Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Boeingu kahju võib ulatuda 5 mld dollarini
Kui riiklikud regulaatorid uurivad Boeing 787 Dreamlinerit, tahavad investorid ja analüütikud teada, kui palju läheb lennukite maa peal hoidmine maksma, vahendas Bloomberg.
Sõltuvalt uurijate avastustest võivad erinevad stsenaariumid pakkuda lahenduseks mõne vigase osa vahetust või olulist rekonstruktsiooni. Jefferies & Co. analüütiku Howard Rubeli hinnangul võib halvima stsenaariumi korral mõju suuruseks olla 5 miljardi dollari suurune käibe langus.
Samas jäävad mitmed investorid ja analüütikud hinnangu juurde, et nimetatud juhtumi maksumus ulatub sadade miljonite dollariteni. Boeing teatab 2012. aasta käibearuande 30. jaanuaril.
USA uurijad otsivad Japan Airlinesi 787 lennuki liitium-ioon akude põlemise põhjust, kui õhusõiduk süttis 7. jaanuaril Bostonis. Üheksa päeva hiljem Jaapanis oli All Nippon Airwaysi sama tüüpi lennuk sunnitud rikke tõttu tegema hädamaandumise. Alates 2011. aasta debüüdist on Boeing kasutusse andnud 50 Dreamlinerit.
New Yorgi aktsiaturul kohaliku aja järgi kell 11:34 (Eestis kell 18:34) langes Boeing Co. 0,85%. Aastaga on ettevõtte aktsiahind kukkunud 0,23%.
Boeingule akusid valmistava Jaapani firma GS Yuasa aktsia langes täna Tokyo börsil ligi 5%, kuna Euroopa, Jaapan, India ja USA peatasid lennud Boeingu uusima reisilennuki 787 Dreamlineriga.
Bigbanki peaökonomist Raul Eamets usub, et Eestil tuleb tunnistada kehva võimekust siin kasvatatud toormele lisandväärtuse andmisel, olgu selleks põllumajandus või puidusektor.