• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,00%6 227,42
  • DOW 300,00%44 484,42
  • Nasdaq 0,94%20 393,13
  • FTSE 1000,47%8 815,71
  • Nikkei 2250,06%39 785,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,71
  • 25.09.13, 15:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luik: tasuta juust on lõksus

Mida avatumad on inimesed kaasa tulema ideega, et tasuta juust on ainult lõksus, seda edukam on ajakirjandusäri nii järgmisel aastal kui ka kümne aasta pärast, ütles meediaettevõtja Hans H Luik täna Äriplaani konverentsil.
Meediaäris on Luige sõnul valikuid väga vähe, üle jääb ainult gaasi anda. Kuna võistluses Google’i, Amazoni, Facebooki ja teiste suurkorporatsioonidega jäävad väiksemad ettevõtted ette kaotajaks, pole muud valikut, kui harjutada meeditarbijat sisu eest maksma. „Suured serverid ei võta mitte ainult kõike, vaid absoluutselt kõik,“ kirjeldas Luik olukorda. „See on äri, kus pole piire. Google, Facebook, Amazon ja veel mõned hiiglased koondavad kogu meie info ja hiljem kogu võrgus liikuva raha. Google’i klikkide üle peab arvet ainult Google ise, aga te proovige Google’iga suhelda. Eesti autorikaitsjate käed ei ulatu Youtube’i ja Facebookini.“
Ekspress Grupp hakkas Luige sõnul digilehtedesse investeerima kehvadel aegadel, aga praegu on Eesti Ekspressi ja Eesti Päevalehe peale lisandunud üle 10 000 maksva tellija.
Kommenteerides Eesti Meedia omanikuvahetust jäi Luik kidakeelseks, kuid sõnas, et pole nüüd vähemasti enam ainus eesti keele rääkija Baltimaade meediaettevõtluses. „Meie, kaks eestlaste firmat, ruulime nüüd ajakirjanduslikes portaalides üle terve Baltikumi. Meil on natuke erinev närvilisuse aste, aga ma arvan, et eestlased võivad uhked olla.“ Teiselt poolt pidas Luik seda kehvaks uudiseks, et Schibsted, tema hinnangul Skandinaavia kõige nutikam meediafirma, pidas mõistlikuks Eestist lahkuda, st ei näinud siin enam potentsiaali.

Artikkel jätkub pärast reklaami

„Aga jõulise meediasse investeerimise sooviga inimesed on teretulnud,“ ütles Luik, kelle sõnul on juba kiire, sest laud on üsna tühi ja varsti tuleks ostu eest juba peale maksta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele