• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 15.02.13, 19:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Burgerikuningas rikastus tänu madalamatele kuludele

Burger King Worldwide suutis neljanda kvartali kasumit kasvatada 94% tänu järsult vähenenud kuludele, suutes neutraliseerida välisvaluuta mõjude tõttu kahanenud käibe mõju.
Burger King teenis kvartalis 48,6 miljonit dollarit kasumit ehk 14 senti aktsia kohta. Aasta tagasi olid vastavad numbrid 25 miljonit ja 7 senti aktsia kohta, vahendab The Wall Street Journal.
Firma käive kukkus aastaga lausa 30%, 404,5 miljoni dollarini. Jättes kõrvale refrantsiisistamise (refranchising) ja valuutakõikumiste mõju, kasvas käive 5,6%.
Burgerifirma korrigeeritud kasum oli 23 senti aktsia kohta. Thomson Reutersi küsitletud analüütikud prognoosisid 375 miljoni dollarilise käibe juures korrigeeritud kasumiks 15 senti aktsia kohta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Võrreldavate restoranide müük kasvas aastaga 2,7%, mida on enam kui kaks korda rohkem võrreldes mulluse 1,2% kasvuga. Tulemustele aitas kaasa kogukulude vähenemine, mis mulluselt 351,3 miljonilt dollarilt kukkus 161,2 miljonini.
Koduturul USAs on konkurents kiirtoiduturul aina karmistumas, mistõttu otsib firma võimalusi kasvuks väljaspoolt. Peaagu pooled firma restoranidest asuvad väljaspool Ühendriike. Detsembris avalikustas Burger King kava kuue riigi üleseks frantsiisilepinguks Kesk-Ameerikas.
USAs kaotas firma enda pikaajalise teise positsiooni kiirtoiduturul McDonald'si järel Wendy Co-le. Koha tagasivõitmiseks viib firma ellu uut turundusstrateegiat ning muudab menüüsid, mis muuhulgas sisaldab lattesid ja maitsestatud kohvide pakkumist.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 5 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele