Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kuressaare loss võib hakata müüma oma õlut ja veini
Kuressaare loss võib omatulu teenimiseks hakata müüma külastajaile enda kaubamärgi alt alkoholi ka kaasa.
"Varem oli nii, et me võisime müüa alkoholi kohapeal tarbimiseks, aga nüüd täiendati seadust selliselt, et muuseumid võivad alkoholi taaras kaasa müüa," ütles Saaremaa Muuseumi direktor Endel Püüa Meie Maale.
Äraseletatult tähendab see, et muuseumid tohivad müüa sellist alkoholi, mis on seotud antud muuseumi sümboolika või nimega.
See tähendab, et lepitakse mõne firmaga kokku, kes toodab alkohoolseid jooke ja pannakse peale näiteks silt "Kuressaare lossiõlu" või "Saaremaa lossivein".
"Loomulikult võib ka muuseum ise õlut ja veini toota, kuid see on küllaltki komplitseeritud tegevus. Nõuded on ranged ja kõik see nõuab suuri väljaminekuid ning investeeringuid. Kas selline tootmine on ühele muuseumile mõttekas? Võibolla mõni suurem asutus, näiteks Palmse mõis, kus on suured hoonekompleksid, võiks sellega hakkama saada," arutles Püüa.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.