Nagu kolm musketäri, kes pidid hakkama saama ohtude, riskide ja teadmatusega, peavad tänapäeva ettevõtted arvestama turgude etteaimamatusega. Kuid paljude ettevõtete siseauditi funktsioon ei ole muutunud vajadustega kohanenud.
Auditi roll on muutunud. PwC tegi ligi 1700 vastaja seas üleilmse siseauditi funktsiooni uuringu, mis näitas, et siseauditi fookus ja sooritus peab muutuma. Praeguse, peamiselt kindlust andva rolli asemel oodatakse siseauditilt nõuandeid partner olemisest.
PwC uuring nimetas kolm peamist takistust, mis ei lase siseauditil organisatsioonile suuremat väärtust luua.
Esiteks, vähesed ootused ja erinev ettekujutus väärtusest: ettevõtete juhid hindavad siseauditi tööd palju kõrgemalt kui struktuuriüksuste juhid, mis viitab vähestele ootustele ja siseauditi funktsiooni suhtelisele tähtsusetusele.
Teiseks, vähene võimekus ja oskused: organisatsioonid ise on suutnud tõsta oma taset ja parandanud sooritust üha keerulisemas ärikeskkonnas, ent siseaudit ei suuda sageli selle tempoga kaasa minna.
Rohkem tähelepanu tuleb pöörata olulistele riskidele, joondada väärtuspakkumine huvigruppide ootustega, koostada vajadustele vastavate oskustega meeskond, investeerida suhetesse, pakkuda kvaliteetset klienditeenindust, tagada kulusäästlik teenus, kasutada tehnoloogilisi võimalusi, edendada kvaliteedi parandamist ja innovatsiooni.
Tähelepanu uutele valdkondadele. Kolmandaks, ebapiisav mõjusus, eelkõige väljaspool oma traditsioonilist rolli: siseaudit peab võtma senisest suurema vastutuse ja olema aktiivne uutes ja kasvavate riskidega valdkondades, näiteks suurte IT-programmide arendamine, uute toodete ja teenuste loomine, investeeringute juhtimine ja äriühendused.
Kuigi uuematele valdkondadele on tähelepanu pööratud, ei vasta sooritus ja tulemused ootustele.
Siseauditi eest vastutavatel huvigruppidel tuleb seljad vastamisi panna ja vaenlasele vastu astuda.
Juhtkond peab siseauditilt rohkem nõudma, auditi komitee peab küsima rohkem küsimusi ja siseaudit pakkuma enamat.