• OMX Baltic−0,57%302,19
  • OMX Riga−0,19%869,23
  • OMX Tallinn−0,1%1 986,05
  • OMX Vilnius0,31%1 195,84
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,44%8 568,77
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,96
  • OMX Baltic−0,57%302,19
  • OMX Riga−0,19%869,23
  • OMX Tallinn−0,1%1 986,05
  • OMX Vilnius0,31%1 195,84
  • S&P 5000,58%5 663,94
  • DOW 300,62%41 368,45
  • Nasdaq 1,07%17 928,14
  • FTSE 1000,44%8 568,77
  • Nikkei 2251,56%37 503,33
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%93,96
  • 12.12.13, 12:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maanteeamet: me juba lahendame probleeme

Maanteeameti kinnitusel on nad juba asunud lahendama täna riigikontrolli auditis väljendatud probleeme.
Nõustume paljuski kriitiliste märkustega, kuna need ühtivad meie enda seisukohtadega, teatas maanteeamet.
Riigikontroll auditeeris põhimaanteedel aastail 2002–12 teostatud renoveerimistööde taset, analüüsides objektide valiku põhjendatust, kehtestatud norme ning teede eluea hindamist. Põhjalikumalt uuriti kümne kolmekilomeetrise lõigu põhjal, kas teid on ehitatud nii, nagu projektis ette nähtud.
Auditi kokkuvõttes öeldakse, et maanteeameti tegevus riigi põhimaanteede renoveerimise ettevalmistamisel ja elluviimisel on olnud puudulik, renoveerimise normid osaliselt iganenud, teede ehitusprojektide kvaliteet sageli madal ning järelevalve teede renoveerimise üle nõrk.
Maanteeameti hinnangul on riigikontroll teedeala probleemide tervikpildist õigesti aru saanud ning märkused kajastavad Eesti põhimaanteede remondiga seonduvat arusaadavalt.
Samas juhib amet tähelepanu, et kogu lõppeva aasta on tegeldud organisatsiooni muutmise ning eesmärkide ja põhimõtete nüüdisajastamisega. Seejuures on analüüsitud seni tehtut ning muudatuste läbiviimise vajadust. Kavandatud ja osaliselt juba käima lükatud muudatused puudutavad praktiliselt kõiki valdkondi, mida puudutavad ka kõnealuses auditis esitatud märkused.
Peamine organisatsiooniline muudatus puudutab ameti juhtimise ümberkujundamist regioonipõhisest tsentraalseks. Sellega muutuvad ka valiku-, juhtimis- ja otsustusprotsessid. Need on otseselt seotud riigikontrolli märkusega, et maanteeametil polnud vaadeldaval perioodil täpset ülevaadet remontidest.
Kuna regioonid olid vaadeldaval perioodil eraldi asutused, kes planeerisid ja tellisid remondiobjekte iseseisvalt, siis praeguseks on moodustatud ühtne asutus ning töö käib selles suunas, et saada terviklik ülevaade planeeritavatest ja käsil olevatest remondiobjektidest.
Riigikontroll soovitab oma auditis tugevdada järelevalvet renoveerimisobjektidel, ja seda mitte ainult sisse ostetud järelevalveteenuse raames, vaid suurendada ka ameti järelevalve võimekust, ning vajaduse korral teha ehitajast sõltumatuid kontrollpuurimisi ja mõõdistusi.
Tänavu kevadel võttis maanteeamet vastu plaani oma järelevalveosakonna tugevdamiseks ning on asunud seda ellu viima. Samuti on valmistatud ette hankeleping kontrolltöödeks 11 hiljuti valminud teeobjektil, et selgitada välja, miks on need hakanud lagunema juba garantiiperioodi jooksul.
Riigikontroll soovitab vaadata üle ja ajakohastada teede projekteerimise ning ehitamise normid ning viia need võimaluse korral Põhjamaadega võrreldavale tasemele.
Ka sel suunal on maanteeamet tegevuse juba käivitanud ning koostanud koostöös majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumiga uute projekteerimisnormide määruse muudatuste eelnõu. Määruse koostamist alustatakse kohe pärast kõikide osalistega konsulteerimist.
Samas nõuab Põhjamaadega võrreldav tase suuremaid kulutusi ning selle kasutuselevõtt järgmise teehoiukava perioodil täiendavaid rahalisi vahendeid. Sellest tulenevalt peab maanteeamet uurima ka teiste riikide norme ning järgima suuremates Euroopa riikides plaanitavaid transpordipoliitilisi otsuseid.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele