Piret Reiljan • 17. oktoober 2013 kell 9:50

Henkeli juhtidel karm skaala

Henkelis hinnatakse juhtide liidriomadusi ja tulevikupotentsiaali väga kindlalt paika pandud skaalal ning tulemustest sõltub juhtide preemia, rääkis Henkel Balti juht Siiri Odrats-Koni tänasel palgafoorumil.

2008. aastal vahetus keemiaettevõtte Henkeli tippjuhtkond ja sellega kaasnes uus ameerikalik juhtide hindamine kogu kontsernis. Juhtide hindamise süsteem Henkelis koosneb kolmest etapist.

Esiteks hinnatakse juhi sooritust ja potentsiaali tema enda ning otsese juhi poolt. Teiseks järgneb kord aastas toimuv rahvusvaheline piirkondlik ümarlaud, kus antakse juhile hinnang võrdluses teiste juhtidega kontsernis. Ümarlaual arutatakse allastme juhtide sooritust, arengupotentsiaali, nende edutamise võimalusi ja järelkasvu olemasolu. Kolmandaks toimub dialoog juhi ja tema otsese ülemuse vahel.

Kokkuvõttes on neli astet, kuhu juht hindamise tulemusel võib asetuda ning sellest sõltub tema preemia. Odrats-Koni nentis, et taoline hindamine ei pruugi alati olla motiveeriv, kuna sisaldab palju subjektiivsust ning kehvemini hinnatud juht ei pruugi olla pärast enam motiveeritud. Samas pidas ta oluliseks, et selline hindamine seob ettevõttega tugevaid juhte, kuna võrdlev ülevaade lihtsustab juhi jaoks isikliku arengu planeerimist. „Ühe õnn on teise õnnetus,“ nentis Odrats-Koni.

Enne uut hindamissüsteemi sõltus Odrats-Koni sõnul juhtide preemia ainult majandustulemustest, nüüd on lähenemine sisulisem. Samas jäeti näiteks müügijuhid uue hindamise alt välja, kuna nende jaoks on motiveerivam üheselt tulemusest sõltuv preemia.

Hetkel kuum