Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Väo ristmiku planeering läheb muutmisele

    Maanteeamet ja Tallinna linnavalitsus otsustasid lõpuks peatada Väo liiklussõlme detailplaneeringu menetlemise, kuigi maanteeamet püüdis viimse hetkeni suruda läbi lahendust, mille eksperdid ohtlikuks tunnistasid.

    Äripäev on ligi aasta aega korduvalt kajastanud Väo liiklussõlme saagat, nimelt oli keset ristmikku planeeritud Olerexi tankla, mille ligipääsud otse ristmikult tekitanuks teedeinseneride hinnangul põhjendamatult ohtlikke olukordi. Maanteeamet ei nõustunud selliste hinnangutega ja rõhus sellele, et võrreldes praeguse olukorraga liiklusohutus piirkonnas kindlasti paraneb. Vahetult enne jõule aga teatas amet ootamatult, et sõlme liikluslahendus on siiski sobimatu.
    “Maanteeamet leidis Väo liiklussõlme tehnilises projektis puudused, millele ei olnud viidatud viimases liiklusohutuse auditis,” ütles ameti peadirektori asetäitja Kaupo Sirk ameti pressiteates enne jõule. Ta tõi välja liialt kokkusurutud lahendusest tuleneva rambi kalde, mis võib tulevikus lume ja libeduse korral tekitada probleeme veokijuhtidele. Seega ei tunnistanud maanteeamet endiselt, et tankla rajamine keset ristmikku on ohtlik, vaid viitas ootamatult avastatud uutele puudustele.
    Mis saab Olerexi krundist? Maanteeameti peadirektor Aivo Adamson ütles Äripäevale, et kommenteerib Väo ristmikuga seonduvat täiendavalt pärast seda, kui erinevad osapooled on saavutanud kokkuleppe. Edasine tegevus tuleb ametil kokku leppida esmalt Tallinna linnavalitsusega, aga võtmeküsimuseks kujuneb ametile hoopis kompromissi leidmine Olerexiga, kelle krunt jääb ristmikualasse. Olerex rahastas oma erahuvi tõttu liiklussõlme ehitusprojekti koostamist, mis Äripäeva andmetel võis maksma minna suurusjärgus 400 000 eurot. Olerexi jaoks võib olla tegemist “mahavisatud” rahaga, kuna uus lahendus ei pruugi tanklaga enam arvestada. Seda raskemaks muutub maanteeametile Olerexi krundi omandamine, teravalt kerkib üles krundi võimalik maksumus.
    “Maanteeamet teeb teile ettepaneku alustada läbirääkimisi teile kuuluva maaüksuse omandamiseks,” kirjutas maanteeameti peadirektor Adamson Olerexi omanikele, selgub ameti dokumendiregistrist. Need läbirääkimised ei ole sugugi esimesed. Eelmise aasta alguses ütles maanteeameti planeeringute osakonna juht Tõnis Tagger, et vaatamata ameti püüdlustele ei ole Olerex näidanud üles valmisolekut riigiga üleüldse mingitki vabatahtlikku kokkulepet saavutada. Kütusefirmale on minevikus tema krundi eest pakutud umbes 3,7 miljonit krooni (u 240 000 eurot). Sellest suuremagi summa on aga praeguseks Olerex ise tulemuseta kulutanud sõlme ehitusprojekti rahastamiseks.
    Üle kümneaastane teekond. Olerexi ühe omaniku Antti Moppeli sõnul on nemad kütusefirmas vaatamata tagasilöökidele veendunud, et ristmiku lõplik planeering arvestab kõigi osapoolte huve. “Omalt poolt aitame sellise lõpptulemuseni jõudmisele igati kaasa,” kinnitas ta. Moppel lisas, et uue Väo liiklussõlme planeerimine on vahelduva eduga kestnud juba enam kui kümmekond aastat. Selle aja sisse on mahtunud nii ehitusloa väljastamisi kui ka tühistamisi, detailplaneeringute kehtestamisi ja tühistamisi ning Olerexi kinnistu omandamise läbirääkimiste alustamist ja lõpetamist.
    Väo ristmiku liikluslahenduse ohtlikkusele ja eelkõige keset liiklussõlme kavandatud tanklaga seotud probleemidele on eelmisel aastal viidanud mitmed asjatundjad – esimese liiklusohutusauditi ekspertiisi koostajad (mille maanteeamet tellis Äripäeva survel), sõltumatud teedeinsenerid oma kirjalikus vastuväites detailplaneeringule ning viimati täiendava liiklusohutusauditi koostajad.
    Väo liiklussõlmega kiirustati, kuna sõlme rajamiseks sooviti kasutada praeguse eelarveperioodi euroraha. See oleks tähendanud, et ehitushange oleks tulnud korraldada kohe selle aasta alguses. Nüüd otsustati, et aeg võetakse siiski maha ning sõlme rajamist loodetakse alustada 2015. aastal.
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium teeb valitsusele ettepaneku suunata Väo liiklussõlme ehituseks mõeldud raha Tallinna ringtee rekonstrueerimisse ja selle investeerimisega ei tohiks probleemi tekkida. Väo liiklussõlm on Euroopa Liidu järgmise eelarveperioodi teeobjektide prioriteet, teatas maanteeamet.
     
     
    Mis on mis
    Väo liiklussõlm
    ühendab Muuga, Paldiski ja Tallinna kesklinna sadamaid ning rahvusvahelisi põhimaanteid, mistõttu liiklussõlm on Eesti maanteetranspordi üks tähtsamaid. Ristmik ühendab Rahu, Peterburi ja Lagedi teed ning praeguse planeeringu järgi kerkinuks mitmetasandilisena.ehitamise piirhind oli 19 mln eurot, ehitamist pidi 80% ulatuses rahastama ELi Ühtekuuluvusfond. Kuna sõlme ehitamine lükkub edasi, kasutatakse uue eelarveperioodi rahastust.detailplaneeringu algatas maanteeamet juba 2007. aastal, kuid algne versioon läks täielikult muutmisele 2011. aasta alguses. Nüüd läheb muutmisele ka 2011 algatatud detailplaneering.Väo liiklussõlme muutmisele minevat detailplaneeringut on võrreldud Rocca al Mare ringina tuntud Haabersti ristmikuga, mis on Eesti õnnetusterohkeim. Haabersti ringteel on otseühendus Statoili tanklaga, Väo ristmikule oli kavandatud Olerexi tankla.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.