• OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • OMX Baltic0,04%302,27
  • OMX Riga0,05%893,37
  • OMX Tallinn0,14%2 069,46
  • OMX Vilnius0,3%1 201,12
  • S&P 5000,52%6 204,95
  • DOW 300,63%44 094,77
  • Nasdaq 0,47%20 369,73
  • FTSE 100−0,43%8 760,96
  • Nikkei 225−0,97%40 095,64
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,23
  • 11.11.13, 23:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Müügis kiirkohtinguäri

Hoolimata kohtinguäri üha kasvavast nõudlusest on kevadel Tartus asutatud Eesti esimene kiirkohtingufirma Speed-Dating Estonia müügis, kuna iirlannast omanik Karen McGarth soovib kodumaale naasta. Speed-Dating Estonia on jõudnud tegutseda seitse kuud, nautides selle aja jooksul mõõdukat populaarsust – Eestis oli ekspress­kosjakontorite nišš McGarthi sõnul täitmata ning huvilisi jagub igaks kohtingute­seeriaks küllaga.
Eilses Äripäevas ilmus aga firma müügikuulutus. McGarthi sõnul oli firma eile teist päeva müügis ning seni on võtnud temaga ühendust kaks ostu­huvilist ettevõtjat.
Kosjakontor mõne tuhande euroga. “Ma tahan selle firma eest täpselt nii palju, kui ma sellesse investeerinud olen ja see on 6000 ­eurot. Mõlemad senised pakkumised on selle summani küündinud, ma otsin praegu õiget inimest, kelle kätesse ettevõte usaldada,” lausus McGarth.
Iirlanna rajas Speed-Dating Estonia tänavu kevadel, esimene massikohting toimus Tartus Vilde lokaalis aprillis.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Konkurent skeptiline. Samuti tutvumisteenust pakkuva ettevõtte Tea for Two eestvedaja Maarja Vardja sõnul on kohtingu soovijaid rohkem, kui ette­võte kliente vastu võtta suudab. 2012. aastal õnnestus Tea for Twol käivet mullusega võrreldes enam kui kahekordistada.
Ometi pole eestlased tema meelest klassikalise kiirkohtingute mudeli jaoks valmis. “Kiirkohtingud on Eesti inimesele veel võõrad. Need on ju suured ja avatud üritused, kuhu inimesed kokku tulevad ja vestluspartnereid järjest vahetama hakkavad, et siis lemmik välja valida. Meie poole pöördunud inimesed eeldavad aga kindlasti privaatsust,” ütles Vardja.
Kuigi Vardja ei taha nõustuda McGarthi seisukohaga eestlaste valmidusest kiirkohtinguüritusi külastada, tõdeb ta, et tagasihoidlikuma formaadiga tutvumisteenuste järele on eestlaste nõudlus üha suurem. “Me ei suuda kindlasti kõiki inimesi vastu võtta, kes meie poole pöörduvad. Mõnele peame ära ütlema ja mõne saame jätta ka n-ö oote­listi, kust ta mõne aja pärast andmebaasi lisada saame,” kommenteeris Vardja.
“Inimesed, kes seda teenust kasutavad, on meie jaoks parim reklaam. Kuna suuresti on sellise ette­võtluse puhul tegemist usalduse müümisega, ei ole väga palju mänguruumi riskide võtmiseks,” ütles ta.
Vardja sõnul on Eestisse aastatega tekkinud vaid mõni üksik väike tegija ja turul on kindlasti ruumi rohkematele.
Kohtingu ootel. Oma nime saamiseks Tea for Two andmebaasi tuleb kliendil välja käia 200 eurot. Selle eest otsitakse talle kaaslast ühe aasta jooksul. Igal hetkel võib heliseda andmebaasis oleva kliendi telefon ning Maarja Vardja teatab talle potentsiaalse kohtingupartneri leidmisest.
Ühe kohtingu korraldamine maksab kliendile lisaks 50 eurot – see katab kõik alates tutvustamisest kuni õhtusöögilaua broneerimiseni.
Kolme ja poole tegutsemisaastaga on Vardja sõnul käinud nende andmebaasist läbi üle 700 inimese. Pidevalt on aktiivsete ankeetidega omale kaaslast otsimas umbes 400 inimest. Tea for Two statistika järgi on nende andmebaasiga liitudes tõenäosus kaaslane leida 20 protsenti. Firma statistika järgi on nende korraldatud kohtingutest ajendatuna sõlmitud üks abielu ja ligi 50 toimivat kooselu.
McGarthi teada on tema seitse kuud tegutsenud ettevõtte abil loodud seitse-kaheksa suhet.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 16 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele