjad, nagu fliispleedid, ja talvega seotud Eestis tehtud kudumid, nagu kindad ja mütsid ning muud naturaalsed tooted. Just fliispleedid on tema sõnul praegu väga populaarsed.
    Teise ärikinke valmistava ettevõtte Ausestar OÜ projektijuht Ülle Johanson möönis samuti, et kliendid lähtuvad kingituse valikul eelkõige meene praktilisest väärtusest, ent ka sobivusest igas vanuses meeste- ja naisterahvale. “Multifunktsionaalsus loob toodetele suurema tarbimisväärtuse ja annab müügieelise. Eelistatud on kasutusväärtusega tooted, näiteks juustualus koos mitme noaga, millest saab koos erinevate juustusortidega kujundada kenas pakendis hea kingituse,” kirjeldas Johanson. “Tahetakse ju, et kingitus oleks igapäevaselt kasutuses ja seeläbi meenutaks ka kinkijat.”
    Osaliselt on Johansoni sõnul praegused trendid paika pannud ka uus liiklusseadus – nõutud on helkurid ja helkurvestid. Helkureid saab lisaks standardkujudele tellida soovitud kujuga, näiteks ettevõtte logo sarnaseid.
    Kui Laine hinnangul sellist tavapärast käterätti praegu enam väga ei taheta, siis Johanson kinnitas, et paljudele nende klientidele siiski jätkuvalt meeldivad pikema kasutusväärtusega kingitused nagu saunalinad.
    “See on väga hea reklaamikandja, sest seda ei tõmmata ümber ainult saunapeol mõnekümne inimese seltskonnas, vaid kasutatakse nii suvel rannas kui ka külmemal ajal veekeskuses,” ütles Johanson. “Eriti muljetavaldavad on sissekootud logoga saunalinad – logo saab huvitavalt eksponeerida ning ka slogani lisada.”
    Eelarved on kasvanud. Laine sõnul on tänavu ostetud eriti palju termo­kruuse. Ka lastakse väga palju teha erinevaid komplekte, kuhu lisatakse kas kruus, käpikud või kohvipakk. Üha enam tahetakse komplekte, mis sisaldavad toiduaineid. Laine sõnul on väga populaarsed näiteks ökoteed ja ka erinevad maitseained.
    “Jõulude ajal pole tüüpiline kataloogikaup sugugi hinnas ning jõulukingitus ei ole kindlasti mitte pastapliiats,” lausus Laine, kelle sõnul on kingiturg majandustingimustest väga sõltuv – kui riigil läheb hästi, läheb hästi ka kingiturul. Ka Johansoni hinnangul on kingituste tegemiseks mõeldud eelarved võrreldes eelmiste aastatega suurenenud, kuid see ei tähenda, et valik tehakse uisapäisa. “Üldiselt oleme esimesed, kes langust tunnetavad. Praegu läheb üldine tendents ülespoole ja kingituste väärtused ehk ühe kingi hind keskmiselt on tõusnud,” ütles Laine. “Kui vanasti öeldi, et tehke mulle viie euroga, siis see on praeguseks väga palju tõusnud.”
    Kui on väiksem ettevõte ja vähem töötajaid, on ühe kingituse hind keskmiselt pigem suurem, aga kui ettevõttes on juba näiteks 500 töötajat, sõltub summa iga ettevõte rahalistest võimalustest ning kingi väärtus on üldjuhul siiski natuke väiksem.Laine sõnul pole tegelikult keskmist kingihinda võimalik välja tuua – hinnad varieeruvad ühest kuni saja euroni. Näiteks jõulude ajal tehakse palju komplekte oma ettevõtte töötajatele, aga suurel hulgal ka reklaamkingitusi äri- ja koostööpartneritele. Kampaaniate raames tehtud kingituste summad võivad ulatuda lausa kümnetesse tuhandetesse. Ta meenutas, et kord sooviti neilt kingina saada äärmiselt hinnalist pikksilma, millega taevast tähti vaadata.
    “See oli täitsa üllatus. Meil läks tükk aega, et üldse sellist asja Euroopast leida,” meenutas Laine. “Tavaliselt selliseid asju ei kingita ja meil ei olnud seda alguses kuskilt võtta, Eestist ammugi mitte.”
    Tihti otsitaksegi erilisi lahendusi ning need püütakse vastavalt kliendi soovile täita – kui ikka soovitakse kohtuniku haamrit, siis see ka leitakse. Kallimad klassikalised tüüpkingitused on kontoritarbed, millest ei saa üle ega ümber. Hinnalisem spetsiaalselt graveeritud pastakas oli, on ja jääb. Ärikinke tegevate ettevõtete tootevalikus  on ka erilisemate brändide tooted. Näiteks Ausestar pakub kallimate kaubamärkide eelistajatele Cerruti, Ungaro, Nina Ricci ja Charles Jourdani tooteid.
    Pikemalt loe erinevatest kingiideedest Äripäeva erilehest Kingitus.
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
OpenAI tegi tehisintellekti arendamiseks olulise ostu
OpenAI ostis otsingutele ja analüütikale keskendunud idufirma Rockset, mis tähendab kõrgetasemelise tehisintellekti ettevõtte jaoks seni kõige olulisemat omandamist.
OpenAI ostis otsingutele ja analüütikale keskendunud idufirma Rockset, mis tähendab kõrgetasemelise tehisintellekti ettevõtte jaoks seni kõige olulisemat omandamist.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Plaan küps: väikefirmadele terendavad soodsamad laenud
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Parim noor juht: juhtimises on nagu spordis, hea kultuuriga meeskonnad on edukamad
Estanc AS kuulutati Eesti tööandja brändikonkursi „Unistuste tööandja 2024“ võitjaks, ettevõte on tuntust kogunud just oma paindliku ja inimkeskse juhtimise poolest.
Estanc AS kuulutati Eesti tööandja brändikonkursi „Unistuste tööandja 2024“ võitjaks, ettevõte on tuntust kogunud just oma paindliku ja inimkeskse juhtimise poolest.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Puhkajad leidsid telgivaia maasse lükates lennukipommi
Eile pärastlõunal said demineerijad väljakutse Ida-Virumaale Alutaguse valda Rannapungerja külla, kus puhkajad leidsid telgivaia maasse lükates lõhkekehasarnase metallist eseme.
Eile pärastlõunal said demineerijad väljakutse Ida-Virumaale Alutaguse valda Rannapungerja külla, kus puhkajad leidsid telgivaia maasse lükates lõhkekehasarnase metallist eseme.
14 aastat menetlemist: linn peatas mõjuka ärimehe megaarenduse
Tallinna linn algul lõpetas, kuid otsustas ringi ja seejärel peatas suurärimees Margus Linnamäele kuuluva Paljassaare kinnisvaraarenduse detailplaneeringu menetlemise.
Tallinna linn algul lõpetas, kuid otsustas ringi ja seejärel peatas suurärimees Margus Linnamäele kuuluva Paljassaare kinnisvaraarenduse detailplaneeringu menetlemise.