• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,93
  • 07.03.13, 11:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selveri kallis ninanips

Kuna Selver võttis oma kauplustes Fazerilt küpsetuspunktid üle, vähenes viimase käive ning koondada tuli mitukümmend töökohta.
Selver võttis möödunud aasta kevadel kõikides oma kauplustes Fazerilt pagaripunktid üle ja kasvatas sellega pagarilettide käivet enam kui 50 protsenti, tuues müügile Selveri Pagarite tooted.
Fazeri käibenumbritele mõjus see aga kehvasti. Küpsetuspunktide ja sügavkülmutatud toodete käive vähenes ettevõttel 2011. aastaga võrreldes 36%. Käibe vähenemine tulenes jaekaubandusketi Selveri muudatustest küpsetuspunktide kontseptsioonis, mille tulemusena lõpetas Selver senise koostöö Fazeriga ning opereerib ise kõikides oma kaupluste küpsetuspunktides alates eelmise aasta maist, on kirjas Fazeri majandusaastaaruandes.
Ettevõtte teatel avasid nad 2012. aasta teises pooles küpsetuspunktid Maxima uutes kauplustes Tallinnas ning Fazer Eesti uueks ärisuunaks on endiste küpsetuspunktide varustamine külmutatud toodetega.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Samas maiustuste turul oli 2012. aasta Fazeri jaoks edukas – turuosa kasvas 12.3%-ni ja Fazeril õnnestus kasvada mõnevõrra kiiremini šokolaadituru arengust. Maiustuste käive kasvas 18% ning oluliselt paranes maiustuste valdkonna äritulemus.
Fazer Eesti juhti kt Riina Aamisepa sõnul ettevõte enne 22. märtsi täpsustavaid avalikke kommentaare majandustulemuste osas ei anna.
2012. aastal oli Fazer Eesti müügitulu 21 619 tuhat eurot, mis on 1 187 tuhat eurot vähem kui 2011. aastal. Müügi vähenemine tulenes leiva-saia ja küpsetuspunktide müükide langusest. 2012. aasta müügitulust moodustas 65,6% pagaritoodete ja 34,4 % maiustuste müük .
Fazer Eesti müügitulust moodustas 88% müük Eestisse ja 12% eksport. Fazer Eesti kasum oli 171 894 eurot. 2011. aastal oli ettevõte veel kahjumis -397 049 euroga.
 
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele